En ik vind het ook nogal overdreven van de trainer om nu al te concluderen dat het gedrag van jouw pup voor problemen zal gaan zorgen in de toekomst, ik vind het niet zo gek dat een pup van die leeftijd af en toe druk is en niet alle aandacht voor je heeft
Nou gelukkig, dat vond ik dus zelf eigenlijk ook!!!!
Het is onze eerste pup van een groot ras, waar we dus ook echt mee op cursus gaan. Het is een pittig hondje, maar niet agressief.
Maar ik kan dan toch wel een beetje onzeker worden, van die professionele opmerkingen, en ga me afvragen of ik niet te eigenwijs ben en dingen niet wil zien omdat het toevallig mijn eigen hond is. Mijn man is daar gelukkig veel relaxter in.
Op die andere cursus in ons eigen dorp ben ik alleen maar wezen kijken. Daar waren ze bij voorbaat al van mening dat je 'm keihard aan moest pakken, anders gaat ie na een half jaar ofzo toch bijten?!!

Ik had alleen nog maar de rassen genoemd, ze hadden de hond zelfs nog nooit gezien!! Raar wereldje, soms.
Overigens, dit was de eerste keer dat ze zo reageerde, misschien had ze een chagerijnige dag, falco een hele drukke, en moet ik me niet gek laten maken. Ik bereik thuis heel veel met geduld en 'm zelf na laten denken hoe ie het beste dat voertje kan scoren.
En in het verhaal van Gemma herken ik ook heel veel, wij gaan 's morgens om 9.45, en dan heeft ie de hele avond en nacht geslapen. En het is een hondje met heeeeeel erg veel energie en een korte concentratie-boog. Ik ga dan wel eerst een half uurtje met 'm lopen, maar dat is bij lange na niet genoeg om 'm minder te laten stuiteren, bij al die andere leuke honden!!
In die gentle-leader, ik ben daar niet zo voor, maar ik zie er nog niet zo heel veel verkeerds in, tenminste voor een tijdje, op plekken waar veel honden zijn of op de cursus. Ik kan het proberen.
Hij is nl. bere-sterk en ik ben bang dat ie zich anders binnenkort een keer plotseling lostrekt of dat ik zelf iets oploop aan mijn pols of schouder.
Maar ik ben blij dat jullie er zo'n beetje hetzelfde idee over hebben als ikzelf! En ik ga kijken op het hondengedragsforum.