Moderator: Lizzy
bionda schreef:Ik schat in dat het voor Phantom en Caoimhe de eerste keer wordt dat ze geplukt gaan worden? Ik kan me voorstellen dat ze er voor het oog erg aan toe zijn om geplukt te worden. Toch zou ik er persoonlijk voor kiezen om nog even te wachten. Ik kies ervoor om mijn Ierse Wolfshonden als ze voor de eerste keer geplukt worden helemaal te strippen, je plukt de hond dan helemaal kort en daarmee haal je de jonge hondenvacht er uit. Ik vind dat goed voor de huid en vooral ook goed voor de ontwikkeling van de vacht. In de winter zijn de vachten nog niet plukrijp, ze laten dan wat moeilijker los. Het plukken gaat dan wat lastiger en dat is voor degene die trimt maar zeker voor de hond minder aangenaam. Zeker bij een eerste trimbeurt zou ik wachten tot de vacht wel goed plukrijp is.![]()
;Dveel succes dan!!! Ik denk dat ze voor vaste klanten wel gaten in haar agenda heeft hoor...wij zijn natuurlijk nog geen vaste klant! We hebben wel gevraagd of ze wilde bellen zodra en een gaatje (2 gaatjes dus...eeeehhhh...zeg maar GATEN) zou hebben, want ze zijn er hard aan toe!!!