Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door hamada
#3093578
Ik blijf het bijzonder vinden welk effect een paar druppels van die olie kunnen hebben. Top dat het ook bij jou  lijkt te werken.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3106241
hamada schreef: Ik blijf het bijzonder vinden welk effect een paar druppels van die olie kunnen hebben. Top dat het ook bij jou lijkt te werken.
Ik heb mediwiet een mail gestuurd, maar snap het antwoord niet helemaal..vind het sowieso wat verwarrend: wietolie wordt veel genoemd, maar wat is nu wat...

verschil cbd en hennepzaadolie snap ik, maar wietolie, is dat dan de olie die uit de toppen geperst wordt, met veel thc?

Deze vraag had ik niet gesteld trouwens, maar rees op door het antwoord:
Voor zenuwpijn zou CBD niet genoeg zijn, dan zou THC-olie erbij moeten...

nog een woord, thc-olie...dat lijkt me dus de echte wietolie....maar volgens mij verkopen ze dat niet!

Hmm..en nu? Snappen jullie het wel??
Groet!
Door hamada
#3106279
Voor actieve pijnbestrijding wordt vaak wietolie met THC gebruikt, te vergelijken met medicinale cannabis die door de apotheek wordt geleverd. De medicinale cannabis wordt ofwel gerookt, ofwel als thee ingenomen en bevat dus veel THC ( hoewel er nu meer soorten zijn), en je wordt er high van
CBD heeft geen psycho-actieve werking maar reageert wel op het cannabinoide systteem. Pijnklachten bij bijv. Kankerpatienten wordten met THC bestreden.
CBD olie werkt bij bepaalde pijnklachten goed, en soms moet het aangevuld worden met een druppel THC olie.
Voordeel van CBD is dat het het psychoactieve effect van de THC vermindert.
Als je je inschreef bij Mediwiet kon je een proefpakketje bestellen waarin zowel CBD olie als wietolie zaten. De bedoeling was dat je eerst probeerde wT de CBD olie voor effect had, en aansluitend wat de wietolie voor je deed. Zo kon je op maat bepalen wat het beste in jouw geval werkt. Bestellen van wietolie is met de nieuwe wet wat ingewikkeld, CBD olie is gewoon legaal verkrijgbaar.
Ik merk zelf dat mijn forse migraine pijn goed reageert op CBD olie 4%, daarvoor heb ik geen THC olie nodig, hoewel er wel onderzoek op internet staat over positief effect met THC olie.
Ik ken, al dan niet op afstand honden met zenuwpijn (syringo) die baat hebben bij de CBD olie. Onze Joy is er daar 1 van. Mocht ze op termijn toch weer pijn krijgen (Syringo is progressief), dan ga ik proberen of wietolie iets kan doen.
MS patienten kunnen ook baat hebben bij CBD olie, vaak in combi met een paar druppels Wietolie.. Over reumatische klachten en artrose worden ook positieve effecten gerapporteerd met CBD olie.
De Hennepolie+ van Mediwiet is hennolie, rijk aan Omega dus goed voor gewrichten, aangevuld met een legale dosis THC en CBD. Dit schijnt naast CBD olie goed te werken bij gewrichtspijnen/artrose. Ook hier word je niet high van, wel slaap je er goed op. CBD is meestal juist opwekkend.

Voor artrose en zenuwpijnen zou ik eerst beginnen met CBD olie. Eerst 1 tot 2 druppels per dag om te kijken hoe het bevalt, dan evt. Opbouwen. joy van 10 kilo krijgt 2x2 druppels CBD 4%, op een stressdag soms een druppel extra.
Haar Zenuwpijnklachten zijn dus nu voldoende weg.
Een familielid met zenuwpijn door een hernia heeft ook positief effect met alleen CBD. lyrica zorgde voor vermindering pijn, in combi met CBD is de pijn nu weg.
Mocht het niets doen, dan kun je altijd nog overstappen op een ander regulier middel of anders overwegen een druppel wietolie toe te voegen. Maar dat moet je dan eerst nog kunnen bestellen of zelf maken :o

Ik hoop dat je aan deze info iets hebt.

Edit. Ik bestel mijn cbd olie 4% bij
Zamnesia, waar je ook veel info over CBD vindt http://www.zamnesia.nl/337-cbd-producten
Laatst gewijzigd door hamada op wo 29 apr 2015, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3106414
ja dank voor je reactie!

Had het verschil idd al begrepen....

Er wordt wel aangeraden vanuit mediwiet om met THC-olie te gaan werken, en kan ook wel aan knipafval komen, maar dan nog...om dat nu weer zelf te gaan maken..niet heel moeilijk, maar wel weer eea om aan te schaffen..

ga dus eerst  met CBD olie beginnen, en dan verder zien..

en misschien eens rondvragen voor wietolie..
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3106416
hamada schreef: Voor actieve pijnbestrijding wordt vaak wietolie met THC gebruikt, te vergelijken met medicinale cannabis die door de apotheek wordt geleverd. De medicinale cannabis wordt ofwel gerookt, ofwel als thee ingenomen en bevat dus veel THC ( hoewel er nu meer soorten zijn), en je wordt er high van
CBD heeft geen psycho-actieve werking maar reageert wel op het cannabinoide systteem. Pijnklachten bij bijv. Kankerpatienten wordten met THC bestreden.
CBD olie werkt bij bepaalde pijnklachten goed, en soms moet het aangevuld worden met een druppel THC olie.
Voordeel van CBD is dat het het psychoactieve effect van de THC vermindert.
Als je je inschreef bij Mediwiet kon je een proefpakketje bestellen waarin zowel CBD olie als wietolie zaten. De bedoeling was dat je eerst probeerde wT de CBD olie voor effect had, en aansluitend wat de wietolie voor je deed. Zo kon je op maat bepalen wat het beste in jouw geval werkt. Bestellen van wietolie is met de nieuwe wet wat ingewikkeld, CBD olie is gewoon legaal verkrijgbaar.
Ik merk zelf dat mijn forse migraine pijn goed reageert op CBD olie 4%, daarvoor heb ik geen THC olie nodig, hoewel er wel onderzoek op internet staat over positief effect met THC olie.
Ik ken, al dan niet op afstand honden met zenuwpijn (syringo) die baat hebben bij de CBD olie. Onze Joy is er daar 1 van. Mocht ze op termijn toch weer pijn krijgen (Syringo is progressief), dan ga ik proberen of wietolie iets kan doen.
MS patienten kunnen ook baat hebben bij CBD olie, vaak in combi met een paar druppels Wietolie.. Over reumatische klachten en artrose worden ook positieve effecten gerapporteerd met CBD olie.
De Hennepolie+ van Mediwiet is hennolie, rijk aan Omega dus goed voor gewrichten, aangevuld met een legale dosis THC en CBD. Dit schijnt naast CBD olie goed te werken bij gewrichtspijnen/artrose. Ook hier word je niet high van, wel slaap je er goed op. CBD is meestal juist opwekkend.

Voor artrose en zenuwpijnen zou ik eerst beginnen met CBD olie. Eerst 1 tot 2 druppels per dag om te kijken hoe het bevalt, dan evt. Opbouwen. joy van 10 kilo krijgt 2x2 druppels CBD 4%, op een stressdag soms een druppel extra.
Haar Zenuwpijnklachten zijn dus nu voldoende weg.
Een familielid met zenuwpijn door een hernia heeft ook positief effect met alleen CBD. lyrica zorgde voor vermindering pijn, in combi met CBD is de pijn nu weg.
Mocht het niets doen, dan kun je altijd nog overstappen op een ander regulier middel of anders overwegen een druppel wietolie toe te voegen. Maar dat moet je dan eerst nog kunnen bestellen of zelf maken :o

Ik hoop dat je aan deze info iets hebt.

Edit. Ik bestel mijn cbd olie 4% bij
Zamnesia, waar je ook veel info over CBD vindt http://www.zamnesia.nl/337-cbd-producten
heb heel veeel aan deze info! Mediwiet geeft aan dat ik me voor mailinglijst moet opgeven, en thc-olie zelf moet maken :(...zou je de hennepzaadolie er dan bij doen? dan wel andere verhouding, want extra cbd?
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3106438
Lees hier meerdere mensen die naast CBDolie THC olie geven...maar wat ik erover lees en hoor, is dit niet te krijgen?
Iemand een tip via een pb?!

Mediwiet zelf gaf ook aan dat het niet te kopen is maar wel goed om te geven is...CBD olie zou volgens hen niet voldoende zijn bij zenuwpijn...
Door hamada
#3106549
Papalou schreef: heb heel veeel aan deze info! Mediwiet geeft aan dat ik me voor mailinglijst moet opgeven, en thc-olie zelf moet maken :(...zou je de hennepzaadolie er dan bij doen? dan wel andere verhouding, want extra cbd?
De mailinglijst van Mediwiet is erg handig, je wordt op de hoogte gehouden van de nieuwste ontwikkelingen, w.o. de verkrijgbaarheid van wietolie.
Als ik jou was zou ik in ieder geval gewoon beginnen met 2x 1 druppel per dag CBD en gewoon eens kijken wat het doet. THC kun je altijd nog toevoegen net als de Hennepolie +. Nogmaals, bij Joy maar ook andere pijnpatientjes was de CBD al een verbetering.

Ik zal nog even wat info opzoeken en laat je nog weten 8)
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3106705
echt top je info!

ga idd eerst met de cbd olie beginnen, thc olie kan altijd nog, en kan ik ieg toch zelf gaan of laten maken...gelukkig nog wel wat oude hippie vrienden:)
Gebruikersavatar
Door Lou & Joy
#3110381
Hoi,

Ik ben vandaag begonnen met CBD olie voor mijn maltezer. Met name voor zijn artrose, en stijvere achterhand. Ik hoop ook dat het een gunstige werking op zijn huid heeft, last van allergien (atopie en voedsel) wat nu redelijk goed onder controle is. Echter soms nog wat jeuk en huid blijft droog / schilfertjes.

Ik hou jullie op de hoogte, als jullie dat op prijs stellen :-)

Heb de olie van mediwiet, zelf neem ik 2 x daags 2 druppels. Helpt me veel met rustig worden en tegen mij spierspanningen. Mijn maltezer heb ik zojuist 1 druppeltje gegeven, als dat goed gaat wil ik over een weekje 2x daags 1 druppeltje doen. Hij weegt maar 5 kilo :-)

Groetjes,
Monique
Door Eef+Stippels
#3111522
Yindra heeft een kankerbult op haar poot die na 2 jaar weer is gaan groeien.
Ze krijgt nu sinds een aantal maanden de set van Mediwiet tegen kanker (cbd + thc olie gemengd) en dat lijkt de groei wat te vertragen. Ik heb eerst cbd olie los geprobeerd, maar dat was niet voldoende, ik zag er geen resultaat van.
Om de bult echt te laten slinken zou ik haar waarschijnlijk meer thc olie moeten geven, maar dan wordt ze sloom en dat is niet de bedoeling. Ik zou dat bij een jonge hond met kanker denk ik wel proberen, maar Yindra is al zo oud dat ik haar alleen nog maar leuke dagen gun.
Yindra vindt de olie trouwens erg smakelijk  :)
Gebruikersavatar
Door Lou & Joy
#3112286
Hier nu 4 dagen bezig met CBD olie, ben wel al 2x daags 1 druppel gaan geven aan mijn maltezer. Hij reageeert er goed op, hij is er noet sloom van ofzo. Ik weet niet if het nu al kan, maar hij oogt wat rustiger en iets minder jeuk. Al had ie dat al niet echt meer, maar hij likt toch weer wat minder aan zijn pootjes. Over de pijn in zijn heupen met betrekking tot zijn artrose kan ik nog weinig zeggen. Hij rent en vliegt behoorlijk met uitlaten, maar dat deed ie voor de olie ook al, door middel van de Primeval die hij krijgt. Al met al gaat het goed, ben benieuwd als ik een paar weken verder ben :-)
Door hamada
#3112298
Ben heel benieuwd hoe Yindra zich gaat ontwikkelen, en ook hoe de ervaringen met de artrose zijn. Er komt steeds meer informatie beschikbaar over medische cannabis en kanker, maar ook andere ziektes, zoals bijv. Lyme, reuma, Parkinson. Heel bijzonder.
Gebruikersavatar
Door Lou & Joy
#3113600
Lou & Joy schreef: Hier nu 4 dagen bezig met CBD olie, ben wel al 2x daags 1 druppel gaan geven aan mijn maltezer. Hij reageeert er goed op, hij is er noet sloom van ofzo. Ik weet niet if het nu al kan, maar hij oogt wat rustiger en iets minder jeuk. Al had ie dat al niet echt meer, maar hij likt toch weer wat minder aan zijn pootjes. Over de pijn in zijn heupen met betrekking tot zijn artrose kan ik nog weinig zeggen. Hij rent en vliegt behoorlijk met uitlaten, maar dat deed ie voor de olie ook al, door middel van de Primeval die hij krijgt. Al met al gaat het goed, ben benieuwd als ik een paar weken verder ben :-)
Heb het idee dat ie nog wat levendiger is geworden. Hij blijft de complete wandeling rennen, geen gesjok op de terugweg, dat was voorheen meestal wel zo. En hij wil thuis meer spelen. Dus ik ben tot nu toe positief!
Door charmed
#3116030
Een hele nare bijwerking van de CBD-olie is de spierverslapping die mijn dames er van hebben. Ze doen het op veel punten dus beter, vooral hun temperatuur en misselijkheid. Met 1 druppel gaat het redelijk qua pijn, maar als ik 2 druppels geef en dat enige tijd, dan kan je zien dat de pijn meer wordt (artrose) doordat de spieren verslappen, hebben ze daarna meer pijn. Helaas. Mijn dames krijgen nu braces aangemeten en ik ga nog kijken wat ik met de cbd olie doe, die heb ik al afgebouwd naar 1 druppel per dag.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door