Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Roeleke schreef:
TEA TREE OLIE GIF VOOR KATTEN

Hallo,
Ik heb wel gehoord dat TEA TREE Olie voor katten levensgevaarlijk is, dus voor de kattenmensen zou ik dit niet aanraden.

Roeleke
:o

Goh, vertel eens waarom precies?

Zie deze links, daar kun je er meer over lezen.

http://www.akhila.nl/docs/postings/Tea% ... 20olie.htm

http://www.messybeast.com/teatree.htm

Roeleke
Ik heb liever dat jij 't me even verteld, want ik lees wat slecht engels.
Roeleke schreef:

TEA TREE OLIE GIF VOOR KATTEN

Hallo,
Ik heb wel gehoord dat TEA TREE Olie voor katten levensgevaarlijk is, dus voor de kattenmensen zou ik dit niet aanraden.

Roeleke
:o
Ik begrijp dit echt niet goed omdat mijn zus bij huidaandoeningen altijd de katten verzorgd met tea-tree olie en met een zeer goed resultaat.
Ik hoop dat je het meer uitleg hierover kunt geven omdat mijn engels niet geweldig is.
Blijkbaar is het giftig voor katten omdat het metabolisme van katten ( & hun lever) moeilijk of niet de giftige stoffen die in deze olie zitten kunnen verwerken...
Er zitten Benzyl & verwantte stoffen van terpentijn in, in deze tekst zeggen ze dat Tea Tree Oil zelfs een goede verfoplosser zou zijn...
Katten zouden makkellijker te vergiftigen zijn hiermee omdat ze hun vacht likken, maar het dringt ook door van in de vacht tot in de bloedbaan.
Er staat ook dat een kattenlichaam niet dezelfde stoffen kunnen afbreken die mensen & honden wel kunnen afbreken in de lever & dat daardoor producten die goed zijn voor mens & hond niet altijd goed zijn voor de kat...

Groetjes ;)
Anneke V schreef: Blijkbaar is het giftig voor katten omdat het metabolisme van katten ( & hun lever) moeilijk of niet de giftige stoffen die in deze olie zitten kunnen verwerken...
Er zitten Benzyl & verwantte stoffen van terpentijn in, in deze tekst zeggen ze dat Tea Tree Oil zelfs een goede verfoplosser zou zijn...
Katten zouden makkellijker te vergiftigen zijn hiermee omdat ze hun vacht likken, maar het dringt ook door van in de vacht tot in de bloedbaan.
Er staat ook dat een kattenlichaam niet dezelfde stoffen kunnen afbreken die mensen & honden wel kunnen afbreken in de lever & dat daardoor producten die goed zijn voor mens & hond niet altijd goed zijn voor de kat...

Groetjes ;)
Dat het een heftig spulletje is twijfel ik niet aan, als Suus de pure tea tree olie ruikt is het alsof er met een mes in haar neus gestoken wordt en blijft ze geschrokken op een paar meter afstand.....................dit geldt ook voor de poezen.............ik gebruik het dan ook maar niet
Laatst gewijzigd door Suze op do 24 feb 2005, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door