Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Heutink
#3067286
CBD ben ik momenteel zowel bij mezelf als bij de hond (Mac) aan het uitproberen. Ik hoop dat het ons beide iets helpt wat rustiger in het koppie te worden. Qua werking moet je inderdaad echt per individu kijken wat de behoefte is (hetzelfde met medicijnen). Mijn moeder gebruikt de THC olie tegen gewrichtspijnen, artrose, migraine en om rustiger te worden en goed te slapen. De schoonmoeder van een vriend van mij heeft er baat bij in haar strijd tegen kanker (CBD max dacht ik. Deze versie is minder verdunt). Mac en ik worden zelf een beetje para van de THC olie. En van een kleinere dosis merken we dan weer niets...

Van CBD wordt je niet stoned, maar van de THC olie kan je dat wel weer worden. Veel mensen combineren beide oliën ook, want als je THC olie gebruikt kan je de CBD olie gebruiken om het 'stoned zijn' te verminderen of weg te halen. Ik was inderdaad ook met twee x per dag een druppel begonnen, voor de hond dan.
Door Annemarie Rijnveld
#3071154
Hitam schreef: Er is een lezing over mediwiet (bij mensen) in Nederweert zondag as. om 14.00. Ik ga er even kijken.
Hallo Tannetje, ik haal dit topic even naar boven, kwam het tegen zoekend naar info over cbd olie voor hond vrindin met mestceltumor...

Ben jij nog naar die lezing geweest? Kan je er iets over vertellen?
Door hamada
#3071690
Via het contactformulier van mediwiet.nl kun je vragen om advies en informatie. Afgaand op info in het gastenboek hebben ze intussen aardig wat kennis over ondersteuning van honden met tumoren.
Door Annemarie Rijnveld
#3071705
Dank je voor de info Hamada..ik heb intussen ook een berichtje gevonden van een verpleegster oncologie, waarin zij heel duidelijk het een en ander uitlegt..deze info heb ik doorgegeven aan de vrindin...
Door charmed
#3084335
Gebruik jij de CBD olie van Mediwiet voor je hond? of heb je de speciale hondenversie?
hamada schreef: Via het contactformulier van mediwiet.nl kun je vragen om advies en informatie. Afgaand op info in het gastenboek hebben ze intussen aardig wat kennis over ondersteuning van honden met tumoren.
Door hamada
#3084415
Ik gebruik de biologische CBD olie 4% van www.zamnesia.nl 2x2 druppels voor Joy per dag. Voor mezelf per keer 3 druppels.
Maar ik ben begonnen met die van Mediwiet. Voor Joy begonnen met 1x1 druppel, na een week opgehoogd naar 2x2 druppels.
Als ik voor de honden of mezelf ook wietolie met THC zou overwegen, dan zou ik allereerst contact opnemen voor advies met Mediwiet.

Edit: volgens mij is de hondenversie die bij bijv. Apollyon aangeboden staat gewone hennepzaadolie, en geen CBD olie.
Laatst gewijzigd door hamada op di 10 mar 2015, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#3084484
Dank je voor je antwoord. Ik heb die van Mediwiet besteld. en ben er mee begonnen, vandaag de 2de dag, dus hou nog even mijn hart vast of ze er goed op reageert. Het kan bij mijn honden zo zijn als ze ergens niet goed op reageren dat ze langzaam koorts krijgen. Dus hou haar temperatuur goed in de gaten.

Ik heb al contact opgenomen met Mediwiet, en advies gekregen, maar of ik dat aandurf? Voor de THC wil ik eerst nog iemand over bellen die zelf CBD olie voor honden heeft ontwikkeld. Eerst eens kijken hoeveel info ik daar kan verkrijgen.
Door hamada
#3084485
Misschien als tip: als CBD olie wordt gegeven met wietolie verminderd dat de psychoactieve/high werking.
Ik duim dat de CBD goed aanslaat.
Door charmed
#3084777
Dank je Maud! Ik had al zoiets begrepen i.v.m. Whisper en haar tumoren, maar ben er nog niet uit!
hamada schreef: Misschien als tip: als CBD olie wordt gegeven met wietolie verminderd dat de psychoactieve/high werking.
Ik duim dat de CBD goed aanslaat.
Door irmaa
#3085073
Geef ook sinds kort  CBD olie voor mijn honden, de leo krijgt 2 x 2 druppels per dag en het mormeltje  1 druppel om de dag.  De leo 9 jaar voor auto-immuunproblemen zoals  anaalfistel en artrose en ze is "sloom weinig actief", ze krijgt nog volledige dosis novacam maar dat ga ik langzaam afbouwen kijken of ik verschil zie.
Een andere  oude leo ( 10,5)  had wel baat erbij - wat artrose in voorpoot,  loopt weer hard met de baas ;-)) dus ben zelf benieuwd.
Heb het even goed gekeken onder de staart, toeval of niet maar anders ziet het rood en wat opgezwollen, nu veel rustiger... 
Laatst gewijzigd door irmaa op do 12 mar 2015, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#3086412
Ben afgelopen maandag met nog veel twijfel gestart met CBD olie. Ik voelde meteen al dat Phoebe koeler was. Zij had ook warmte problemen. Ondanks dat haar lichaamstemperatuur dat niet aangaf, maar dat is meestal zo. Ze begon elke dag een beetje beter te lopen. Binnen is ze wat rustiger, buiten is ze wat uitbundiger. Ach je moet je energie toch ergens laten :) Ze begon ook meer weer te drinken, ze dronk veel te weinig, waardoor ze nog weer warmer worden. Inmiddels drinkt ze weer lekker veel, zoals het hoort, dan kan het lichaam ook beter koelen.

Gisteren is ze voor het eerst zelf de trap weer opgegaan, en in de auto gesprongen. Ze draait weer rondjes en is weer Hyper'de'piep! Had wel een dag tussendoor waar ze veel gestaan had, daar had ik even mijn twijfels of het wel hielp tegen de pijn, maar je ziet haar langzaam opklimmen...

Toch eens kijken of er nog mogelijkheden zijn voor de andere 2, vooral die temperatuur vind ik belangrijk!
Door hamada
#3092499
De smaak is inderdaad niet echt lekker  :puke: maar na enige tijd went het wel, vind ik.
Hier krijgen ze de CBD druppels gewoon door het eten, hoewel de werking dan wel trager is. Bij een extra dosis krijgen ze het op een stukje brood.
Het valt me op dat de honden er qua smaak nooit een probleem van maken.
Ook fantastisch dat je hond zo lang stabiel blijft :thumbup:
Door tessa
#3092663
Ik gebruik sinds ruim een week CBD olie voor mezelf, heb al jaren pijn in mijn heupen, spieren, en sinds kort ook in handen en voeten.
Het is even wennen aan de smaak en uitvogelen hoeveel druppels je per dag nodig hebt, maar ik ben voorzichtig positief, de pijn in mijn heup is een heel stuk minder en dat is al een hele verbetering, Ik gebruik twee keer daags twee druppels CBD olie en voor het slapen gaan twee druppels THC olie.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door