Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2300222
Irish schreef: Kort rondje gelopen waarin ze heeft geplast, gepoept (en gekotst...) en dat ging redelijk. Alleen in het begin liep ze kreupel en daarna redelijk goed. Vind haar nou wel oprecht zielig met de jeuk,pijn en dan ook nog maagjeauw...
Dan zou ik het nog even een paar dagen aankijken, sterkte met Kaat!
#2300253
Irish schreef: Is er een homeopatisch middel tegen de jeuk? Is het het overwegen waard om Puur Allergie of Puur Jeuk te proberen?
Ik heb hier een poosje geleden een hond gehad met gigantisch veel jeuk. Ik heb toen zelf een mengsel gemaakt dat héél er goed hielp om de jeuk te onderdrukken.
Ik heb toen een leeg sprayflesje genomen, heb daar ongeveer 100ml. warm water in gedaan, een centimeter of 5 uit een tube calendulan crème van VSM als emulgator erbij gedaan en 3 druppels roomse kamille (etherische olie). Goed schudden en daarmee heb ik de jeukende delen ingesprayed.
Je zou hiermee wellicht de acute jeuk kunnen wegnemen.
Succes!
Door Irish
#2300454
Doranto schreef: Ik heb hier een poosje geleden een hond gehad met gigantisch veel jeuk. Ik heb toen zelf een mengsel gemaakt dat héél er goed hielp om de jeuk te onderdrukken.
Ik heb toen een leeg sprayflesje genomen, heb daar ongeveer 100ml. warm water in gedaan, een centimeter of 5 uit een tube calendulan crème van VSM als emulgator erbij gedaan en 3 druppels roomse kamille (etherische olie). Goed schudden en daarmee heb ik de jeukende delen ingesprayed.
Je zou hiermee wellicht de acute jeuk kunnen wegnemen.
Succes!
Bedankt voor de tip! Alleen waar zou ik roomse kamille kunnen scoren?
Moet zeggen dat het qua jeuk *klop af* nu redelijk gaat met de Puur Pollen en drainage.
Wat me nu meer verontrust is het kreupel zijn.
nienk schreef: hè verdorie, ook dat nog!!
Mja precies.. :-\

Het lijkt ietsje beter te gaan nou, voornamelijk nog startkreupel, wel minder gehink.
#2300499
Irish schreef: Bedankt voor de tip! Alleen waar zou ik roomse kamille kunnen scoren?
Moet zeggen dat het qua jeuk *klop af* nu redelijk gaat met de Puur Pollen en drainage.
Wat me nu meer verontrust is het kreupel zijn.

Mja precies.. :-\

Het lijkt ietsje beter te gaan nou, voornamelijk nog startkreupel, wel minder gehink.
Ik denk bij natuurdrogistenrijen ofzo CHI is een goed merk. Bij ons werkte het zéker zo goed als een spuit tegen jeuk. En is vele malen minder schadelijk. (Volgens mij helemaal niet schadelijk)
Door nienk
#2300524
Doranto schreef: Ik denk bij natuurdrogistenrijen ofzo CHI is een goed merk. Bij ons werkte het zéker zo goed als een spuit tegen jeuk. En is vele malen minder schadelijk. (Volgens mij helemaal niet schadelijk)
ik heb er wel vaker van gehoord dat het heel goed kan helpen. (helaas ben ik zelf ontzettend allergisch voor kamille, dus voor Reus is het geen optie)
#2300537
nienk schreef: ik heb er wel vaker van gehoord dat het heel goed kan helpen. (helaas ben ik zelf ontzettend allergisch voor kamille, dus voor Reus is het geen optie)
Ik zie het als een soort 'eerste-hulp' bij acute jeuk. Het neemt weliswaar de oorzaak niet weg, maar je zou er mooi het genezingsproces mee kunnen overbruggen ofzo.
Alleen weet ik niet of er bij langdurig gebruik misschien een contactallergie zou kunnen ontstaan, want ikzelf heb het maar een paar keer hoeven gebruiken en toen bleef de jeuk weg.
Door nienk
#2300540
Doranto schreef: Ik zie het als een soort 'eerste-hulp' bij acute jeuk. Het neemt weliswaar de oorzaak niet weg, maar je zou er mooi het genezingsproces mee kunnen overbruggen ofzo.
Alleen weet ik niet of er bij langdurig gebruik misschien een contactallergie zou kunnen ontstaan, want ikzelf heb het maar een paar keer hoeven gebruiken en toen bleef de jeuk weg.
in principe kan voor alles een contact allergie ontstaan.
#2300657
Klinkt mij als een leverprobleem......mijn hond heeft nu een acute leverontsteking (gehad). Maar die is al een aantal maanden aan het bijten met jeuk. Eerst werd dit voornamelijk gezien als een huid of allergieprobleem.....Ook wij zijn samen niet altijd de rust zelve en ervaren soms stress of versterken elkaar daarin. Maar allereerst probeer ik daar toch zelf anders mee om te gaan om de hond er niet mee op te zadelen als het ware. Zeker omdat ze daar heel gevoelig voor is. Rust, reinheid en regelmaat is voor ons goed en ook voor dit soort gevoelige typjes. Ik weet verder niet wat voor een homeophatische middelen je allemaal gebruikt, maar het zou teveel kunnen zijn (voor haar lever). Ik moest met alles stoppen van mijn homeopatische werkende en reguliere dierenarts.....ook de reguliere medicijnen. Ook homeopathie kan teveel van het goede worden.....dus laat je goed begeleiden en ga niet zomaar zelf dokteren. Ik wens je heel veel sterkte en suc6 met alles!
#2300800
Je slaat wel de spijker op zijn kop..  :'(
Ik ben zelf ook een echt niet stabiel persoon, erg emotioneel en gestresst. Ik probeer niet te verzanden in de problemen rondom Kaat, maarja, makkelijker gezegd dan gedaan als je veel om je diertje geeft. Ergens denk ik, nee weet ik, dat ik er meer last van heb dan zij zelf. Doe ook echt mijn best haar niet al te zielig te vinden, want dit krijgt ze natuurlijk allemaal mee waardoor ze niet vrolijker wordt!

Qua middelen krijgt ze op dit moment erg weinig (zeker als ik het vergelijk met een half jaar of wat terug) namelijk alleen Puur Pollen en drainage voor de jeuk en nou dan sinds gister/vandaag de traumeel en Puur Pees.
Wel klein lichtpuntje... ze is echt minder kreupel!! Nog ietsje startkreupel, maar dat is het dan ook. Ik kijk aan hoe dit zich uitpakt wat ik verder aan actie onderneem (wel of geen orthopeed of andere (holistische) dierenarts). Wel uit voorzorg gezien onze eerdere knieprobleem ervaringen komende weken aan de lijn uitlaten en rustig aan doen. Heb maar vast een kong gekocht voor mentale uitdaging! Deze ga ik vullen met gemalen hazenvlees, in de vriezer, even afspoelen voor ik het geef en dan is ze wel even zoet (tip van me zus  :-* :-*)
Door Irish
#2302236
Wel uit voorzorg weinig beweging en aan de lijn (is mevrouw het alleen niet mee eens  ::))
Ook denk ik er over een afspraak te maken bij Anneke Schellingerhout, zij heeft Kaatje vorige keer behandelt toen ze met haar knie zat.
Misschien een onderhoudsbeurtje met chiropractie..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door