Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

[quote="*Dorothea*"]
Ik heb zowel cosequin als synoquin gebruikt voor Sita, bij haar werkt synoquin beter.
Zelfs een vriend van mij met twee versleten knieen zweert inmiddels bij synoquin.
[/quote]

'k Ben blij met je reactie, een bevestiging voor mij om er lekker mee door te gaan.
Door Synoquin gebruik kan de dosis Previcox gehalveerd worden.
En... mocht ik zelf last van m'n knieën krijgen dan weet ik wat ik eraan kan doen...  ;)
Geef jij er ook nog visolie bij?
[quote="luka en kira"]
'k Ben blij met je reactie, een bevestiging voor mij om er lekker mee door te gaan.
Door Synoquin gebruik kan de dosis Previcox gehalveerd worden.
En... mocht ik zelf last van m'n knieën krijgen dan weet ik wat ik eraan kan doen...  ;)
Geef jij er ook nog visolie bij?
[/quote]

Ja ik geef ook nog doils joint.
ik had vandaag ook mail terug van de holistische arts..
de dik gedrukte teksten zijn haar reacties op mijn vragen.. :D

:)

Beste Lyda,

ik heb u vandaag (1 maart) gebeld met de vraag over het verschil tussen cosequin, seraquin en synoquin.
mijn dalmaat heeft dus artrose in haar knie door knieband blessure waar overigens natuurlijk nog verdere behandeling op volgt.
alleen nu worden mij verschillende supplementen aangeraden.
ik ben op zoek naar een betaalbare maar ook goed supplement en stuit daarbij steeds op deze 3 verschillende..

Inmiddels zijn er heel veel verschillende glucosamine-preparaten verkrijgbaar.

nu is het zo dat ik cosequin voor 1/3de van de prijs vanuit amerika kan laten versturen, dus om eerlijk te zijn is dat voor mij de meest aantrekkelijke.. 70 euro (minimaal) per maand is gewoon ontzettend veel geld.

Absoluut.

volgens mijn behandelend arts is cosequin voor algemenere zaken en niet voor gewrichten.

Daar ben ik het niet mee eens.

maar als ik deze 3 middelen vergelijk met elkaar zit er qua glucosamide en chondriotine nagenoeg geen verschil. alleen bij de 1 is er vit. C toegevoegd en bij de ander kurkuma..

De verschillende merken variëren inderdaad vooral in welke hulpstoffen toegevoegd zijn. Helaas is niet altijd op voorhand te voorspellen welke hulpstoffen voor jou hond de beste zijn. In dit geval is het product met curcuma (seraquin) iets breder, maar cosequin is een prima product en als geld een rol speelt en je kunt daar relatief veel goedkoper aankomen, dan raad ik je aan daarvoor te gaan.

kunt u mij het verschil vertellen? ik kan t op internet nergens duidelijk vinden en misschien heeft u een mening over de cosequin?
op http://www.barfplaats.nl (mijn hond eet vers vlees) zijn mensen lovend over alle 3 de middelen.. en nu weet ik t niet meer..

Het is ook verwarrend, al die merken en toevoegingen.
Ik hoop dat je hier genoeg aan hebt, maar als je meer uitleg wilt, laat het weten, dan trek ik er iets meer tijd voor uit.

Groet,

Anneke
Ik heb het bij Marion nagevraagd.
Zij heeft heel lang voor VetPlus gewerkt (met oa. congressen over de gehele wereld)
Helaas door de crisis is zij haar baan kwijtgeraakt, maar ze weet er dus veel vanaf.
Ik heb haar naar het verschil gevraagd en haar antwoord is:
(Overigens vind zij Cosequin ook een prima middel)

In het kort is het grootste verschil:

The difference is in the chondroitin sulfate,
Synoquin source is young pigs trahea witch has more sulfate 4 ( injured joint always produces that type sulfate itself but need more to improve);
Cosequin source is bovine trahea witch has sulfate 6.
In normal healthy join there is always sulfate 6.
The point in this is that joint witch need supplement need more chondroitin sulfate 4 source than the other
K@rin schreef: Ik heb het bij Marion nagevraagd.
Zij heeft heel lang voor VetPlus gewerkt (met oa. congressen over de gehele wereld)
Helaas door de crisis is zij haar baan kwijtgeraakt, maar ze weet er dus veel vanaf.
Ik heb haar naar het verschil gevraagd en haar antwoord is:
(Overigens vind zij Cosequin ook een prima middel)

In het kort is het grootste verschil:

The difference is in the chondroitin sulfate,
Synoquin source is young pigs trahea witch has more sulfate 4 ( injured joint always produces that type sulfate itself but need more to improve);
Cosequin source is bovine trahea witch has sulfate 6.
In normal healthy join there is always sulfate 6.
The point in this is that joint witch need supplement need more chondroitin sulfate 4 source than the other
Dank je, nu weet ik het weer. Het is al 2 keer uitgelegd door de vertegenwoordiger, maar ik vergeet het steeds. :-[
Mijn vriend z'n knie gaat zo goed op de synoquin, dat ie nu niet meer geopereerd hoeft te worden.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door