Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door hamada
#2963210
Ik gebruik het zelf als ik migraine voel opkomen.tot nu toe al drie keer een aanval kunnen doorbreken, en zonder verdere pijnstillers of migrainepillen.
Als ik zonder klachten de cbd inneem (en dan de 4%) merk ik er weinig van in de zin van suf worden e.d.
Joy reageert er, met haar syringo, erg goed op in combi met haar gabapentine en prednison. Ze slaapt er 's avonds inderdaad erg goed op, maar is verder vrolijker, actiever dan ervoor, en lijkt ook wat minder te krabben.
Maar het blijft natuurlijk per individu verschillen. En het zal ook wennen zijn aan de cannabinoiden. Ook al word je niet high van cbd als het goed is.
Door Eef+Stippels
#2963403
Hitam schreef: Ik kreeg er zelf hoofdpijn van en werd duf. Van een druppel.
Oh bah, dat moet je niet hebben natuurlijk.
Ik zal het zelf ook eens proberen.

Yindra wordt er gelukkig niet duf van. Wel slaapt ze lekker op die hennepzaadolie.
Ik heb ook het idee dat ze na het wandelen minder stram is, maar dat durf ik nog niet met zekerheid te zeggen.

Het wondje op haar lip is inmiddels helemaal verdwenen :)
Door Shera
#2983714
Ik heb het zelf ook gebruikt en gebruik het voor de honden als ze wondjes hebben , smeer het er op en het geneest gewoon veel sneller.
Ook 1 van de honden heb ik gegeven een tijdje, ze had toen rare dwangmatige gedragingen en we konden de oorzaak er niet van vinden. Met behulp van cbd hebben we haar er door heen kunnen helpen. Al heeft ze nog steeds wel wat aparte dingen.
Maar ik zorg dus dat ik het altijd in huis heb.

Ieder dier en mens reageert er trouwens totaal anders op. Bij de 1 helpt het geweldig en bij de ander doet het helemaal niets of worden er juist naar van. Moet je echt per persoon/ dier bekijken.

Ik heb wel begrepen dat je bij dieren niet te scheutig moet zijn met druppelen ,terwijl een mens bijwijze van spreken een heel flesje op kan drinken maar hij zal er niet aan dood gaan of stoned worden. Maar bij dieren zit er wel een limiet aan. Maar ik weet niet meer hoe dat precies zit.
Bij Mediwiet geven ze je veel informatie daarover.
Door Shera
#2984010
Zit een klein beetje thc (0,173 %) maar doordat de cbd hoger is voorkomt dit dat je stoned word. De thc zit onder de wettelijke grens van 0,2 % en is daarom ook niet illegaal.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2984067
zelf een tijdje geleden een proefsample uitgeprobeerd omdat ik last heb van fybro ...
het gaf minimale tot weinig werking bij mij helaas ...
Door hamada
#2992388
Joy gebruikt momenteel een maand of 4 cbd olie. Ze reageert hier erg goed op: is vrolijker, actiever dan destijds met de Pea pure en toont minder krabgedrag met haar syringo. Joy krijgt 2x daags 2druppels cbd olie 2,4 %.
Wat me nu opvalt is het volgende. Vanaf vorig jaar augustus had ze oor haar prednison een erg doffe, niet groeiende vacht. Bij haar staart een bijna kale plek en haar in de zomer geschoren buikje bleef ook kaal. Verder wat lelijke zwartachtige plekken in haar vacht. Ook had ze een erg schilferige huid.
Deze week was ik naar haar aan het kijken en merkte ik plotseling dat ze weer een mooie volle rode vacht heeft (ze is een ruby cavalier), dat de kale en zwarte plekken verdwenen zijn en dat haar buik weer flink begroeid is. Ik weet gewoon niet wat ik zie. Ook de droge huid is normaal, zonder schilfers.
Er is verder in haar medicatie en voer (kvv) niets veranderd, dus moet het wel van de cbd komen.
Verandering was geleidelijk, maar gewoon niet over het hoofd te zien, nu.
Wilde dit toch even melden. ::)
Door dineke-cavalier
#2995875
sinds dinsdag heb ik voor bentley ook cbd-olie , omdat ik pea-pure er bij hem niet in krijg , en hem best veel pijn zie lijden hoop ik snel wat verbetering bij mijn mannetje te zien.
ik begin op aanraden met 2x per dag 1 druppel. ik hoop de resultaten hier snel te kunnen melden .
groetjes dineke en Bentley .
Door madrike
#3018665
Ik heb intussen voor mijn colliedametje (zij heeft DLE een autoimmuunziekte waarbij het lichaam zijn eigen pigmentcellen aantast)
contact gehad met mediwiet. Ik werd nog dezelfde avond gebeld en heb fijn advies gekregen over dosering etc.
Helemaal super.
Intussen gebruikt ze al ruim 3 weken CBD olie.
De eerste week 2x1 en daarna 2x2 druppels per dag.
Al na 2 weken zagen we verandering.... haar neusje is weer glanzend zwart en haar vacht krijgt meer glans.
Als het zo doorgaat kunnen we gaan proberen de hoeveelheid prednison te verminderen.

wordt vervolgd
Door Shera
#3022501
Wat mooi Hamada dat haar vacht mooier is geworden. Dat merkte ik bij onze Kiya ook dat haar vacht mooier werd en ze minder jeuk had (is allergisch en toen had ze veel jeuk)
Door hamada
#3023826
Bijzondere effecten, he? :D
Vandaag staat op het gastenboek bij Mediwiet de melding van een 12 jarige hond met jeuk die aan de pred was. Hondje zou op 2druppels CBD en een halve druppel THC per dag jeuk kwijt zijn en veel levendiger zijn.
Ik blijf het fascinerend vinden, ook de bevindingen van Madrike hier op BP.
Door hamada
#3050670
Toch nog even een bijzondere ervaring.
Net voor de kerst had Spike plotseling een bijna ei-grote bult naast zijn bek.
Ik dacht het gevolg van een knokpartij met Sam, die tijdens vechten zich vast bijtin de snuit van zijn tegenstander (geleerd van een tijdelijke broodfok logee :-X).
De dierenarts schreef novacam voor, verwachtte dat de bult zou openbreken en zonder novacam alleen maar groter zou worden.
Alleen kregen we de kattenversie van de novacam mee en hebben dit dus maar niet gegeven. Wel 3x per dag 3 druppels 4%cbd. Volgende dag was de bult gehalveerd, dag daarop weer, en nu zit er nog een heel klein verdinkinkje. Spike heeft drie dagen zijn dosering cbd gehad. Krijgt wel lagere sterkte als standaard dagelijks in zojn eten i.v.m. Syringo.
Hoewel CBD olie geacht wordt ook een effect te hebben op epilepsie, zag ik in de dagen dat hij meer kreeg geen positief effect op zijn Jacksonian epilepsy (vliegenhappen).

Edit: ik gaf hem de CBD omdat het ontstekingremmend zou werken.

Nog een erg informatieve site is www.cannaforpets.com  Veel artikelen en links.
Laatst gewijzigd door hamada op ma 26 jan 2015, 05:07, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door