Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#46204
hmmm...... ::)
Ja, je hoort toch wel positieve verhalen over zilverwater, maar ja als dat rare verhaal waar is....het zal je dan maar net gebeuren ???

P.S. Ayra heeft nog geen antwoord gehad op haar vraag: of zilverwater gelijktijdig met antibiotica gebruikt mag worden?
Ik weet het nl. niet, iemand ???
#46205
sharpie schreef: hmmm...... ::)
Ja, je hoort toch wel positieve verhalen over zilverwater, maar ja als dat rare verhaal waar is....het zal je dan maar net gebeuren ???

P.S. Ayra heeft nog geen antwoord gehad op haar vraag: of zilverwater gelijktijdig met antibiotica gebruikt mag worden?
Ik weet het nl. niet, iemand ???
het kan wel, maar antibiotica beinvloedt de werking van zilverwater.
dus misschien beter daarna beginnen.
ik gaf het nooit gelijktijdig, maar begon na een kuur.
ook vitamine c moet 2 uur later na inname van antibiotica gebruikt worden dacht ik
Laatst gewijzigd door qyan op do 29 jan 2004, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
#53054
meesmerel1 schreef: Ik was aan het lezen over collodiaal zilver en toen kwam ik het volgende tegen:

http://homepages.together.net/~rjstan/

lijkt me nogal extreem en ik vind het een beetje een vaag verhaal, maar je kunt wel grijs worden van collodiaal zilver (dat staat ook op http://www.zilverwater.nl), maar dat komt weinig voor...


Ik las bij http://www.tahuti.nl het volgende hierover:
"NEUTRA HERX

Neutra Herx wordt gebruikt bij depressie- en vermoeidheidsverschijnselen die bij langdurig zilvergebruik (2 maanden of langer) bij een klein percentage van de gebruikers optreden (de zgn. Herxheimer-reaktie). Door de reiniging van het lichaam en het vrijkomen van afvalstoffen."

Het schijnt dus af en toe voor te komen, maar het zou me inderdaad niet verbazen als er toch voor langere tijd te veel gebruikt is, of in combinatie met iets.

Trouwens, ik heb ook gelezen, dat je met gewoon water zilverwater kon maken en daar rustig een glas of twee van zou kunnen drinken. Misschien heeft men het op die manier toegepast. Voor mezelf voelde dat absoluut niet goed.

Roeleke
#53100
Zilver is in principe giftig, maar zoals met alle giftige stoffen is dat afhankelijk van de dosering. Het is niet voor niets dat het bacteriedodend werkt. Dus niet te sterke oplossing te lang gebruiken. Helaas weet ik niet wat te lang is en ik denk dat dat ook verschilt per individu.
#53111
Die Amerikaanse vrouw kreeg neusdruppels en die werken via de slijmvliezen. Alles wat door de slijmvliezen wordt opgenomen, gaat sneller en directer het lichaam in. Als je dan langdurig, want ik heb de indruk dat ze jarenlang dag in dag uit die druppels nam (moet je met geen enkele neusdruppel doen trouwens), ja dan zou je wel eens zulke gekke effecten kunnen krijgen.
gr.
Nicolette
#53563
Het schijnt ook te zijn dat die Argyria gewoon weer verdwijnt nadat men een tijd het colloïdaal zilver niet gebruikt. Ook aten mensen voorheen vaak met zilveren bestek, waardoor een nog hogere dosis zilver in het lichaam kwam, nog veel meer dan het normale gebruik van colloIdaal zilver.
(Deze wijsheid heb ik van een goede kennis van me, die al jaren hiermee bezig is).

Roeleke
oebaya schreef: Die Amerikaanse vrouw kreeg neusdruppels en die werken via de slijmvliezen. Alles wat door de slijmvliezen wordt opgenomen, gaat sneller en directer het lichaam in. Als je dan langdurig, want ik heb de indruk dat ze jarenlang dag in dag uit die druppels nam (moet je met geen enkele neusdruppel doen trouwens), ja dan zou je wel eens zulke gekke effecten kunnen krijgen.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door