Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3471841
Dank je! Ik ga bekijken of het ook met haar lever aandoening kan.
Ik weet niet wat het ergste is, haakworm, giardia... haar lever :o
Ik vermoed dat ze eerdaags weer aan de ab zit want ik merk dat ze achteruit gaat. Weer net als voorheen.
Wat ik en de da niet begrijpen, hoe kan ze zo goed reageren op de ab terwijl haakworm noch giardia beïnvloed worden door amoxicilline.
#3471881
Ik heb het gevoel dat het helemaal niet goed gaat. Ik ben vandaag naar Nederland gekomen voor een week. In de auto moest ze al overgeven.
Ze hijgt veel, heeft net aan geen koorts 39.0
Heb het idee dat ze kotsmisselijk is.
Net de da gebeld hier, het kan inderdaad zijn dat ze doodziek wordt hiervan.
Kom er ook net achter dat het vorige middel wat ik dus 3x heb gegeven niet voldoende werkt tegen haakwormen. Ik vermoed dus dat ze een enorme hoeveelheid haakwormen heeft die nu aan het afsterven zijn.
Het is zo zielig dit.
En dit middel werkt dus niet tegen giardia.
#3471888
Ik heb vanacht duffy naar de kliniek moeten brengen waar ze nu aan het infuus ligt. Gisteravond moest ze braken en daarna ging het bergafwaarts. Ze was compleet apathisch, kon niet op haar poten staan, vreselijke buikpijn en rommelende darmen, speekselen... het was echt heftig.
Het kan een reactie op het middel zijn, het kan ook zijn omdat alle haakwormen nu tegelijk doodgaan, dan komen er toxines vrij waar je hond doodziek van kan worden.
Of ze reageert extra heftig vanwege haar lever.
Ik ben vannacht niet gebeld dus dat betekent dat het wel goed gaat. Vanochtend word ik gebeld hoe verder.
#3471904
Ik ga haar vanmiddag om half 3 in laten slapen. Het gaat niet beter, ze heeft hoge koorts, diarree, wil niet meer eten.
Haar lijf kan het duidelijk niet meer aan. Een duidelijke diagnose is er niet, is het haar lever of de schade vd haakworm...
Maar het is een te grote lijdensweg.

Ik zag het aankomen maar ben er echt kapot van.
#3471914
lberghoef schreef: zo 26 mei 2024, 13:14 Ik ga haar vanmiddag om half 3 in laten slapen. Het gaat niet beter, ze heeft hoge koorts, diarree, wil niet meer eten.
Haar lijf kan het duidelijk niet meer aan. Een duidelijke diagnose is er niet, is het haar lever of de schade vd haakworm...
Maar het is een te grote lijdensweg.

Ik zag het aankomen maar ben er echt kapot van.
Mijn hemel!!!!! Ik schrik me de kelere :o :'( :'( . Ik vind dit zoooo ontzettend erg voor je :'( . Maar ik vind ook dat je de juiste beslissing hebt genomen. Hier kun je niet meer tegen vechten :'( . Heel, heel erg veel sterkte :'( :-* . Vreselijk :'(
#3471922
lberghoef schreef: zo 26 mei 2024, 13:14 Ik ga haar vanmiddag om half 3 in laten slapen. Het gaat niet beter, ze heeft hoge koorts, diarree, wil niet meer eten.
Haar lijf kan het duidelijk niet meer aan. Een duidelijke diagnose is er niet, is het haar lever of de schade vd haakworm...
Maar het is een te grote lijdensweg.

Ik zag het aankomen maar ben er echt kapot van.
Heel veel sterkte - en duidelijk een besluit uit liefde om verder lijden te voorkomen maar dat maakt het niet makkelijker.
#3471929
Toen ik in de kliniek kwam herkende ze me amper. Geen blijheid, ze was apathisch. Het licht was echt uit haar ogen.
Ze was ook heel snel weg. Ik ben vreselijk verdrietig maar heb er ook vrede mee. Ik heb haar mee naar huis genomen zodat de andere honden haar nog kunnen zien.
Morgen laat ik haar cremeren.
Het zal heel raar zijn om volgende week naar huis terug te rijden met 2 honden ipv 3...

Bedankt iedereen, vooral jij lizzy met al je hulp.
#3471999
lberghoef schreef: zo 26 mei 2024, 23:23 Toen ik in de kliniek kwam herkende ze me amper. Geen blijheid, ze was apathisch. Het licht was echt uit haar ogen.
Ze was ook heel snel weg. Ik ben vreselijk verdrietig maar heb er ook vrede mee. Ik heb haar mee naar huis genomen zodat de andere honden haar nog kunnen zien.
Morgen laat ik haar cremeren.
Het zal heel raar zijn om volgende week naar huis terug te rijden met 2 honden ipv 3...

Bedankt iedereen, vooral jij lizzy met al je hulp.
Graag gedaan. Ik wou dat ik je echt had kunnen helpen. Ik wens je alle sterkte van de wereld :bigarmhug:. Je hebt alles gedaan wat in je macht lag, ik hoop dat je daar ook wat troost in vindt.
#3472416
Mijn laatste bericht in dit topic. Ten eerste wil ik jullie bedanken voor de lieve berichtjes want hell wat doet het pijn. Mijn eerste eigen hondje verliezen.
Ik voelde al een tijdje dat ze in de laatste fase zat, er waren momenten dat ik dacht, ze is afscheid aan het nemen...ik heb heel bewust dingen voor het laatst gedaan met haar. Toen in April opeens volop sneeuw viel hier heeft ze daar echt nog van genoten. Het universum heeft haar nog wat haasjes gegeven in de bergen (had hier nog nooit een haas gezien) waar ze dankzij de prednison nog even heerlijk achteraan heeft gerend.

Ik heb uitgepuzzeld waar duffy nou aan is overleden. Het brengt me ergens rust en ik wil het hier toch delen. Misschien helpt het ooit iemand.
Een aantal dagen voor vertrek dacht ik al dat ze wat slomer werd en vroeg ik me nog af of ik opnieuw met de ab zou beginnen.
Donderdag gaf ik voor het eerst het nieuwe ontwormingsmiddel, dat ging goed
Vrijdagavond, de avond voor vertrek ben ik haar uit het oog verloren in mn tuin en vond ik haar terug achter het huis vd buren. Die mensen hebben een restaurant en smijten alle resten achter hun tuin in het bos. Duffy weet dat...
Daarna werd ze niet lekker. Ik dacht dat het door de tweede dosis ontworming kwam.
Zaterdag onderweg naar Nederland gaf ze over in de auto. Daarna ging het wel weer.
Lekkere wandeling in Nederland gehad en' s avonds vlak na het eten ging het fout.
Mijn eerste ingeving was dus het ontworm middel.
Deze week kwam ik papieren tegen vd arts uit nancy, die hork daarin stond, en ik was dat echt vergeten, dat haar alvleesklier licht ontstoken was.
Toen vielen alle puzzelstukjes op zn plek. Een grote hoeveelheid vet eten + ontworm+ prednison voor een alvleesklier is geen goede combi. De symptomen kloppen ook precies, ze liep echt krom vd buikpijn, had hoge koorts, ze was in shocktoestand... dit klopt gewoon.
En duffy die zichzelf doodvreet... ja dat is duffy. Het klopt...

Duffy was mijn alles, mijn grote steun en toeverlaat en oh wat mis ik haar.
Maar ik heb nog een hond en ik ga verder in dat topic ;)

Nogmaals iedereen bedankt ❤️
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door