Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Hallo... ik begrijp niet dat er gezegd wordt dat het blijkt dat je bij natuurproducten echt moet uitkijken.
Ik ben juist meer op mijn hoede als het chemisch/synthetisch is.
Groene leem/klei is in mijn ogen een volkomen veilig en gezondmakend product.
Door roos79
Even de groene leem "loslaten" in onderstaande opmerkingen  ;)

Ben je er van op de hoogte dat sommige kruiden/planten en dergelijke giftig zijn? Dus natuurlijk = ongevaarlijk gaat daarbij ook niet op.

Homeopathische middelen kun je ook maar niet eindeloos gebruiken zonder "bijwerkingen". Kruidenthee moet je niet te lang achter elkaar drinken (niet langer dan 6wk) want dan kan de werking juist omdraaien.

en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Over het algemeen is "men" erg geneigt om zgn natuurlijke middelen (homeopathie, fytotherapie etc) als : baat het niet dan schaad het niet te kenmerken. En dat is absoluut niet zo!

Je kunt op een bijv. ontgiftingsmiddel net zo ziek worden als op een chemisch/regulier middel. Neemt niet weg dat ik persoonlijk altijd zou kijken wat ik op de "natuurlijke" manier kan oplossen, maar wel in overleg met deskundig(en)  :)
Door Odin
Roos, je zegt hier exact wat ik zelf had willen zeggen. Natuurgeneeswijzen zijn geweldig en je kunt er fantastische resultaten mee halen maar het is lang niet altijd onschuldig. Er belanden regelmatig mensen in het ziekenhuis met leveraandoeningen door te langdurig of te hooggedoseerd gebruik van kruidenpreparaten. Homeopathie kan een beginverergering veroorzaken, dat gebeurt lang niet altijd en het is geen drama maar epilepsie behandelen met homeopathie kan dus juist aanvallen uitlokken.

Ontgiftiging is een zware belasting voor het lichaam, de organen worden aangezet tot harder werken, het bloed filteren en afvalstoffen afvoeren. Bij hartklachten, leveraandoeningen, nierafwijkingen etc. is het dus oppassen geblazen. Kortom, het is geweldig dat zoveel mensen hun dier liever met natuurgeneeswijzen behandelen indien mogelijk dan met synthetische middelen maar wees altijd voorzichtig, vraag even advies als je twijfelt.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door