Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Ine
Truus schreef: Hoe gaat het nu met Kaatje?
De granules zijn er nog niet, helaas.
Kaatje is heel aanwezig op een nerveuze manier.
Ze reageert op elke beweging bijna van mij. Ze heeft geluk, dat ik op dit moment met een deadline zit en dus erg veel achter de pc. Is voor haar lekker rustig ;)
Nog 1 dag doorwerken en ik kan weer even rust nemen en andere dingen doen en is de rust voor madammeke voorbij.
Door Truus
Ine schreef: De granules zijn er nog niet, helaas.
Kaatje is heel aanwezig op een nerveuze manier.
Ze reageert op elke beweging bijna van mij. Ze heeft geluk, dat ik op dit moment met een deadline zit en dus erg veel achter de pc. Is voor haar lekker rustig ;)
Nog 1 dag doorwerken en ik kan weer even rust nemen en andere dingen doen en is de rust voor madammeke voorbij.
Het lijkt me verlatingsangst :( Ik hoop dat Kaatje weer de oude Kaatje wordt Ine want dit lijkt me verschrikkelijk .
Door Ine
Tannetje, volgens de groothandel van de apotheek bestaat C30 niet, wel D30.
Ik heb geen idee, waar die C of D voor staat, maar maakt het verschil, of moet ik ergens anders gaan informeren?
Door Hanny
Ach, arme hond, wat vervelend.
Stel, dat ze wel weer opknapt, positief gedacht wel, maar als ze dan weer mee gaat op jacht, dan komt er weer, dat schrikdraad risico.
Zou zo denken, dat haar angst daarvoor niet te verhelpen zal zijn. Is vers twee, maar toch!!!
Ik neem aan, dat er wel meer honden een optater krijgen van schrikdraad en hoe is de gemiddelde reactie voorzover je weet.
Denk voor mijzelf, dat het net zoiets is als de reactie op vuurwerk, als hond vind je het vreselijk, of je kunt er goed mee leven.
De link, die ik niet kan leggen is waarom ze, als ze buiten heftig schrikt, nu alsmaar binnen achter jou aan loopt, hoort dat wel bij elkaar?

Hanny
Door Ine
Hanny schreef: Ach, arme hond, wat vervelend.
Stel, dat ze wel weer opknapt, positief gedacht wel, maar als ze dan weer mee gaat op jacht, dan komt er weer, dat schrikdraad risico.
Zou zo denken, dat haar angst daarvoor niet te verhelpen zal zijn. Is vers twee, maar toch!!!
Ik neem aan, dat er wel meer honden een optater krijgen van schrikdraad en hoe is de gemiddelde reactie voorzover je weet.
Denk voor mijzelf, dat het net zoiets is als de reactie op vuurwerk, als hond vind je het vreselijk, of je kunt er goed mee leven.
De link, die ik niet kan leggen is waarom ze, als ze buiten heftig schrikt, nu alsmaar binnen achter jou aan loopt, hoort dat wel bij elkaar?

Hanny
Hanny, Kaatje heeft alle keren geen link met draad gemaakt.
De eerste 3x was op 1 dag, tijdens de jacht op de kraai, dus " op post". Daarna heeft ze erg veel last gehad met op post staan naast geweren. Gelukkig was ze daar overheen, door positieve training. Zij was weer alert en wilde weer dolgraag.
Hoe ze deze klap gelinkt heeft, is me nog niet duidelijk.
Op het moment, dat het gebeurde, waren we aan het wandelen geweest en ruimden nog even wat dingen op van de drijfjacht de dag ervoor. Ik stond mijn handen te spoelen onder een lekkende dakgoot, terwijl zij toekeek. Zij deed een stap naar achter en kwam toen met haar achterste tegen het schapengaas aan, waardoor ze die optater kreeg.
Het is dus voor nu even niet te begrijpen, waarom ze nu zo nerveus is in huis en mij achterna loopt.
Toen wij na het voorval een keer gingen wandelen, met de honden, die er toen ook bij waren, maar in een totaal andere omgeving, was ze heel nerveus aan de lijn. Eigenlijk mochten ze daar niet los, maar heb Kaat toch even laten gaan. Ze rende als een dwaas bij me weg om na 200 meter weer met dezelfde snelheid terug te komen. Ze was overdreven uitgelaten, iets wat ik niet van haar ken. na enkele spurtjes heeft ze daarna weer redelijk normaal aan de lijn de wandeling voortgezet.
Ik moet het moment nog tegenkomen, dat ik zie, dat daar een link is met die klap. Voorlopig ga ik ook nog niet naar het jacht in Duitsland, dus kan ik haar daar ook niet observeren. Zodra ik daar weer ben, zullen we zeker ook die plek weer bezoeken, om te kijken, of ze daar iets van over gehouden heeft.

Tannetje, je bent een schat! :-*
Door Hanny
Nou Ine, dan is het te hopen dat de medicatie haar zal helpen.
Misschien kom je er nooit achter, maar als ze weer opknapt, dan is dat toch het belangrijkste.
Niemand kan in de toekomst kijken, maar het zou best kunnen, dat ze als ze gedekt zou worden in maart, ze een gewone rustige dame wordt en haar nervositeit verliest. De tijd maar even zijn werk laten doen.

Hanny
Door Hitam
Miranda en Pepper schreef: Aconitum C30 is ook van VSM, is dat de goede
of moet ik ergens anders op letten??
Wil jij hem ook gebruiken? Het is inderdaad de goede. Het is voor heftige plotselinge schrik, eigenlijk doodsangst. Dus niet zomaar even een keertje schrikken.
Door kira
Heeft ze niet een link gemaakt jou? Zij keek toe naar jou en kreeg toen de optater. Aan de riem liep ze vervolgens onrustig (bij jou, hoe is het bij anderen?). In huis volgt ze jou (gedachten sprong, ik moet jou observeren voor je het weet doe ik iets, weet niet wat en krijg ik een optater?).

Hoe gaat het nu?
Door Ine
kira schreef: Heeft ze niet een link gemaakt jou? Zij keek toe naar jou en kreeg toen de optater. Aan de riem liep ze vervolgens onrustig (bij jou, hoe is het bij anderen?). In huis volgt ze jou (gedachten sprong, ik moet jou observeren voor je het weet doe ik iets, weet niet wat en krijg ik een optater?).

Hoe gaat het nu?
Ze volgt me niet meer zo extreem, maar is nog seeds behoorlijk nerveus.
Ik heb heel even gedacht om haar 's nachts mee naar bed te nemen, maar daar ik zelf al niet lekker sliep, leek me dat niet geslaagd. Daarbij vond ik, dat ik alles als vanouds moest laten, dus geen byzondere status geven in huis.
Door margreet
Ine schreef: Ze heeft net haar eerste korrel gehad, met dank aan Tannetje! :-*
1 korrel? hoe groot zijn die dingen dan en hoeveel moet ze er per dag?
Door Ine
margreet schreef: 1 korrel? hoe groot zijn die dingen dan en hoeveel moet ze er per dag?
Die korrels zijn heel klein. Het is dus ook verdomd moeilijk, om te controleren, of hij doorgeslikt is! ::)
Ze blijft dus zitten op de plek waar die gegeven is en de vloer rondom haar voel ik na op die korrel. :-[
Ze heeft er nu 2 op.vandaag nog 1 en dan gaan we over op 2 per week.
Door margreet
Ine schreef: Die korrels zijn heel klein. Het is dus ook verdomd moeilijk, om te controleren, of hij doorgeslikt is! ::)
Ze blijft dus zitten op de plek waar die gegeven is en de vloer rondom haar voel ik na op die korrel. :-[
Ze heeft er nu 2 op.vandaag nog 1 en dan gaan we over op 2 per week.
O dat is ook geen makkie om te geven zeg maar,wat een kleine dosering trouwens moet wel erg sterk spul zijn, ik duim voor je dat het wat verbetering brengt.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door