Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door evds
Iemand vroeg naar de samenstelling van ProHorse MSM / Glucosamine / Chondroitine (kan even niet meer vinden wie het was):

Samenstelling:
MSM 25% Glucosamine 7.5 % Chondroitine Sulfaat 5.0 % en dextrose
Door tvs
evds schreef:
Ik gebruik letterlijk een paardenmiddel dat ik koop bij de groothandel (veel goedkoper) en pas de hoeveelheid poeder gewoon aan met betrekking tot het gewicht van de hond (itt gewicht van een paard). Werkt prima.
wat weegt een paard?
dus eigenlijk vraag ik hoeveel zou jij een hond van 30 kilo geven,ik denk dat ik dat spul ga bestellen n.l
Door Sanyo
Ik heb even zitten rekenen wat Pro Horse per gram bevat, en wat Glucobest bevat (als ik het goed heb gedaan):

Pro Horse per gram:
MSM 250mg, glucosamine 75mg, chondoitine 50mg.
Glucobest per gram:
MSM 90mg, glucosamine 263mg, chondroitine 90mg.

De verhoudingen verschillen dus wat ten opzichte van elkaar.
Van Glucobest moet een hond van 30 kilo een halve maatschep( 1 maatschep is 5,5 gram) hebben.
Gezien de onderlinge verschillen in de verhoudingen, zou je dan voor jezelf moeten vaststellen hoeveel je geeft van Pro Horse.
Door tvs
dankje wel

ik moet nog even bekijken wat ik beter kan nemen, mijn hond belast zichzelf behoorlijk tijdens het lopen in het veld/bos en kan soms stijf zijn na een wandeling. wandeling kun je het eigenlijk niet noemen, lijkt meer op een mountainbiker met doodsverachting, veel stijl omhoog omlaag sprongen, hij is niet zo sterk in bochtenwerk dus een salto kan ook voorkomen. hij is wel min of meer volgroeid.bijna twee.
Door evds
tvs schreef: wat weegt een paard?
dus eigenlijk vraag ik hoeveel zou jij een hond van 30 kilo geven,ik denk dat ik dat spul ga bestellen n.l
De dosering voor paarden zoals aangegeven op de verpakking is:
5 gram poeder per 50 kg. Bij paarden van 500 kg is dat 1 meegeleverde maatschep. Ik heb voor mijn honden 1 gram per 10 kg aangehouden.

De verhoudingen van werkzame stoffen verschillen echter nogal van die bij glucobest. Interessant om dat even op een rijtje te zien.

Wat opvalt is het hoge MSM gehalte in Pro horse tov glucobest (1:2.75). Maar ook de verhouding gluco/chondro is bij glucobest anders. nl
gluco : chondro = 1.4 : 1 (prohorse) en 2.6:1 (glucobest).

Mijn hond reageert goed op 3 gr/dag van Pro horse.
MSM werkt onstekingsremmend en pijnstillend dus wellicht geeft de pijnstillend werking het waargenomen effect, en in verhouding dus meer dan de herstel ondersteuning van gewrichtskraakbeen door de gluco/chondro combi. Ik weet het niet.
Door evds
Verder is het dus zo (weet ik ook nu pas :o) dat als je met Pro horse je hond net zoveel GLUCOSAMINE wil given als die je bereikt met de voorgeschreven hoeveelheid Glucobest je een ruim 3 keer hogere dosering moet aanhouden dan de dosering die wordt aangeraden voor paarden.

Doe je dat en vergelijk je dan de prijs nog eens dan komt, voor een hond van 30 kg, Glucobest uit op 0.35 euro per dag (bron: http://www.natuurlijkedierenvoeding.nl/ ... cobest.htm), en prohorse op 0.62 euro per dag.

Ik geef maar 3 gram per dag (paardendosering maar dan aangepast mbt het gewicht van mijn honden) wat overeenkomt met 0.20 euro per dag. Maar ik ga, als deze pot op is, toch ook eens glucobest proberen ;D.

Ik hoop dat ik geen rekenfouten heb gemaakt anders hoor ik het hopelijk wel :P
Laatst gewijzigd door evds op zo 05 feb 2006, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door