Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Lil
Sorry!!! Ik heb meer dan een week geen adsl gehad en ik voelde me echt gehandicapt :-\

Ik ben verhuisd naar Jabeek, dat is niet zo heel ver van Heerlen vandaan. Het ligt dichter bij Sittard.

Ondertussen steeds meer resultaten gemerkt, zoals de hypernerveuze hond van mijn zus een beetje getemd en boris wordt steeds rustiger (binnenkort moet ik hem met de behandelingen gaan oppeppen ipv kalmeren ;D)
Door Elvira
4 oktober is er een lezing over TT van de golden retriever club in Den Haag. Je kan je op geven tot morgen en ze hebben nog te weinig inschrijvingen om het door te laten gaan, dus als er liefhebbers zijn .........
Ik ga vanaf Rucphen (Roosendaal).
Door Lizzy
Elvira schreef: 4 oktober is er een lezing over TT van de golden retriever club in Den Haag. Je kan je op geven tot morgen en ze hebben nog te weinig inschrijvingen om het door te laten gaan, dus als er liefhebbers zijn .........
Ik ga vanaf Rucphen (Roosendaal).
Hoe laat en waar in Den Haag? En waar kunnen we ons opgeven?
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 22 sep 2005, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elvira
Er waren helaas maar weinig mensen gekomen. Eerst heeft ze verteld wat TTouch was, de verschillende onderdelen, de verschillende TTouches e.d. Daarna kregen we een video te zien over TTouch. Toen konden we vragen stellen. Er waren 2 goldens waar ze het 1 en ander op voor heeft gedaan. We moesten ook nog op ons zelf en buurvrouw/man oefenen ;D
Ik ben met een vriendin gegaan en ze vertelde waarvoor TTouch allemaal hielp, o.a. slopen. Nu heeft de golden van m'n vriendin afgelopen maandag haar halve pantoffel opgegeten, dus ze had in ieder geval een reden om het uit te proberen.
Door Lil
Dus het was wel bevallen?
Hebben jullie niet op jullie en elkaars honden geoefend? Ik vond dit namelijk het leukste, het oefenen met de buurvrouw was leerzaam, maar ook lachwekkend. Maar dat lag waarschijnlijk aan mijn buurvrouw (en ik ben gevoelig voor de lachkriebels ;)).
Door Elvira
Wel op de buurvrouw (ze raadde aan om naast een leuk persoon te gaan zitten na de pauze) en we mochten op de 2 aanwezige honden oefenenen, maar mochten niet onze eigen honden mee nemen. Thuis heb ik op Zingaro geoefend, die het heel gelaten over zich heel laat komen. (ik had daarna wel vieze honden, hij heeft van de week in het zand liggen rollen in het bos en een modderbad genomen).
Door LaSkyler
Ik heb de workshop TTouch gedaan via het cursuscentrum in Barneveld: www.cursuscentrum.nl
Erg interessant, veel geoefend. Maar bij mijn eigen hond heb ik (tot nu toe) niet echt veel effect gezien. Nu moet ik zeggen dat ik het de laatste tijd weinig heb toegepast. Misschien toch maar weer eens de studiemap tevoorschijn halen. ;)
De cursus kan ik wel adviseren, is erg leuk. Er wordt geoefend op honden van het cursuscentrum, en op elkaar :D De cursus werd toen gegeven door Nelleke Deen, zij is volleerd TTeam Practitioner II en Dierenfysiotherapeut.

Groetjes van Lonie.
Door Lil
zie hier wel degelijk effect, maar dat gaat weer een beetje teniet als ik het weer te weinig toepas. Zie veel effect met het t-shirt en het tuig bij het wandelen (heb een echte angsthaas), verrassend hoe open en speels hij dan kan zijn.
Door igor
Hoi,

Waar hebben jullie die boeken van linda tellington-jones vandaag. Zoek stad en land af. Die van de honden en paarden. Zijn er mensen die hun boeken willen verkopen. Ik heb een 2 daagse cursus ttouch in barneveld gedaan. Was heel erg leuk.
Door Marieke
Ik kan je wel de ISBN nummers geven van verschillende boeken:

PAARDRIJDEN MET LINDA TELLINGTON-JONES
Linda Tellington-Jones & Andrea Pabel
Hardback 122 blz.
ISBN: 90.213.2469.5

Hondentraining met de TTouch methode in de praktijk
Linda Tellington-Jones
Uitgeverij: Tirion Natuur
ISBN: 90.52.10388.7

Getting in Touch with Your Dog
Author: Linda Tellington-Jones
ISBN: 1872119417

Getting in Touch with Horses
Author: Linda Tellington-Jones & Linda Tellington-Jones
ISBN: 1872119093

Improve Your Horse's Well-being
Author: Linda Tellington-Jones
ISBN: 1872119182

Hondentraining met de TTouch methode in de praktijk
Linda Tellington-Jones
Uitgeverij: Tirion Natuur
ISBN: 90.52.10388.7
Door Marieke
Ik heb trouwens een 1 daagse cursus gedaan met mijn paard, was erg leuk! Heel interessant om die touches te leren en te zien hoe je paard erop reageert.
En ik heb ook geleerd : "Hoe subtieler hoe beter "
Je merkt echt dat je de volle 100% aandacht krijgt, als je het goed doet. Heel cool!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door