onze (intacte) Sheltie reu heeft verlatingsangst en op zoek naar "iets" wat hem rustiger zou kunnen maken tijdens die enkele keren die wij toch eens weg moeten, vond ik via de gewone zoekmachine van internet berichtjes die van hier afkomstig waren en waar het over Sedatif PC ging. In een andere context weliswaar maar toch

Nu ben ik dus in de apotheek zowel de Adaptil verdamper gaan halen en ook de Sedatif PC. Sinds vrijdag steekt dus de verdamper in het stopcontact en eveneens sinds vrijdag krijgt het hondje twee keer per dag een kwartje Sedatif PC.
Tot hiertoe zie ik nog geen enkele verandering in ik vroeg mij af, of iemand toevallig ervaring heeft met het gebruik van de Sedatif PC bij verlatingsangst? Misschien is die daarvoor helemaal ongeschikt

Misschien nog bij vermelden dat wij zo goed als altijd thuis zijn en buiten de Sheltie ook nog een Labrador Mix en een Chihuahua hebben en die hebben geen verlatingsangst..... Voor de weinige keren dat wij toch eens weg moeten, zitten de honden samen en toch begint de Sheltie telkens hysterisch de blaffen en te krijsen zodra wij de deur uit gaan