Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Audrina
amber2 schreef: Hebben jullie ook wel eens de reinigingskuur met leem en essentiele olien geprobeerd? Dit wordt door de Silverlinde aangeraden met olien van tea-tree, citroen en jeneverbes. Werkt sterker dan als je alleen groene leem gebruikt. Helaas lukt het mij niet om etherische olieen aan de honden te geven, ze weigeren het te eten.. Maar dit is lang niet bij alle honden zo heb ik begrepen; als je het maar in een lekker hapje verpakt (blokje kaas, stukje worst oid).
Ja, die gebruik ik altijd voor mijn jongste teef. Ik heb er hier geen problemen mee. Ik kiep alles gewoon zo onverdund door haar CB heen, ff prakken en ze (vr)eet het zo op.

Misschien dat ze het bij jou wel willen als je die olieen mengt met een beetje yoghurt of honing (of yoghurt en honing desnoods)?
Door Angelique
Audrina schreef: Ja, die gebruik ik altijd voor mijn jongste teef. Ik heb er hier geen problemen mee. Ik kiep alles gewoon zo onverdund door haar CB heen, ff prakken en ze (vr)eet het zo op.

Misschien dat ze het bij jou wel willen als je die olieen mengt met een beetje yoghurt of honing (of yoghurt en honing desnoods)?
Wat jij nu doet kan goed gaan. Maar er zijn wel risico's aan verbonden. Etherische oliën kunnen bij puur gebruik brandwonden veroorzaken en om die reden moet je ze bij inname altijd goed oplossen in honing, suikerwater of een andere emulgator. Er hoeft maar 1 druppie puur haar keelholte te raken en je heb de blaren erop zitten.
Door Audrina
Angelique schreef: Wat jij nu doet kan goed gaan. Maar er zijn wel risico's aan verbonden. Etherische oliën kunnen bij puur gebruik brandwonden veroorzaken en om die reden moet je ze bij inname altijd goed oplossen in honing, suikerwater of een andere emulgator. Er hoeft maar 1 druppie puur haar keelholte te raken en je heb de blaren erop zitten.
Goed dat je dat zegt want dat wist ik dus echt niet. :o Wat heb ik (en vooral mijn hondje) dan geboft dat het de vorige keren goed is gegaan. Maar bij het volgende kuurtje pakken we dat dus echt wel anders aan. Thanks.
Door amber2
Ja, altijd een emulgator gebruiken hoor! Wat heel handig is, is om in wat lauwwarm water een lepeltje honing op te lossen, hierdoor de olieen mengen en dan over/door het voer.
Door Lind@
Lothar heeft eergisteren overgegeven en is nu zwaar aan de diarree; hoort dat er gewoon bij of reageert hij nu wel erg heftig???
Hij vreet zich ook het ongans aan het kleefkruid. ::)
Door Lind@
Lind@ schreef: Lothar heeft eergisteren overgegeven en is nu zwaar aan de diarree; hoort dat er gewoon bij of reageert hij nu wel erg heftig???
Hij vreet zich ook het ongans aan het kleefkruid. ::)
Kom ik net de keuken in, heeft hij de hele keuken ondergesch*ten.....overal van die grote zwart/groenige kwatsen.........bah
Is dit nou te heftig en moet ik stoppen met die leem, of hoort het erbij? :-\
Door danielle1980
Lind@ schreef: Kom ik net de keuken in, heeft hij de hele keuken ondergesch*ten.....overal van die grote zwart/groenige kwatsen.........bah
Is dit nou te heftig en moet ik stoppen met die leem, of hoort het erbij? :-\
tja ik zou persoonlijk doorzetten, maar dat ben ik. :-\
hoe lang ben je nu bezig?
Door Helen
Ik zou de hoeveelheid groene leem terugbrengen en langzaamaan weer opbouwen als zijn ontlasting weer normaal is.
Door Lind@
Ik geef het vandaag precies een week, maar hij krepeert van de buikpijn. Vanmorgen buiten om de twee stappen poepen, en hij kreunde en piepte erbij, heel zielig.
Die plassen diarree van vanmorgen leken erg op toen hij een keer dood- en doodziek was ook diezelfde lucht en zo zwart..... :-X
Net heeft hij ook weer over staan geven....
Laatst gewijzigd door Lind@ op wo 18 mei 2005, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door amber2
Ik zou direct stoppen. Misschien kan je proberen om met witte leem of schindeles mineralen of aloe vera sap te reinigen over een tijdje. Dat is wat milder...
Door Lind@
Ik heb hem vandaag helemaal niks gegeven, hij geeft over en diarreet en is goed beroerd, zelfs zijn vacht ziet er heel raar uit.
Kan ik hem nu morgen kleine beetjes eten geven????
Door Truus
Lind@ schreef: Ik heb hem vandaag helemaal niks gegeven, hij geeft over en diarreet en is goed beroerd, zelfs zijn vacht ziet er heel raar uit.
Kan ik hem nu morgen kleine beetjes eten geven????
Ik zou naar de D.A. gaan voor alle zekerheid.
Door Lind@
Niet effe aankijken omdat ik nu sinds vandaag die leem niet meer geef??? (ik heb geen ervaring met die leem duss)
Vandaag is de tweede dag diarree.
Ik vind het ook gek hoor, hij eet veel gras en kleefkruid enzo, dat 'ie dan overgeeft ok, maar dat 'ie de hele nacht de keuken heeft onder gesch*ten vind ik toch wel heel zielig, en dat hij zo kreunt tijdens het poepen....
Door amber2
Ik zou het nog heel even aanzien als het nog enigzins gaat... Wie weet is het snel over nu hij geen leem meer krijgt. Ik denk dat dit voor jouw hond gewoon te sterk reinigt, dus dat er teveel afvalstoffen ineens vrijkomen, wat de diarree ook verklaart. Opzich een goede reactie van het lichaam, maar het moet niet te heftig worden natuurlijk! Gewoon als het weer goed gaat voorzichtig eens met 1 van de hierboven genoemde middelen of een kruidenmengsel/tinctuur (bv. drainage- of lever compositum van de groene os) proberen te reinigen. Groene leem staat erom bekend dat het heel krachtig kan werken; in dit geval te krachtig dus...
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door