Moderator: Lizzy
BubbaBling schreef: Ik geef Bubba puur pollen, maar geef het door zijn etenHet zal vast uiteindelijk wel werken, maar je kunt het beter niet door een complete maaltijd geven. De reden daarvoor is dat het het beste wordt opgenomen door het schone mondslijmvlies, dus op een klein beetje eten of een klein stukje brood of vlees is niet erg. Maar dat is dus de reden dat er wordt aangeraden om een half uur tussen voeren en homeopathie te laten zitten... Als je het anders écht niet naarbinnen krijgt mag het best, maar ik denk dat het dan langer duurt voor het werkt en kan me ook voorstellen dat de werking minder goed is.
Werkt dat dan wel?
Lizzy schreef: Atjo Westerhuis adviseert het te geven met een klein scheutje melk. Dat werkt hier prima. Zeker als je het even laat staan, dan vervliegt er wel iets aan alcohol. Dan mengen met melk en hier likken ze het zo op.Melk gaat t hier niet worden met allergie
BubbaBling schreef: Melk gaat t hier niet worden met allergieIk til hier altijd een lipje op en kiep het dan fluks in de mondhoek. 'T is even met een zuur gezicht smakkend rondlopen, maar eigenlijk gaat het altijd prima, zelfs beter dan met wat water.
Ik probeer t wel met een beetje water te mengen en dan achter int bekkie spuiten.
geer schreef: Ik til hier altijd een lipje op en kiep het dan fluks in de mondhoek. 'T is even met een zuur gezicht smakkend rondlopen, maar eigenlijk gaat het altijd prima.Ja maar jouw basset heeft een ruime lip. Als ik daar bij mijn honden mee aan kom, gaan ze zuunig kijken en zit het lipje strak om het bekkie gevouwen. Geen kans dat ik daar dan nog wat tussen krijg
BubbaBling schreef: Melk gaat t hier niet worden met allergieOok allergisch voor geitenmelk?
Ik probeer t wel met een beetje water te mengen en dan achter int bekkie spuiten.
Lizzy schreef: Ja maar jouw basset heeft een ruime lip. Als ik daar bij mijn honden mee aan kom, gaan ze zuunig kijken en zit het lipje strak om het bekkie gevouwen. Geen kans dat ik daar dan nog wat tussen krijgNou ja, lip, lip. Eigenlijk ben ik stiekem wat rigoureuzer, ik trek gewoon haar hele scheur open en mik het naarbinnen. Maar dat vond ik zo onaardig staan, vandaar de lip![]()
Lizzy schreef: Ook allergisch voor geitenmelk?Ja ik probeer gewoon int bekkei, met een beetje water erbij om de smaak wat te verdunnen.
Gewoon in de bek spuiten is ook prima natuurlijk!