Hanny schreef:
Ach, arme hond, wat vervelend.
Stel, dat ze wel weer opknapt, positief gedacht wel, maar als ze dan weer mee gaat op jacht, dan komt er weer, dat schrikdraad risico.
Zou zo denken, dat haar angst daarvoor niet te verhelpen zal zijn. Is vers twee, maar toch!!!
Ik neem aan, dat er wel meer honden een optater krijgen van schrikdraad en hoe is de gemiddelde reactie voorzover je weet.
Denk voor mijzelf, dat het net zoiets is als de reactie op vuurwerk, als hond vind je het vreselijk, of je kunt er goed mee leven.
De link, die ik niet kan leggen is waarom ze, als ze buiten heftig schrikt, nu alsmaar binnen achter jou aan loopt, hoort dat wel bij elkaar?
Hanny
Hanny, Kaatje heeft alle keren geen link met draad gemaakt.
De eerste 3x was op 1 dag, tijdens de jacht op de kraai, dus " op post". Daarna heeft ze erg veel last gehad met op post staan naast geweren. Gelukkig was ze daar overheen, door positieve training. Zij was weer alert en wilde weer dolgraag.
Hoe ze deze klap gelinkt heeft, is me nog niet duidelijk.
Op het moment, dat het gebeurde, waren we aan het wandelen geweest en ruimden nog even wat dingen op van de drijfjacht de dag ervoor. Ik stond mijn handen te spoelen onder een lekkende dakgoot, terwijl zij toekeek. Zij deed een stap naar achter en kwam toen met haar achterste tegen het schapengaas aan, waardoor ze die optater kreeg.
Het is dus voor nu even niet te begrijpen, waarom ze nu zo nerveus is in huis en mij achterna loopt.
Toen wij na het voorval een keer gingen wandelen, met de honden, die er toen ook bij waren, maar in een totaal andere omgeving, was ze heel nerveus aan de lijn. Eigenlijk mochten ze daar niet los, maar heb Kaat toch even laten gaan. Ze rende als een dwaas bij me weg om na 200 meter weer met dezelfde snelheid terug te komen. Ze was overdreven uitgelaten, iets wat ik niet van haar ken. na enkele spurtjes heeft ze daarna weer redelijk normaal aan de lijn de wandeling voortgezet.
Ik moet het moment nog tegenkomen, dat ik zie, dat daar een link is met die klap. Voorlopig ga ik ook nog niet naar het jacht in Duitsland, dus kan ik haar daar ook niet observeren. Zodra ik daar weer ben, zullen we zeker ook die plek weer bezoeken, om te kijken, of ze daar iets van over gehouden heeft.
Tannetje, je bent een schat!