Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door BeautyGlow
#3231436
Parelridder schreef:Waar krijgt hij Diazepam voor? En hoe lang moet hij dat nemen?
Ik denk twee weken. Het is om savonds te kunnen ontspannen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Loti
#3232745
Ik heb een teckel met hernia's gehad ( met verlamming ) en gaf het ter ondersteuning bij het herstel.
Je moet er niet te hoge verwachtingen van hebben.
Saar is niet geopereerd, kreeg 6 weken absolute benchrust en had veel baat bij fysiotherapie ( massage, magneettherapie, electro-acupunctuur en later oefeningetjes ).
Sterkte met je teckeltje.
Gebruikersavatar
Door BeautyGlow
#3232752
Loti schreef:Ik heb een teckel met hernia's gehad ( met verlamming ) en gaf het ter ondersteuning bij het herstel.
Je moet er niet te hoge verwachtingen van hebben.
Saar is niet geopereerd, kreeg 6 weken absolute benchrust en had veel baat bij fysiotherapie ( massage, magneettherapie, electro-acupunctuur en later oefeningetjes ).
Sterkte met je teckeltje.
Dank je wel!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door BeautyGlow
#3232753
Hij kan weer een beetje staan! Zelf denkt hij gelijk dat hij de vierdaagse kan lopen, dus we houden hem tegen. Maar hij is nu wel weer helemaal blij! Hoop dat het vanaf nu alleen maar beter gaat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Parelridder
#3232795
Wat een opluchting!!! Is hij nu ook beter dan vóór de behandeling of is het staan weer mogelijk - als voor de behandeling - maar de klacht/belastbaarheid nog ongewijzigd t.o.v. de situatie voor behandeling?

Ik vind de Diazepam nogal heftig eerlijk gezegd. Nood breekt wet, maar Diazepam is een verslavend middel en dat betekent dat je er steeds meer van nodig hebt voor hetzelfde effect. Andersom betekent het ook dat het stoppen er mee op zichzelf ook spanningsklachten geeft. Precies die symptomen waartegen de Diazepam werd voorgeschreven, keren dus in alle hevigheid of zelfs heviger terug, als gevolg van de ontwenning. Zelfs bij geleidelijk stoppen krijgt een derde van de langdurige gebruikers hier last van. Huisartsen schrijven het daarom in principe slechts voor enkele dagen voor. Bij langduriger gebruik is het advies het gebruik te beperken tot max. 2-3 maal per week.
Belangrijk denk ik om te weten dat er gewenning opgetreden is inmiddels en je echt zo rap mogelijk dit middel weer moet afbouwen.

Herniaklachten worden bij mensen goed bestreden middel anti-epileptica en anti-depressiva (die als bijwerking pijnstillend zijn op zenuwpijnen en niet verslavend). Gabapentine is een anti-epileptica wat ook gebruikt kan worden als pijnstiller voor een hond. Hebben je ouders dat al geprobeerd? Als die gruwelijke pijn af neemt, neemt vanzelf ook de spierspanning af, waar de Diazepam op gericht is.

Hopelijk gaat het nu verder berg opwaarts! Beterschap!!
Gebruikersavatar
Door BeautyGlow
#3242630
Aangezien iedereen hier zo mee leefde met mij toen ik vertelde over onze teckel Bincky leek het mij wel goed om te vertellen hoe het nu met hem gaat.

Eigenlijk durf ik het bijna niet te zeggen, maar het gaat goed. Hij loopt, wel als een dronken aardbei, maar hij loopt. We durven het allemaal bijna niet te geloven. Mijn ouders zijn zo blij dat ze hebben doorgezet en wij ook. Hij heeft ook geen medicatie meer. Wel krijgt hij nog steeds de Puur Herny druppels. Omdat we denken dat hij daar goed op reageert.

Bincky moet nu voorzichtig opbouwen met lopen en zijn spieren weer laten aansterken. Hij is zo ontzettend vrolijk en blij. Hij heeft altijd al een beetje ADHD neigingen gehad en dat is nu nog erger. Als wij binnenkomen is hij zo blij dat hij bijna ontploft haha. Ik ben zo blij om hem zo te zien en dat hij er nog steeds is.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door