Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door pike
Ik heb het onlangs 10 dagen aan Ties gegeven (volgens de gebruiksaanwijzing). In januari dacht ik moet hij weer 10 dagen lang. Of het effect heeft weet ik nog niet. Ties is namelijk nog niet toe aan weer een nieuw ontlastingsonderzoek. Dat is pas in februari aan de orde.
Naast de puur parasiet ben ik ook diatomeeënaarde en knoflook gaan geven. En dan hoop ik dat dat alles bij elkaar gaat werken tegen de eeuwige worminfecties (vooral haakworm).
Door Lizzy
hannabelgje schreef: do 12 dec 2024, 17:49 Omdat Bob al zolang wormen heeft en ook een giardia infectie, raadde de GT deze aan.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Oh shit, hier staat dus dat hij Giardia heeft.... Wat een ellende. Heeft hij al Panacur gehad?

Ik vind Puur Parasitus een prima middel maar je moet er gewoon geen wonderen van verwachten. Het kan echt heel lang duren, ook met natuurlijke middelen, voor je Giardia onder controle hebt. Ik vond Parasiet Mix inwendig echt veel beter, maar dat was toen het nog het oude recept was. Dat is veranderd en met deze ingrediënten heb ik er geen goed gevoel meer over. Ze hadden nog wel een grote voorraad oudere versies dus misschien moet je ze even bellen of mailen met die vraag.

En dan moet je daar ook een hogere dosering van geven dan op de verpakking/website staat. Maar dat kun je het beste even vragen aan Annette Vogel. Die werkt bij de praktijk van Caspar Broekman in Amsterdam.

Bij de eerste infectie heeft bij Sjoerd Giardex heel goed geholpen. Maar daar is voor €700 aan pillen in gegaan. Maar hij was wel vrij. Tot ie dat stok ongeluk kreeg en onder narcose moest en NSAID kreeg.... Toen was het weer terug. En toen werkte Giardex niet meer.

Verder moet je geen probiotica geven. Gewoon niet. Dat is pas voor later, als hij helemaal van de Giardia af is.

Het is helaas in het Engels maar hier vind je ook heel veel informatie over de middelen die je kunt geven:

https://thenaturalpetdoctor.com/giardia-in-dogs/
Door Lizzy
Wat misschien handig is om te weten:

De effectiviteit van Panacur op Giardia was ooit 80%. Dit is inmiddels gedaald en we denken (wij als in Giardia-slachtoffers) naar minder dan 50%.

Metronidazol/Metrobactin (antibiotica): daarvan is de werkzaamheid hooguit maar zo'n 30%. En daarna heeft je hond gewoon geen darmflora meer.

Dierenartsen willen nog wel eens met beide middelen op de Giardia schieten. Leuk, maar ook daarvan is de werkzaamheid niet 80% + 30% dus succesvol. In tegendeel, ook dat werkt gewoon niet zo best en laat je hond zonder darmflora achter. Wil je dat doen, denk ik dat het echt zo is dat je moet kiezen tussen leven en dood.

Panacur is voor nu het eerste keuze middel. Maar verwacht daar ook niet teveel van, helaas. Je kunt mazzel hebben he. Eén kuur en weg is de Giardia. Dan hoor je dus tot het kleine groepje mazzelaars. En ik duim dat jullie precies in dat groepje zitten!

Heeft het Woud de Giardia ontdekt?
De test is uitgevoerd bij de dierenarts. Hij heeft geen panacur gehad maar die metronidazol. Het lijkt wel veel beter te gaan aangezien hij nu beter eet, mooie drollen heeft en minder vaak poept. Hij heeft een kuur van 10 dgn 750 mg gehad.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door