Lizzy schreef:
Update therapie Pinkel: we zijn afgelopen woensdag weer bij Edwin geweest. Edwin vroeg me natuurlijk hoe het ging en ik vertelde dat ik een andere hond heb. Edwin vroeg ik dat ervaarde. En ik vertelde hem dat het aan de ene kant geweldig gaaf is, omdat Pinkel eidenlijk opener is en veel gelukkiger, maar dat ze ook wel (aan de andere kant) erg doordraaft en zowaar nog fanatieker is geworden. Edwin dacht daarbij gelijk, onmiddellijk en direct aan ijzerhard. Vervain. Hij gaf daarbij een beschrijving van het Vervain type waarbij ik continue zat "Ja! Ja! Dat is Pinkel!". Dus Pinkel heeft nu Vervain/ijzerhard gekregen. En verdomd...., het lijkt de afgelopen dagen wel alsof er een soort nieuwe rust over Pinkel begint heen te komen..... Ja, ze is nog steeds blafferig thuis en hectisch en fanatiek (als er iemand aan de deur staat), maar toch.... het lijkt minder te worden.... Ik vind haar iet-wat meer rust krijgen. Het is nog niet overduidelijk. En echt bijzonder subtiel. Maar ik geloof toch dat ik er niet naast zit.
We wachten het gewoon weer af. Over twee weken heb ik weer een afspraak en tot die tijd gaan we druppelen.
Wat een mooi bericht, ik ontdekt nu pas deze topic en ook ik ben een fan van Bachbloesum, perfect!
Onze Jumbo heeft ook diverse therapieen gehad, toen hij een paar maanden bij ons was, we kregen hem met 3,5 maand, hebben wij hem laten testen omdat we vonden dat hij niet goed in z'n velletje zat.
Daarna hebben wij vorig jaar nog een therapie met hem gedaan omdat hij tijdens de les altijd zat te bibberen.
Ook hadden we een afspraak voor de vrijdagavond de dag dat wij hem hebben laten inslapen, omdat wij graag wilde weten of hij pijn had en of hij wel lekker in zijn vel zat. Maar deze behandeling was niet meer nodig. Heléne, waarbij Jumbo de therapie kreeg werkte ook met een wichelroede, zij heeft hele goed ervaringen met paarden en mensen,
daarnaast kon ze praten met Jumbo.
Heléne woont ook in Delft en zij kwam bij ons aan huis.
Veel suces met de behandeling en zo te lezen gaat dit ook heel goed met Pinkel.