Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Laika
Sarah5 schreef: Ja inderdaad zelfde reactie dan ja! Vreemd toch?

Ik zou de laatste zin even weghalen als ik jou was ;) *niet gequote*
Ik dacht dat je niet stoned kon worden van cbd olie maar dit kwam wel in de buurt (als ik me het gevoel goed herinner uit een ver verleden)

Dank je voor je opmerking maar 2 planten voor eigen gebruik is niet illegaal volgens mij.
Door Sarah5
Laika schreef: Ik dacht dat je niet stoned kon worden van cbd olie maar dit kwam wel in de buurt (als ik me het gevoel goed herinner uit een ver verleden)
Dat had ik hier ook inderdaad.

Wat je in jouw tuin hebt staan is geen probleem, wel als je er THC olie / wietolie van gaat maken dat staat in de NL'se wet als harddrug met dito straffen
Door hamada
Het schijnt een zuivere olie te zijn dus in die zin wel de moeite waard. De prijs is redelijk, maar wel duurder dan veel andere. Tegenwoordig lees je dat de CBD 2,4% van Mediwiet resten van schadelijke alcohol bevat, en dat zou bij die van Jacob Hooy niet het geval zijn.
Als ondersteuning van het immuunsysteem is het denk ik de moeite waard, en als begindosering, ook voor huisdieren.
Maar vaak lees je dat een medicinaal effect vooral voortkomt uit hoge percentages/doseringen, zowel bij CBD als met THC.
Hier ben ik, ook voor de honden, begonnen met 2,4%, maar tegenwoordig zitten we op de 4%. Heeft bij ons beter effect. Zowel tegen pijn als, bij Spike, Jacksonian epilepsy.
Maar de 2,4 heeft misschien meer mogelijkheden voor honden en mensen die sterk reageren op CBD olie, zoals met te veel spierontspanning, licht gevoel in het hoofd, incontinentie.
Voor de Zamnesia 4% betaal ik ong..24 euro. Voor de HomemadeCBDOlie 20 euro plus verzenden.
Door koekje
Laika schreef:

Dank je voor je opmerking maar 2 planten voor eigen gebruik is niet illegaal volgens mij.

Helaas is dat wel zo. Het is strafbaar.
Vroeger was er een soort gedoogbeleid. Als je dan gepakt werd met planten, kon je ze zonder strafrechtelijke vervolging inleveren als het er minder dan 5 waren.
Ik volg het nieuws niet zo, maar bij mijn weten zijn ze tegenwoordig een stuk minder coulant. Iets om rekening mee te houden.
Door -Annemarie-
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -verhandel

Thuis wietplanten of hennepplanten telen

Het is niet toegestaan om (thuis) wietplanten of hennepplanten te telen. Bij een hoeveelheid van 5 planten of minder wordt aangenomen dat er geen sprake is van beroepsmatig of bedrijfsmatig handelen.

Deze situatie wordt gelijk behandeld als die waarin sprake is van een geringe hoeveelheid, bestemd voor eigen gebruik. Bij ontdekking doet u afstand van de planten en wordt u meestal niet verder vervolgd.
Door flodder en dwarrel
hamada schreef: Het schijnt een zuivere olie te zijn dus in die zin wel de moeite waard. De prijs is redelijk, maar wel duurder dan veel andere. Tegenwoordig lees je dat de CBD 2,4% van Mediwiet resten van schadelijke alcohol bevat, en dat zou bij die van Jacob Hooy niet het geval zijn.
Als ondersteuning van het immuunsysteem is het denk ik de moeite waard, en als begindosering, ook voor huisdieren.
Maar vaak lees je dat een medicinaal effect vooral voortkomt uit hoge percentages/doseringen, zowel bij CBD als met THC.
Hier ben ik, ook voor de honden, begonnen met 2,4%, maar tegenwoordig zitten we op de 4%. Heeft bij ons beter effect. Zowel tegen pijn als, bij Spike, Jacksonian epilepsy.
Maar de 2,4 heeft misschien meer mogelijkheden voor honden en mensen die sterk reageren op CBD olie, zoals met te veel spierontspanning, licht gevoel in het hoofd, incontinentie.
Voor de Zamnesia 4% betaal ik ong..24 euro. Voor de HomemadeCBDOlie 20 euro plus verzenden.

zou dat dan iets voor Dwarrel zijn?
Door hamada
Je zou het kunnen proberen, natuurlijk. En dan voorzichtig beginnen met 1 druppel.
Je zou ook zelf CBD glycerine tinctuur kunnen maken van CBD hennep toppen van Trompetol. Te koop bij Appolyon. Dat is ook veel milder. Is ook erg simpel te maken.
Volgens mij is het soms echt even zoeken naar welke soort CBDolie het beste werkt en in welke dosering. En soms heeft het helaas geen of te weinig effect.
Door DebbieV
Ik heb voor een kennis de cbd olie besteld bij zamnesia voor hun hond met chusing. Betreft een hond van 40 kg van 11 jaar. Hoeveel zouden ze moeten geven? Heb de 4% besteld. Ook heb ik een flesje mee besteld voor mijn chihuahua met PL, hopen dat het wat doet... Hoeveel zoi hij moeten krijgen (hij weegt 2,8 kg)
Door Laika
Waarom zou je een hond met Cushing cbd olie geven vraag ik me af.
De 4% cbd olie vind ik eigenlijk te sterk om te gaan testen. Als je het toch wilt gaan proberen geef dan niet meer dan 1 druppel en wacht af wat er gebeurt.
Door hamada
CBD olie kan er voor zorgen dat de patient zich prettiger voelt. Kan pijnstillend, kalmerend, ontstekingremmend werken.
Ik zou ook 1 druppel geven om te beginnen.
De dierenarts Doug Kramer adviseert voor wietolie de volgende doseringen
5 pond lichaamsgewicht 1 druppel,
10 pond                        2 druppels
15 pond.                      3 druppels

Voor een hond van 80 pond adviseert hij 16 druppels op te hogen met 4 tot 8 druppels.

Ik merk zelf bij migraine dat ik bij 4 druppels al na een klein half uur merk dat mijn hoofdpijn wegtrekt.
Ik zou voor een grote hond dan ook beginnen met 2x 2 of 3 druppels per dag, afhankelijk van de reactie en dan ophogen.

Hier krijgt Joy van 10 kilo voor haar zenuwpijnen van Syringo 2x 2 druppels Zamnesia, soms een paar druppels meer per dag als ze meer krabt. Spike van 10 kilo krijgt 2x 2 druppels HomemadeCBDOlie tegen een vorm van epilepsie. beiden opgebouwd van 2x1 druppel.

Succes
Door me and my boys
ik heb voor zimba de extra sterke variant...tumor was niet noemenswaardig gegroeid de laatste x, terwijl t daarvoor met ruim een centimeter was gegroeid.....
verhoog de dr en kijk wat er gebeurd
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door