Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3139755
ik heb nu de extra sterke variant besteld.... die wil ik achter de hand houden mocht zimba rap slechter worden..
hij doet t er nog steeds goed op, loopt best goed en wbt zn tumor.... eerst was t kreng in 10 dagen tijd ruim een centimeter gegroeid en bij de laatste foto(2 mnd erna) was ie wel wat gegroeid maar niet noemenswaardig!!
Gebruikersavatar
Door lauraV
#3142456
Loeka (een altijd wat angstige hond) heeft een probleem er mee als ik na de warme dagen de ramen van het huis open zet ter afkoeling , ze hoort dan dingen en loop dan met de staart tussen de billen naar dr mandje in de slaapkamer .
van cbd olie ( 4% van homemadecbdolie) krijgt ze dan 1 druppel en wordt ze wat relaxter , zie ik haar na een half uur nog wat schichter kijken dan krijgt ze nog een druppel .
overigens als ik de cbd voor mezelf wil gebruiken staat ze al klaar ....maar goed , als ze de kans kreeg vrat ze ook alle algentabletten van de vissen op  ::)
het fijne/makkelijke van loeka is dat , als er wat mankeert ..stress of misselijkheid en dergelijke,  haar voorhoofd boven de ogen een soort thermometer is en ik daar op kan inspelen.
2 dagen geleden een nacht met veel onweer gehad ( hijgend, trillend en zwaan kleef aan in mn nek in bed) ... door haar paniek en hijgen 3 druppels tegelijk gegeven ... na een half uur is ze aan mn voeteneind gaan liggen en iets later in slaap gevallen ...
Ik heb nog nagedacht of ik de olie ga gebruiken op t einde van het jaar om 12 uur met t vuurwerk ...ze zou dan helemaal weg moeten zijn ( dus ook geestelijk) .. dit vind ik moeilijk uit te proberen met de cbd en ga hier nog veel info over zoeken en googlen .
Noa wordt op dr 10e jaar ook wat stroever in de botten , beetje het gevoel dat ze met dr voorpootjes op eieren loopt ... proberen na ondersteunende middelen voor gewrichten of cbd (1 druppel) zich wat beter voelt .
Gebruikersavatar
Door Terça
#3147042
Onze hond had erg last van jeuk door allergie.
Het gaat nu heel goed. Of het door CBD-olie komt of mede daardoor kan ik niet met zekerheid zeggen.
Maar ze is wel veel vrolijker en meer ontspannen sinds ik het geef. Ze krijgt weer veel van haar oude gedrag terug, zorgen lijken vergeten en ze slaapt vooral weer heerlijk rustig.
Ik heb deze zomer zelf wiet geteeld, heel kleine plantjes werden dat in de tuin maar je kunt er alles van gebruiken en ik heb daar olie van gemaakt. Het valt echt reuze mee .
Zo was de dosering natuurlijk weer wat moeilijker want ik wist niet hoe sterk het is maar dat moet je toch een beetje uitproberen, lees ik ook in jullie berichten als je het koopt.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3148332
tessa schreef: Ik gebruik het voor mezelf en je spieren gaan inderdaad verslappen als je teveel gebruikt. Je voelt je dan een beetje wazig en de spierkracht wort minder, heel gek gevoel.
Ik vroeg het me al af of er meer mensen waren hier die het zelf gebruikten. Ik dacht laat ik het eerst op mezelf testen dus heb een druppel genomen direct op de tong. Ben de hele dag van de wap geweest :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3148359
Sarah5 schreef: Ik vroeg het me al af of er meer mensen waren hier die het zelf gebruikten. Ik dacht laat ik het eerst op mezelf testen dus heb een druppel genomen direct op de tong. Ben de hele dag van de wap geweest :D
Ik heb bij een acute hele pijnljke blessure een aardige dosis per dag genomen, een aantal dagen achter elkaar, maar was niet van de wap. Ik gebruik die van Mediwiet. :)
Gebruikersavatar
Door Laika
#3148375
Zelf heb ik verschillende soorten olie gebruikt maar ik merkte er niks van. Ook mijn hond had er trouwens geen baat bij.

Ik ben nu wel benieuwd wat voor olie Sarah5 en Angelique gebruikt hebben.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3148581
Angelique schreef: Ik heb bij een acute hele pijnljke blessure een aardige dosis per dag genomen, een aantal dagen achter elkaar, maar was niet van de wap. Ik gebruik die van Mediwiet. :)
En nam je het dan ook direct op de tong? Ik ben echt de hele dag wazig geweest en moe en slap, ik had de biologische van Zamnesia (4% CBD). Ik had ook niet verwacht dat het een dergelijk effect zou hebben.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3148615
Angelique schreef: Ja, zo naar binnen gedruppeld ( :yucky: )


Ik heb deze, lijkt minder cbd te zijn dan de jouwe. http://groenvrij.24uurshop.nl/product/1 ... -cbd-olie-
Nou inderdaad wat een smerig goedje zeg. Ik ben meteen naar de koelkast gerend om er wat achteraan te gooien

Nu ja ik ga het nog maar eens proberen, maar dan s'avonds als ik al op de bank zit. Nu moest ik nog de winkel afsluiten en auto rijden en ik heb manlief zelfs gevraagd om nog even langs de winkel te rijden omdat ik niet meer wist of de deur nu op slot zat of niet ::)
Gebruikersavatar
Door Laika
#3148892
Ik wilde cbd olie gaan gebruiken voor mijn 11,5 jarige hond die wat stram gaat liggen en voor mezelf om spierverkrampingen tegen te gaan.

De eerste keer heb ik golyoli gebruikt daar zit 2% cbd in. De smaak vond ik  :puke: (op een stukje roggebrood kreeg ik het wel naar binnen)
Op de vieze smaak na merkte ik niks van deze olie.

Daarna heb ik pure medicinale cannabis 80/20 (normale sterkte) geprobeerd. De smaak was veel neutraler maar deed voor mijn pijnklachten niets. Ik gaf deze olie 2xdgs aan mijn hond en merkte ook bij hem geen verbetering.Wat me opviel was dat hij vaak over zijn poten struikelde en een keer ging hij languit op zijn snuit toen hij snel op wou staan (alsof zijn poot nog sliep) Bij mezelf merkte ik niets.

Omdat ik hoopte dat een minder verdunde cbd olie meer zou doen heb ik Organic cbd bij Zamnesia besteld (hier zit 4% cbd in) De olie is veel stroperiger dan de andere 2, de smaak is redelijk neutraal. Van deze olie werd ik een half uur na inname heel erg moe (zelfde reactie als Sarah5 had bij deze olie?). De pijnklachten werden niet minder. De lamlendigheid bleef erg lang hangen. Aan mijn hond heb ik deze olie niet gegeven.

Hier is mijn experiment even gestopt. Er staan planten in de tuin waar ik zelf olie van wil gaan maken.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3148943
Laika schreef: Ik wilde cbd olie gaan gebruiken voor mijn 11,5 jarige hond die wat stram gaat liggen en voor mezelf om spierverkrampingen tegen te gaan.

De eerste keer heb ik golyoli gebruikt daar zit 2% cbd in. De smaak vond ik :puke: (op een stukje roggebrood kreeg ik het wel naar binnen)
Op de vieze smaak na merkte ik niks van deze olie.

Daarna heb ik pure medicinale cannabis 80/20 (normale sterkte) geprobeerd. De smaak was veel neutraler maar deed voor mijn pijnklachten niets. Ik gaf deze olie 2xdgs aan mijn hond en merkte ook bij hem geen verbetering.Wat me opviel was dat hij vaak over zijn poten struikelde en een keer ging hij languit op zijn snuit toen hij snel op wou staan (alsof zijn poot nog sliep) Bij mezelf merkte ik niets.

Omdat ik hoopte dat een minder verdunde cbd olie meer zou doen heb ik Organic cbd bij Zamnesia besteld (hier zit 4% cbd in) De olie is veel stroperiger dan de andere 2, de smaak is redelijk neutraal. Van deze olie werd ik een half uur na inname heel erg moe (zelfde reactie als Sarah5 had bij deze olie?). De pijnklachten werden niet minder. De lamlendigheid bleef erg lang hangen. Aan mijn hond heb ik deze olie niet gegeven.
Ja inderdaad zelfde reactie dan ja! Vreemd toch?

Ik zou de laatste zin even weghalen als ik jou was ;) *niet gequote*
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3148998
Angelique schreef: Hoezo...er is niks illigaals aan zelf een olietje maken van een paar plantjes.
THC olie is een harddrug volgens de NL'se wet
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door