Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door aht
hannabelgje schreef:Ik vind dat ook echt veel te veel en lang. Ik zou liever een paar minuten per dag oefenen en voor de rest alleen lekker snuffelen in het bos en ook dat geen 2 uur per keer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Oei is mijn vorige reactie niet verschenen. Neen ze traint geen twee uur aan een stuk, we zijn er gewoon twee uur. Als ik het bereken traint ze 30 minuten en de rest is genieten in het bos. Na enkele oefeningen gaat de lange lijn aan en mag ze rondsnuffelen in het bos. Reden van de lange lijn de boswachter rijdt rond om te beboeten. Laat haar zo ook aan diverse ondergronden wennen.
Door Kaela
Wow twee uur en ook al zulke pittige oefeningen.

Het is een baby! Een peuter hooguit! Daar doe je rustig aan mee, die heeft nog alle tijd van de wereld om te leren. En nee, die hoeft ook niet in een glazen hokje, maar een kleuter gaat ook naar de kleuterschool en niet naar de universiteit.
Door hannabelgje
aht schreef:
Oei is mijn vorige reactie niet verschenen. Neen ze traint geen twee uur aan een stuk, we zijn er gewoon twee uur. Als ik het bereken traint ze 30 minuten en de rest is genieten in het bos. Na enkele oefeningen gaat de lange lijn aan en mag ze rondsnuffelen in het bos. Reden van de lange lijn de boswachter rijdt rond om te beboeten. Laat haar zo ook aan diverse ondergronden wennen.
Dan blijft 2 uur gewoon heel erg veel.

Door aht
hannabelgje schreef:Dan blijft 2 uur gewoon heel erg veel.

Bedankt, zal het terugbrengen op 45 minuten (20 minuten trainen en 25 minuten gewoon genieten in het bos). Het was omdat het niet zo dichtbij is dat ik er het max wou uithalen. Jammer ben verkeerd bezig geweest, dom dom dom van mij. De lesgever/vriend heeft hier ook niet aan gedacht, hij geeft les aan bij de debutanten en gp1.

Mijn mijn vorige 2 meiden had identiek gedaan en nooit tegen dit probleem aangelopen vandaar mijn vraag.
Door Martine-Tom
Nog steeds veel, teveel als je het mij vraagt. Realiseer je eens hoe intens het voor een baby moet zijn!
Belangrijkste is dat ze nu leren rust te nemen en hierkomen is ook wel handig. De rest is zwaar en moet echt gedoseerd worden!
Na trainen gelijk naar huis, ff korte piesronde, max 5 min en lekker naar huis en de bench in.
Door Kaela
aht schreef:Oei is mijn vorige reactie niet verschenen. Neen ze traint geen twee uur aan een stuk, we zijn er gewoon twee uur. Als ik het bereken traint ze 30 minuten en de rest is genieten in het bos. Na enkele oefeningen gaat de lange lijn aan en mag ze rondsnuffelen in het bos. Reden van de lange lijn de boswachter rijdt rond om te beboeten. Laat haar zo ook aan diverse ondergronden wennen.
Dan nog is twee uur heel erg veel voor zo'n jonkie. Ook tijdens het rondsnuffelen en wandelen doet ze indrukken op en verbruikt ze energie. Dat is niet erg, het is hartstikke goed om haar beweging, uitdaging en opvoeding te geven. Super juist! Maar het moet gedoseerd, 2 uur aan een stuk voor een pup van 5 maanden is echt heel lang. Zeker als je dan nog alle andere dingen die je met haar doet beschrijft en meerdere dagen in de week de baby in huis. En dan gaat het niet om wat wij hier vinden, maar omdat de problemen die je beschrijft te hebben daar logischerwijs uit voortvloeien.

http://www.moniquebladder.nl/activiteiten-hond-te-veel/

Op deze site staan nog heel veel artikelen die direct op je eerste post van toepassing zijn. Over bijtende pups, het woordje foei, het negeren van gedrag, het managen van je hond (waarmee wordt bedoeld dat je lastige situaties voor bent, zodat je ongewenst gedrag voor kan zijn en dus de pup en jezelf vooral goede ervaringen kan geven). Ik zou zeggen lees het eens door en denk er over na. Uiteindelijk kunnen wij van achter het scherm geen echte conclusies trekken en ook niet meer doen dan tips geven. Jij bent degene die je hondje ziet en weet wat je er allemaal mee doet. Feit is dat je hier aanklopt met problemen, dus érgens gaat er iets niet goed. Wij hebben zo een vermoeden, jij bent degene die het van dichtbij ziet en er mee aan de slag kan.
Door aht
Kaela schreef:Dan nog is twee uur heel erg veel voor zo'n jonkie. Ook tijdens het rondsnuffelen en wandelen doet ze indrukken op en verbruikt ze energie. Dat is niet erg, het is hartstikke goed om haar beweging, uitdaging en opvoeding te geven. Super juist! Maar het moet gedoseerd, 2 uur aan een stuk voor een pup van 5 maanden is echt heel lang. Zeker als je dan nog alle andere dingen die je met haar doet beschrijft en meerdere dagen in de week de baby in huis. En dan gaat het niet om wat wij hier vinden, maar omdat de problemen die je beschrijft te hebben daar logischerwijs uit voortvloeien.

http://www.moniquebladder.nl/activiteiten-hond-te-veel/

Op deze site staan nog heel veel artikelen die direct op je eerste post van toepassing zijn. Over bijtende pups, het woordje foei, het negeren van gedrag, het managen van je hond (waarmee wordt bedoeld dat je lastige situaties voor bent, zodat je ongewenst gedrag voor kan zijn en dus de pup en jezelf vooral goede ervaringen kan geven). Ik zou zeggen lees het eens door en denk er over na. Uiteindelijk kunnen wij van achter het scherm geen echte conclusies trekken en ook niet meer doen dan tips geven. Jij bent degene die je hondje ziet en weet wat je er allemaal mee doet. Feit is dat je hier aanklopt met problemen, dus érgens gaat er iets niet goed. Wij hebben zo een vermoeden, jij bent degene die het van dichtbij ziet en er mee aan de slag kan.
Zal mij seffens eens op deze lectuur storten, alvast bedankt.
Door Kaela
aht schreef:Zal mij seffens eens op deze lectuur storten, alvast bedankt.
Graag gedaan! Ik vind het een compliment waard dat je op zoek bent naar hoe het beter kan, top!
Door Bosliefje
Mijn pup is 5,5 maand oud en vanmiddag heb ik 3 kwartier gewandeld aan de lange lijn, onderweg gesnuffleld en rondgekeken. Dan ben ik al bang dat het te intensief was!
Daarna slapen! Eerst bij een kopje koffie in het cafe en dan thuis weer.
Door Martine-Tom
Bosliefje schreef:Mijn pup is 5,5 maand oud en vanmiddag heb ik 3 kwartier gewandeld aan de lange lijn, onderweg gesnuffleld en rondgekeken. Dan ben ik al bang dat het te intensief was!
Daarna slapen! Eerst bij een kopje koffie in het cafe en dan thuis weer.
Nou dat is toch prima, deed ik met Tom ook. Verder niks trainen oid maar gewoon slenteren, snuffelen, omgeving verkennen, helemaal niks mis mee. Het word pas veel als je èn 25 min traint èn 25 min wandeld èn een lange autorit èn geen rust (laat) nemen. Dan is een puppenhoofd al heel snel vol.
Door Siberienne
Toen Shadow als pup vanuit de tuin OVER de eettafel, over de bank (rugleuning) op de salontafel landde ben ik mij gaan verdiepen in oefeningen om hem te laten relaxen in huis. :biggrin2: ;) ;)

Wat bij mijn meneer hyper een fantastische oefening was om hem in huis te leren ontspannen was deze http://www.dogsandbabieslearning.com/wp ... _a_mat.pdf

Een erg leuk boekje - wel helaas ook in het Engels is "Fired up frantic and freaked out" van Linda Vanardendonk Baugh
Ik vond het echt een eye-opener dat sommige honden de optie "als ik iets leuk zie kan ik ook gewoon rustig ernaar kijken ipv uit mijn plaat te gaan" echt niet kennen. Nou is jouw hond nog een pup - ik heb dit boekje mn gekocht voor Spot en zijn reacties op wild - en kun je met de tips hierboven van anderen vast al een end komen. Maar wie weet, heb je er wat aan.

https://www.bol.com/nl/p/fired-up-frant ... 034498249/
Door aht
Siberienne schreef:Toen Shadow als pup vanuit de tuin OVER de eettafel, over de bank (rugleuning) op de salontafel landde ben ik mij gaan verdiepen in oefeningen om hem te laten relaxen in huis. :biggrin2: ;) ;)

Wat bij mijn meneer hyper een fantastische oefening was om hem in huis te leren ontspannen was deze http://www.dogsandbabieslearning.com/wp ... _a_mat.pdf

Een erg leuk boekje - wel helaas ook in het Engels is "Fired up frantic and freaked out" van Linda Vanardendonk Baugh
Ik vond het echt een eye-opener dat sommige honden de optie "als ik iets leuk zie kan ik ook gewoon rustig ernaar kijken ipv uit mijn plaat te gaan" echt niet kennen. Nou is jouw hond nog een pup - ik heb dit boekje mn gekocht voor Spot en zijn reacties op wild - en kun je met de tips hierboven van anderen vast al een end komen. Maar wie weet, heb je er wat aan.

https://www.bol.com/nl/p/fired-up-frant ... 034498249/
Bedankt voor de info, heb de link vlug gesaved, dan kan ik het ophalen op mijn Ipad zonder mijn echtgenoot te storen als ik in de bureau zit. Hij werkt Amerikaanse uren en begint binnen 5 minuten aan een conference call.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door