Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door pallas
Nynke F schreef: Bedankt voor jullie adviezen, Pallas en Lil, maar mijn zusje kan in Frankrijk nergens kvv vinden. Weten jullie daar adressen voor? Ik had haar al verteld dat ze volgens mij beter geen rijst kan geven ???, maar zij denkt dat ze het zo in elk geval bbeter doet dan alleen maar blikvlees te geven, wat ze al jaren deed. Dat denk ik dus zelf ook, vers vlees, groente, zaden en rijst is naar mijn idee in elk geval beter dan blikvlees. Toch??

Zelf lees ik me rot op BP, maar tot zover voer ik voornamelijk Carnibest en dat bevalt mij en de hondjes uitstekend.
Kvv adressen in frankrijk weet ik niet (misschien eens even in de bar vragen? )
Vers vlees en groenten is iig beter dan blik, maar er moet echt wel een calciumbron bij, anders krijgt ze tekorten.
Als nood oplossing kan ze misschien gistocal gebruikenof een ander calcuim supplement. De dosering staat wel op de verpakking.

Een andere optie is om die slager te vragen of hij ook kip met bot wilt malen. Op die manier zou ze ook een volledige maaltijd gedaan kunnen krijgen.

Ik vind het wel tof dat je haar zo goed helpt! complimenten :)
Door Lil
Je kunt als calciumbron ook gemalen eierschaalpoeder geven en dan zo veel mogelijk soorten vlees. Inderdaad kip met bot eventueel konijn met bot laten malen of ander gevogelte.
Door Nynke
Ze gaat de slager ook vragen botten mee te malen, doen slagers dat?
Een andere optie is om die slager te vragen of hij ook kip met bot wilt malen.
Hoi Pallas, zoals je gezien hebt gaat ze dat inderdaad de slager vragen.
Ik vind het wel tof dat je haar zo goed helpt! complimenten
Dank je wel !! Yoshe is mijn zusje's eerste hond en het is gewoon sneu dat deze zo'n last heeft van die schouder.
En ik zie hoe goed mijn hondjes het doen op kvv en een beetje barf, dat gun ik haar honden ook !
Bedankt !!
Door Nynke
Hallo allemaal, gisteravond belde mijn zusje. De hond gebruikt vanaf half mei Glucobest en het gaat hardstikke goed met haar !! Ze hinkt veel minder, heeft veel meer zin om te spelen dus dat is hardstikke fijn !!

Helaas is het eten van rauw/Barf niet gelukt, ze heeft het ruim 2 maanden geprobeerd, maar de honden willen het niet meer. Dat is jammer, maar liever wel eten wat niet echt goed is, dan helemaal niet eten. De hond was al 6 kilo afgevallen, terwijl ze niets kwijt hoefde :-X
Door Lil
Nynke F schreef: Hallo allemaal, gisteravond belde mijn zusje. De hond gebruikt vanaf half mei Glucobest en het gaat hardstikke goed met haar !! Ze hinkt veel minder, heeft veel meer zin om te spelen dus dat is hardstikke fijn !!

Helaas is het eten van rauw/Barf niet gelukt, ze heeft het ruim 2 maanden geprobeerd, maar de honden willen het niet meer. Dat is jammer, maar liever wel eten wat niet echt goed is, dan helemaal niet eten. De hond was al 6 kilo afgevallen, terwijl ze niets kwijt hoefde :-X
Jammer van het eten, maar ik ben wel blij dat het goed gaat met de hond!
Door Nynke
Dank je wel voor de link Femke !! Maar helaas, de groenendaeler wil ook geen botten eten, en voor mijn zusje heeft twee maanden lang de slager in het dorp vlees gemalen, rund, paard en kip geloof ik en ze willen het niet meer. Dus kvv zullen ze waarschijnlijk ook niet willen :-X :-X
Maar het is zeker al hardstikke fijn dat de Glucobest goed werkt !!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door