Ons Nena sukkelt nu echt al een lange tijd met een huidontsteking ( begon begin oktober). Kreeg twee keer AB in oktober maar haalde niets uit want kwam gewoon terug. Door onze DA waren we op een allergie gewezen dus zijn we gaan zoeken in de voeding. Een tweede mening gevraagd bij een DA en die was van mening dat ze geen allergie zou hebben want dat haar huid dan veel donkerder gekleurd zou zijn. Wel heeft ze een huidontsteking en de zweertjes op haar buik waren daar een duidelijk bewijs van. Ook daarvan zou dus de jeuk komen die Nena heeft. Deze DA wou zeker geen ab of cortisone geven ( wat onze eerste da dus echt wou cortisone) maar we mochten het zo even aankijken omdat hij het niet zo heel erg vond. Mocht het erger worden dan moesten we natuurlijk wel ingrijpen volgens hem.
Nu heb ik daar dus geen zin in en ben ik propoliszalf gaanhalen voor de zweertjes. Helpt wel maar ons Nena is er niet gek op en loopt weg als ze nog maar doorheeft dat het in de buurt komt. Ik ben er nu achter dat dit pikt op open wondes ( eigen ervaring) en aangezien ze hier en daar zo wel eens een zweertje zal openkrabben...
Ik ben ook al een tijd gestart met omega 3 en 6 bij te geven in haar voeding om haar huid wat te ondersteunen.
Nu is mijn vraag: wat kan ik nog meer doen. Bij onderzoek van de zweertjes is twee keer bevestigt dat het géén demodex of andere mijt is maar er kwam wel coccen naar boven... hoe pak ik die kleine mormels aan op een gezonde manier?