Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#1436713
Als de RC of andere alternatieve medicatie goed werkt, prima plan! Kun je de diazepam of alprozolam achter de hand houden voor als het echt heftig wordt. Dat werkt snel en kort dus je legt hem niet gelijk dagen plat.
Er zijn ook reguliere middelen die lang werken zonder te versuffen, dat zou dus ook een optie zijn, maar die hebben ook een lange aanloop van 3 a 4 weken voordat ze optimaal werken en hebben ook de nodige bijwerkingen. Ik moet zeggen dat ik dat wel zou doen als de RC of consorten niet zouden werken en mijn hond dus 6 weken totaal panisch zou wezen. Dat soort stress over langere tijd richt enorm veel schade aan in het lichaam, nog afgezien van het geestelijke leed, en dat zou voor mij samen aanleiding zijn om dan de bijwerkingen voor een relatief korte periode maar voor lief te nemen.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1438067
ik heb voor Rakker een dap-band binnen. Die heeft hij nu om, ben benieuwd of hij dit jaar rustiger blijft dan vorig jaar. Rakker is niet bang, maar hij wordt onwijs boos, gaat door het lint........... :-X
Door Toetkonijn
#1438333
Dit schijnt nieuw te zijn. Heb er geen ervaring mee.

Zylkène
Wat is Zylkène?
Zylkène is een natuurlijk product dat kan ondersteunen bij diverse vormen van stress bij honden en katten. Het helpt huisdieren snel met veranderingen in hun leefsituatie om te gaan. Hierdoor kunnen ze zich beter aanpassen en zullen er geen fysieke of emotionele problemen ontstaan.
Zylkène mag gecombineerd worden met medicijnen. Bovendien is Zylkène veilig te gebruiken bij fokdieren, zowel tijdens zwangerschap als zogen.
Zylkène is:
1. Hypoallergeen
2. Vrij van conserveermiddelen
3. Lactosevrij
Hoe weet ik dat mijn hond/kat aan stress lijdt?
Uw hond/kat kunnen niet vertellen hoe ze zich voelen en waar ze last van hebben. Maar ze vertellen u het wel doordat hun gedrag verandert.
Die veranderingen kunnen gering zijn en dus minder opvallen, denk aan minder spelen, vaker verstoppen of bepaalde delen van het huis vermijden. Maar u kent uw hond/kat, zelfs geringe veranderingen zullen u opvallen.
Stress kan veroorzaakt worden door vele situaties o.a.:
1. Vuurwerk
2. Komst baby of huisdier
3. Verhuizing
4. Verblijf in pension
5. Onweer
6. Alleen thuis zijn
7. Reizen
Ernstige vormen van stress-symptomen zijn:
1. Behoefte in huis doen
2. Overmatig likken en bijten aan poten en lichaam
3. Verminderde eetlust en afvallen
4. Slaapstoornissen
5. Veranderd humeur, grommen, sneller blazen en bijten
6. Veranderde lichaamshouding – grote pupillen, lage houding
Hoe gebruik is Zylkène?
Zylkène is smakelijk en eenvoudig te geven: open de capsule en meng het wateroplosbare poeder met wat eten of een snoepje zoals een stukje worst/vis. De capsules kunnen ook in hun geheel gegeven worden. Zylkène hoeft maar een keer per dag gegeven worden.
Voor kortdurende stress kan 1 tot 2 dagen van tevoren met Zylkène worden begonnen en blijft men Zylkène gebruiken gedurende de periode van stress.
Bij langdurige stress kan men binnen 1 tot 2 weken verbetering verwachten. Bij langdurige stress kan men binnen 1 tot 2 weken verbetering verwachten. Voor het beste resultaat dient Zylkène 1 tot 2 maanden gegeven te worden.
Door Borke
#1438415
Toetkonijn schreef: Wij geven 2 x per dag 2 tabletjes Nervoheel.

Gr. Liesbeth
Dat hebben wij het eerste jaar ook aan Borke gegeven, dat hielp het slechtste van alles wat we bij hem geprobeerd hebben, bijeen andere Stabij hielp het juist heel goed, zo kwamen we er op...
Door charmed
#1438993
Kan nergens vinden welke stoffen er in Zylkene zitten.
Toetkonijn schreef: Zylkène
Door Happy Tail
#1446901
we hebben hier net de generale repetitie doorstaan! We wonen naast de "Vuurwerk gigant" en hij stookt ieder jaar zijn assortiment even de showroom (lucht) in. Samir deert het helemaal niets hij kwam in het begin even mee kijken maar het boeide em echt niet. hij is de bench ingegaan met een kluif, zodat ik weer met Baya aan de slag kon gaan.

De eerste 10 minuten nog geen echte stress te zien.
Na de gillende keukenmeiden moest ik wel aan de slag.
Ze heeft ondertussen een halve pot snoepjes op, want zoekspelletjes en achter snoepjes aanrennend zijn we het hele vuurwerk tafereel doorgekomen: als slotacooord een half opengesneden Farm Food kluif met leverworst  gesmeerd en daar is ze lekker mee bezig gebleven.

ben zo trots om ons meisje; als je bedenkt dat ze het eerst jaar nadat ze een rotje voor haar neus kreeg niet meer bereikbaar was en zo ver mogelijk de kast in kroop en nog extreem gestrest met veel hijgen en ruim een uur daarna weer een beetje bereikbaar was!

Dit alles hebben we trouwens bereikt zonder enige vorm van rustgevende dingen enzo.

kom maar op met oud en nieuw!
Door Urs
#1447164
Zo de rust compositum doet zijn werk al, gisteravond lagen wij al in bed , buiten een paar knallen, normaal is dan dat we een teckel horen gillen, nu geen kick. Nadeel vind ik wel dat ze echt heel rustig zijn, beetje actie mag ook wel. En ze pakt heel zachtjes nu een tussendoortje aan ipv in je vingers te bijten. Over een paar dagen de Puur nervositeit erbij .
Door Alithia
#1454076
Dian schreef: ik heb voor Rakker een dap-band binnen. Die heeft hij nu om, ben benieuwd of hij dit jaar rustiger blijft dan vorig jaar. Rakker is niet bang, maar hij wordt onwijs boos, gaat door het lint........... :-X
En? Hoe gaat het met die band? Merk je verschil?

Dat boos worden wat je beschrijft zie je dat nu nog? In geval van dieren die boos worden van harde geluiden wil de Bach Bloesemremedie Beech heel goed helpen. Die zou je bv nog door zijn drinkwater kunnen doen.

Groetjes,

Bianca
Door Robian
#1461732
Ik heb valeriaan capsules gekocht en ik volg de KNAL koekje methode die Olga al noemde.
Door calimero_a
#1461737
en de beta-blokker zorgt voor vergeten van de stress/angst. Ook goed om direct na een ernstige schrik of trauma te geven trouwens. Maar ja, dat heb je niet altijd op zak ...
da's een goeie voor mij om te onthouden... ik heb namelijk wél altijd beta-blokkers bij me :biggrin2:
Door **Jolanda**
#1461845
Een DA heeft mij verteld (of wijs gemaakt) dat bach-remedi niet zou werken bij een hond die echt panisch is, DAP even min.

Ik heb 2 jaar geleden een of ander medicijn gegeven (spierverslapper, ik was toen niet wijzer).
Al snel werd me duidelijk dat dit een middeltje was die de mens wilde laten geloven dat de hond niet meer bang was, aangezien de hond wel alles mee krijgt maar het niet kan uiten (door de spierverslapper)
Het maakte de hond lichaamlijk slap/suf maar geestelijk kreeg ze alles mee met gevolg dat ze 2x binnenshuis gepoept had en 3x geplast (jaar ervoor zonder middeltjes niks binnen gedaan maar wel panisch)

Nu heb ik een of ander middeltje (Xanax retard) en dat werkt omgekeerd. Dat werkt geestelijk versuffend en lichaamlijk doet het niks. Dus van het knallen zal ze niet veel mee krijgen. Uit mijn hoofd zou het voor 1x voor een hond van +/- 20kg €2,10 kosten (ik heb voor 2x)
Ik heb hier meer vertrouwen in moet ik eerlijk zeggen.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1461855
waar heb je die xanax gehaald jolanda?

loeka krijgt de druppels van rc , ze loopt de hele dag 1 meter achter me aan , piept , eet slecht , wast mn andere hond (die begrijpt er ook niets van :-X ) en is angstiger buiten dan voor gebuik van het middel .....ik heb het idee dat dr hele hormoonhuishouding door de war is...

die spier verslapper waar je het over had (dacht vetranquill ) hadden ze hier ook vorig jaar en had ook het idee dat ze geestelijk alles meemaakte , vandaar nu het homeopatische spul...... alleen is loeka nu hierdoor niet mn oude vertrouwde loeka :-[
ben echt in staat om er morgen ermee op te houden en met oud op nieuw die xanax te proberen :'(

iemand tips?
Door Eef+Stippels
#1461858
Hier werkt de bach rescue remedy erg goed. Stippie werd een tijd lang elke nacht wel een keer in paniek wakker. Ik ben haar rust compositum gaan geven (en radio + lamp aan, varikennel weer in de kamer) en toen werd het beter, maar nog niet zoals het moet. Nu krijgt ze rescue remedy en sinds dag 1 slaapt ze snachts lekker door  :)

Waffie en Jiffie krijgen tot na oud en nieuw elke dag rust compositum. Ze zijn niet bang maar wel opgefokt.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door