hannabelgje schreef: ↑do 12 dec 2024, 17:49
Omdat Bob al zolang wormen heeft en ook een giardia infectie, raadde de GT deze aan.
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Oh shit, hier staat dus dat hij Giardia heeft.... Wat een ellende. Heeft hij al Panacur gehad?
Ik vind Puur Parasitus een prima middel maar je moet er gewoon geen wonderen van verwachten. Het kan echt heel lang duren, ook met natuurlijke middelen, voor je Giardia onder controle hebt. Ik vond Parasiet Mix inwendig echt veel beter, maar dat was toen het nog het oude recept was. Dat is veranderd en met deze ingrediënten heb ik er geen goed gevoel meer over. Ze hadden nog wel een grote voorraad oudere versies dus misschien moet je ze even bellen of mailen met die vraag.
En dan moet je daar ook een hogere dosering van geven dan op de verpakking/website staat. Maar dat kun je het beste even vragen aan Annette Vogel. Die werkt bij de praktijk van Caspar Broekman in Amsterdam.
Bij de eerste infectie heeft bij Sjoerd Giardex heel goed geholpen. Maar daar is voor €700 aan pillen in gegaan. Maar hij was wel vrij. Tot ie dat stok ongeluk kreeg en onder narcose moest en NSAID kreeg.... Toen was het weer terug. En toen werkte Giardex niet meer.
Verder moet je geen probiotica geven. Gewoon niet. Dat is pas voor later, als hij helemaal van de Giardia af is.
Het is helaas in het Engels maar hier vind je ook heel veel informatie over de middelen die je kunt geven:
https://thenaturalpetdoctor.com/giardia-in-dogs/