Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

*Evie* schreef: Hier hebben ze ook af en toe wat pukkeltjes. Ze eten dus geen vis en wil ze er graa wat extra bijgeven.
Heeft iemand een idee wat voor vragen ik naar Henne kan mailen voor meer duidelijkheid over het pruduct?

Of gewoon weer een pot bij de hema halen?
Volgens mij is het wel duidelijk dat er omega 6 in de zalmolie van henne zit dus wat dat betreft hoef je niet te mailen. Ik zou dus capsules geven met alleen omega 3, ik weet niet wat de kwaliteit van de hema capsules is dus daar kan ik niets over zeggen.
Door *Evie*
Ik was vandaag bij mn ouders en wonen 15 min van de leverancier,
dus toch maar eventjes heen gereden en 1 flesje meegenomen.

Nu weten we wat meer...

Vetzuren per 4ml (1 pompslag)

Verzadigde vetzuren : 860 mg
Eenvoudige onverzadigde vetzuren : 1400 mg
Meervoudigde onverzadigde verzuren : 1300 mg
Hiervan Omega 3 vetzuren : 1050 mg
- EPA 350 mg
- DHA 450 mg
- Omega 6 verzuren 150 mg

Maar het zegt mij allemaal niks :-[ , is dit goed??
Heb er niet zo heel veel verstand van.
Maar meen ergens gelezen te hebben dat EPA en DPA in visolie belangrijk zijn. En de hoeveelheid hiervan in visolie bepaald hoe geconcentreerd die is.
Omega vetzuren krijgt je hond al genoeg binnen, dus zou je niet toe hoeven voegen.
Hoeveel EPA of DPA goed is per kilo hond heb ik geen idee van.
Door geer
*Evie* schreef: Ik was vandaag bij mn ouders en wonen 15 min van de leverancier,
dus toch maar eventjes heen gereden en 1 flesje meegenomen.

Nu weten we wat meer...

Vetzuren per 4ml (1 pompslag)

Verzadigde vetzuren : 860 mg
Eenvoudige onverzadigde vetzuren : 1400 mg
Meervoudigde onverzadigde verzuren : 1300 mg
Hiervan Omega 3 vetzuren : 1050 mg
- EPA 350 mg
- DHA 450 mg
- Omega 6 verzuren 150 mg

Maar het zegt mij allemaal niks :-[ , is dit goed??
Goed, even voor de vuist weg... De stoffen waar het om gaat zijn de EPA en de DHA. Iets kan wel heel veel verzadigde, onverzadigde of meervoudig onverzadigde dingen bevatten, maar het percentage EPA en DHA is, mijns inziens, hetgeen waar je ook echt wat aan hebt. En afhankelijk van waar je het voor in wil zetten kun je ook nog kijken of je meer hebt aan de EPA, of aan de DHA. EPA bijvoorbeeld, werkt ontstekingsremmend.

Dit is per 4 mililiter 350 mg EPA en 450 mg DHA.

Dat houdt in dat het per ml. 87,5 mg EPA en 112,5 mg DHA bevat

Ik weet niet de samenstelling van de HEMA, Kruidvat of andere merken, ik heb er hier 2 staan:

NML Omega-3, deze bevat 161 mg EPA per ml en 108 mg DHA per ml

Doils Skin (d'r zijn ook anderen met andere verhoudingen EPA en DHA) bevat 390 mg EPA per ml en 160 mg DHA.

EPA heeft alleen duidelijk effect wanneer je er relatief veel van geeft; ik weet het percentage zo niet uit mijn hoofd, maar daar zijn studies naar gedaan. Wat mij aan de Henne opvalt is dat het relatief erg weinig EPA bevat. Zou je veel EPA willen geven, dan zou je zoveel olie moeten geven dat je hond onherroepelijk aan de diarree gaat.
Bovendien weet ik niet waar de zalm uit Henne vandaan komt, veel vis in visolie bevat gekweekte vis die meer zware metalen en resten ab bevat dan goede stoffen. Of dat voor Henne geldt weet ik niet hoor.

Ik kan me gerust voorstellen dat honden een glimmende vacht krijgen van Henne. Maar dat krijgen honden op iets onverzadigds al gauw; dat hoeft nog niet te zeggen dat het ook een therapeutisch effect heeft op het lichaam.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door