Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Dat is wel lef hebben hoor!!
Maar staat er ergens (of op ELKE Page) dat er authors rechten opzitten met jou naam erbij?
OOK vermelden dat toestemming gevraagd moet worden voordat het op 'n andere site geplaats word...
OF er is toch ook 'n soort programma waardoor je GEEN copies kan maken...(alleen lezen en niet cut and paste)
Misschien kan je op die manier voorkomen dat dit opnieuw gebeurd?
Ik vind dat je nog netjes bent om 4 dagen de tijd te geven
ik zou er 24 UUR van gemaakt hebben!!
Ik hoop dat er vlug 'n oplossing voor je zal komen!
Tja, omdat je het niet op bar-plaats geplaatst hebt zie ik je berichtje nu pas :(
Ik vind dat je een héle mooie site hebt. Daar zijn zeer veel uurtjes werk in gaan zitten. :thumbsupup:

Qua copyright, het mág niet, maar het gebeurt wel. Ik heb na er een stuk of 2-3 keer achter gekomen te zijn dat mensen mijn teksten en soms zelfs foto's overnamen op elke pagina van m'n site een link gemaakt naar een copyright verklaring. Ik denk overigens niet dat iemand zich daar wat van aantrekt  :-\

Rechtermuis blokkering of cut-n-paste blokkering ziet er misschien leuk uit, maar als iemand iets stelen wil gebeurt het toch. Zeker als je er een beetje verstand van hebt. Ik weet van 9 van de 10 blokkeringen toch een achteringang als ik iets zou willen hebben...

Maar goed, qua 'stappen' zou je er aan kunnen denken om de provider die die site host te benaderen, en vragen of ze die site offline willen halen tot ze de teksten hebben aangepast. De meeste providers willen daar wel aan meewerken als je echt kan bewijzen dat het jouw teksten zijn.
Ik vind het wel strak trouwens dat je en-passent jezelf aanbied als tekstschrijver  ;D ;D
Nou moe... :o

Schreef ik gisteren voor de tweede keer een heel bericht als antwoord op Mieuw, (eerste keer liep mijn computer vast) en nou is dat bericht ook al nit doorgekomen!

Drie keer is scheepsrecht: dank je Mieuw, heel goede tip, en ondertussen hebben we elkaar al op een andere manier gesproken. Vanmiddag is de eerste waarschuwing betreft copyright geplaatst. Vanavond hopen we de www.bachvoordieren.nl site helemaal af te hebben wat betreft © meldingen.

De mevrouw die mijn hele artikel over had genomen betreft Bloesems voor Kinderen sprak ik vandaag aan de telefoon. Zij had mijn site (zei ze) nog nooit gezien of bezocht, maar de tekst uit cursusmateriaal van een schriftelijke Akademie voor alternatieve geneeswijzen. Gôh! :naughty:

Als ze het kon vinden zou ze het me opsturen... ::)

En dan maar aan het werk om de andere sites ook te voorzien van een mooie "jatten is niet toegestaan"-tekst...

Alithia
Update van het jatfront...

Vanaf mijn vorige bericht ben ik bewust gaan zoeken naar (illegale) gebruikers van mijn teksten. Ik vond er heel veel!

Zo'n 10 dagen geleden heb ik de meeste aangeschreven. Eentje had zelfs 7 artikelen van mijn site gepakt!!! (de www.listentoclick.nl site) Alle artikelen over Bach Bloesems, uitgesloten de cursus en het consult. Verbluffend gewoon.

Van sommige mensen kreeg ik een oeps, sorry, ik zal het weghalen reactie, van anderen geen reactie en van een enkeling de reactie dat ik mij moest schamen, want de misbruiker bedoelde het zo goed etc. Eentje vroeg alsmaar om meer bewijs, en heb ik zelfs kopieen van contracten waaruit het copyright bleek moeten opsturen. Het meest vreemde vond ik wel dat veel mensen beweerden dat ze er geen idee van hadden omdat ze de teksten kregen "aangeleverd". GOH! ;) Overkomt mij nou nooit! Ik moet ze altijd zelf schrijven....

Maar goed, deze (zeer onwelkome) inspanning heeft wel tot resultaten geleid. Vrijwel iedereen heeft de teksten verwijderd en de rest heeft toegezegd dit binnenkort te doen.

De aanhouder wint....

Ondertussen is mijn mooie nieuwe site mede dankzij Mieuws inbreng voorzien van allerlei copyright notices en beveiliging, heb ik mijn oude (en veel gejatte) www.listentoclick.nl site vernieuwd, betere indeling, betere graphics, ennnnnnn eenzelfde zeer overduidelijke copyright notice, en zo blijft Ali van de straat, haha!

Bedankt voor jullie support!

Ali (ala pitbull)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door