Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Als ik namelijk zoek op 'goudacupunctuur' (op het hele internet trouwens) kom ik enkel oudere ervaringen tegen, van jaren terug. Daarbij zou dierenarts Schulze favoriet zijn.

Mijn verhaal is als volgt: ik heb een jonge herder (2,5 jaar) met aangetoonde spondylose en mogelijk ook DLSS. Omdat hij nog zo jong is, dacht ik aan goudacupunctuur. Dat al in elk geval kunnen werken tegen pijn in de toekomst, en de aandoening hopelijk ook afremmen.

Ik heb per mail contact gehad met genoemde Duitse arts. Ik kreeg echter steeds korte antwoorden terug, en wist niet goed hoe dan verder. Toen bedacht ik dat ik eigenlijk net zo goed naar Den Hoek kon gaan, een stuk praktischer. Daar ben ik ook geweest, zonder resultaat helaas. Mijn hond zou nog niet genoeg pijn hebben, en daar was goudacupunctuur uitsluitend voor bedoeld volgens de behandelend arts.

Toch wil nog nog steeds graag goudacupunctuur laten doen en ben weer opnieuw op zoek gegaan. Maar ik durf niet goed naar een andere Nederlandse kliniek, waarvan ik eigenlijk alleen die in Amsterdam ken (en al via mail contact mee heb gehad). Maar ik kan geen ervaringen op dat gebied met hen vinden.

Daarom mijn vraag: kan iemand iets zeggen over goede artsen die met goudacupunctuur bij honden werken? In Nederland of eventueel België. Of is die in Duitsland nog steeds de allerbeste?
Heb het stuk gelezen. Dit zeggen ze: The gold beads do not cause cancer, so the dogs with the implants are no more likely to get cancer than any other dog. If your dog already has cancer, the gold beads are contradicted.

Dus dat zou voor mij geen reden zijn om het niet te doen. Wel goed om te benadrukken om terughoudend te zijn. Ik ga het eens voorleggen aan een van de beste acupuncturisten voor dieren in Nederland. In elk geval bedankt!
Lola_Bizzy schreef: ma 17 jun 2024, 12:30 Heb het stuk gelezen. Dit zeggen ze: The gold beads do not cause cancer, so the dogs with the implants are no more likely to get cancer than any other dog. If your dog already has cancer, the gold beads are contradicted.

Dus dat zou voor mij geen reden zijn om het niet te doen. Wel goed om te benadrukken om terughoudend te zijn. Ik ga het eens voorleggen aan een van de beste acupuncturisten voor dieren in Nederland. In elk geval bedankt!
Ik ben wel heel benieuwd naar de reactie van deze allerbeste (wie is het, als ik vragen mag?) acupuncturist. Wil je het ons laten weten?
Lizzy schreef: wo 19 jun 2024, 11:19 Ik ben wel heel benieuwd naar de reactie van deze allerbeste (wie is het, als ik vragen mag?) acupuncturist. Wil je het ons laten weten?
Ik zei niet de allerbeste maar 'een van de allerbeste'. Ik ken ze namelijk niet allemaal ;)

Ik zal even kopiëren wat ze zegt, dat vindt ze vast niet erg:

"Goud acupunctuur ben ik eerlijk gezegd geen voorstander van. Wat er wordt gedaan is een lang en dun stukje goud bij een artrotisch gewricht inbrengen. Waar ik niet van houd, is, dat er, ook al is het edelmetaal, toch metaal wordt ingebracht. Wat gaat dat op termijn doen in het lichaam. Kunnen er toch niet kleine fragmenten goud gaan circuleren in de bloedbaan en bijv niervergiftiging geven? Het zit erin, je haalt het er niet meer uit.
En daarnaast is er een narcose nodig om het goed te kunnen plaatsen. Dit zijn voor mij redenen om geen voorstander van goudacupunctuur te zijn."

Ongeveer wat jij dus zelf ook zei. Het is gaat trouwens om Hella Mentjox.
@Lola-Bizzy

2 jaar geleden ben ik bij Shulze geweest met mijn hond. Bella heeft HD. Mijn laatste hoop was goudacupunctuur.
Een 5 jarige border collie met HD, zwaarste pijnstillers en bom vol energie.. het was vreselijk.

Na een maand of 5 geen pijnstillers meer gegeven. Loopt elke dag weer kilometers en kan weer flink spelen. Dagelijks een belans zoeken.

Ze krijgt ook nog glucosamine condrotine msm en groenlimossel.

Je kunt aan haar manier van lopen zien dat ze HD heeft. Maar de pijn is er niet meer, tenzij ze echt te gek heeft gedaan..maar zover laat ik het niet komen.

Ze kan weer lekker hond zijn! Ik zweer bij goudacupunctuur! :)
Lizzy schreef: vr 28 jun 2024, 07:50 Oh sorry!

Bedankt voor het plaatsen van haar reactie. Hella kennen we wel (als goeie!). Wat vind jij ervan, van wat Hella zegt?
Ik lees dit nu pas, had de rest van de reacties gemist. Ik heb het op basis van Hella's reactie laten varen, het idee van goudacupunctuur. Maar nu ik lees wat het bij de border collie van @Leo tje heeft gedaan, denk ik dat als het er echt op aankwam ik het toch zou proberen. Maar dan alleen als er eigenlijk niets te verliezen zou zijn. En tja, dan kom je toch weer in Duitsland uit. Maar de beste man zal dit ook niet oneindig kunnen blijven doen natuurlijk...
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door