Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Ja, ik ook hoor Pauline, ik ook.....

Maar ja goed, ik heb de afgelopen weken Pinkel heel goed bestudeert. Morgen gaan we weer naar therapie. Maar ik vind het dus echt wonderlijk. Ze is nog steeds behoorlijk vrolijk! Gewoonweg vrolijker als de Pinkel die ik ken, van de afgelopen jaren. En ze is de afgelopen dagen heeeerlijk aanhankelijk geweest! 's Avonds kwam ze heerlijk uitgebreid kroelen en stortte zich echt weer, van ouds, tegen me aan. Verder is ze niet meer bitchy en gaat het gewoon heel lekker met haar. Ze blaft nog steeds vrij veel, dat wel. Ze is nog steeds een controle-freakje, mijn kleine meid ;D
Door Bajka
Ik kreeg spontaan tranen in mijn ogen toen ik de foto van die fokfabriek zag.
Ik begrijp gewoon niet dat er mensen zijn die niet kunnen voelen wat ik zelf voor dieren voel. En mensen blijven daar maar kopen, lekker goedkoop, maar dat is korte termijn denken, want de meeste van deze hondjes hebben vaak lichamelijke problemen, En als dan de da te duur gaat worden, mogen ze als dank naar een asiel. Kan er echt ziek van worden.
Gelukkig is Pinkel goed terechtgekomen ;)
Door Lizzy
Vandaag naar Edwin geweest met Pinkel. Wat allereerst opviel was dat Pinkel voor mij liep over straat en voor mij uit liep, de praktijkruimte in. Dat is eigenlijk niks voor de Pink. Want, da's wel handig om te vertellen: Pinkel is super verlegen in nieuwe omgevingen en situaties. Of eigenlijk: in alle andere situaties als thuis. Ze zal nooit op haar gemakje ergens gaan liggen slapen. Behalve thuis. Zelfs bij mijn moeder en bij mijn schoonmoeder blijft ze altijd alert door de kamer tippelen.

Goed, ze liep dus uit zichzelf naar binnen, waar ze normaal achter mij aan dreutelt.

Edwin besloot om met twee spirituele/kosmische remedies te gaan werken. Hij druppelde deze op mijn hand en ik mocht Pinkel daarmee aanraken. Deze remedies zijn voor vertrouwen en overgave. Bij de eerste remedie reageerde ze een beetje afwachtend. Ze wilde bijvoorbeeld niet dat ik 1 kant van haar kopje, hals, borst aanraakte. Bij de tweede remedie keek Pinkel me echt heel verbaast aan, toen ik mijn handen op haar legde. Ze vond het allemaal reuze spannend. Maar ze liet het allemaal prima toe. Maar ze was zo verbaast! Alsof haar 'iets belangrijks' gebeurde.

Het grappige is dat, toen Edwin en ik aan het praten waren over welke bloesems Pinkel deze keer zou krijgen (dezelfde of andere?), ze uitgebreid op haar zij ging liggen slapen. Zo diep zelfs dat ze erbij ging liggen dromen! Ergo, ze wilde niet eens wakker worden en toen ik riep "kom Pinkje, we gaan naar huis" bleef ze liggen en keek ze me met 1 half geopend oog aan van "nou, ik blijf nog even, als je het goed vindt" en sliep weer verder. Normaal gesproken ontspant Pinkel nooit, wanneer ze niet thuis is. Edwin maakte haar wakker door haar voorzichtig aan te raken. Normaal springt ze dan op (als andere mensen behalve ik haar aanraken. En zelfs bij mij springt ze nog wel eens op) maar nu bleef ze gewoon liggen. Ze vond het allemaal best. Ze leek 1000% ontspannen. Het was erg bijzonder om mee te maken, kan het nauwelijks uitleggen.....

Edwin besloot eigenlijk daarna om Pinkel toch nog niet deze twee remedies (waar ik haar mee had aangeraakt) te geven maar haar dezelfde remedies te geven als de drie die ze al kreeg. Hij voelde aan dat Pinkel gewoon tijd nodig heeft. Niet te snel mag/moet gaan. En ik kon me daar totaal in invoelen/mee eens zijn. Pinkel is een gevoelig hondje. Een breekbaar zieltje. En ze heeft zoveel meegemaakt.... We gaan de komende drie weken druppelen, dan 1 week pauze en dan gaan we weer naar Edwin voor de volgende afspraak.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 17 okt 2006, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
Ik vind het onvoorstelbaar als ik het zo allemaal lees, het zet alles op zijn kop wat ik dacht van Bach remedies.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Pinkel zo ontspannen in die praktijk gaat liggen slapen... ongelofelijk :)
Door *Dorothea*
AstridStraver schreef: Ik vind het onvoorstelbaar als ik het zo allemaal lees, het zet alles op zijn kop wat ik dacht van Bach remedies.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Pinkel zo ontspannen in die praktijk gaat liggen slapen... ongelofelijk :)
Ik geloofde er eigenlijk ook niet echt in. En ik vind het nog steeds erg zweverig klinken hoor, maar het lijkt toch echt te werken en daar gaat het om. Bij een klacht die uit zich zelf overgaat, kan je nog je bedenkingen hebben, maar dit is echt zo´n probleem dat zichzelf niet oplost.
Ik begin er al helemaal in te geloven, zijn er misschien ook bloesems voor hitsige reuen ;) ?
Door Lizzy
AstridStraver schreef: Ik vind het onvoorstelbaar als ik het zo allemaal lees, het zet alles op zijn kop wat ik dacht van Bach remedies.
Ja, jij kent Pink! Moet je voorstellen, op haar zijkant, al dromend/schokkend lag ze diep te slapen! Mijn Pink! In totale rust!

Vandaag trouwens een goeie dag gehad zeg. Ze was heel vrolijk en heeft heerlijk door het park lopen stappen! Af en toe dook ze zelfs de bosjes in, achter Brutus en Linga aan. Ik heb ook het idee dat ik gisterenavond en vandaag meer contact met haar kon krijgen.....

En Dorothea, ik begrijp het hoor, dat je het vaag vindt. De moeilijkheid is ook: stel, ik was naar Edwin gegaan met de klacht "ze blaft overmatig"; dan was ik nu waarschijnlijk niet veel verder geweest.... Dan had ik mogelijk nu gezegd/gedacht "het helpt geen ruk, die remedies". Want ze blaft nog steeds.

Nu weet ik niet genoeg van remedies hoor. Maar ik krijg de indruk (door wat ik met Pinkel mee maak) dat het niet een kwestie is van "hoppa, een paar druppels en hoppa, gedragsprobleem is opgelost". Dit hangt volgens mij af van het probleem en hoe lang het probleem al bestaan en hoe ernstig het probleem is.

Maar in geval van Pinkel: Pinkel blaft overmatig. Maar, daarbij komt dat Pinkel gewoon niet goed, niet gelukkig in haar vel zat. De veranderingen die ik merk zijn heel subtiel. Ik kan niet zeggen "ohh, na 1 week heb je een andere hond". Nee, het is een heel proces. Pinkel heeft zoveel meegemaakt... Haar problemen zitten zo verschrikkelijk diep.... Ze is zo ernstig beschadigt in alles, in haar vertrouwen, in haar zijn... Dit heeft tijd nodig, om te helen. Maar ik zie gewoon hoe de remedies Pinkel daarmee helpen. Pinkel stond gewoon op slot. Haar trauma's zorgde ervoor dat Pinkel ongelukkig werd en niks meer op kon nemen. Niet meer verder kon ontwikkelen. Moeilijk uit te leggen...

Ik weet niet eens of Pinkel d'r overmatige geblaf ooit stopt. Dat boeit me ook eerlijk gezegd niet zoveel. Mij gaat het erom dat ik merk dat ze beter in d'r velletje zit. En ik heb niet alleen het idee, nee: ik zie dat Pinkel beter in haar vel zit. Ze is lichter. Ze is vrolijker. Ze torst minder balast met zich mee. Minder verdriet. Minder angst. En minder pijn. En ja, dit klinkt natuurlijk nog steeds vaag ;D. Want dit is geen gebroken poot, die je spalkt.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 18 okt 2006, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
Lizzy schreef: Ja, jij kent Pink! Moet je voorstellen, op haar zijkant, al dromend/schokkend lag ze diep te slapen! Mijn Pink! In totale rust!
Daar kan ik me dus helemaal niets bij voorstellen in een vreemde omgeving! Ik kan het me niet eens voorstellen in haar eigen huis met een vreemde erbij.

Ik vind het zo'n bijzonder verhaal, het doet me ergens denken aan die Tellington Touch workshop waar ze ook zo bijzonder op reageerde :)
Door Tineke *
Wat goed zeg dat Pinkel er goed op reageert.Helpt bachbloesem (bijna)overal voor?
B.v.voor een hond die als pup voor d'r eten heeft moeten vechten in een donkere schuur?De mijne is na ruim 5jaar nog gestoord.

Tineke
Door Lizzy
pepper schreef: Wat mooi om te lezen.

Reageert Pinkel nu ook anders op jullie?
Ja, ik vind duidelijk van wel. Ze komt veel vaker aandacht halen. Op een leuke manier. Ze komt ook vaker bij me liggen, 's avonds op de bank. En ik merk gewoon dat ik beter contact met haar kan krijgen. Om je een voorbeeld te geven: als ik Pinkel aan keek, keek ze weg. Altijd. Na zoveel jaar nog. Nu kijkt ze me aan.
Door Lizzy
Tineke * schreef: Wat goed zeg dat Pinkel er goed op reageert.Helpt bachbloesem (bijna)overal voor?
B.v.voor een hond die als pup voor d'r eten heeft moeten vechten in een donkere schuur?De mijne is na ruim 5jaar nog gestoord.

Tineke
Je bedoelt dat je hond trauma uit het verleden heeft? En in welke zin is ze gestoord?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door