Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
door de zware medicijnen van Arak heeft hij een te laag eiwit-gehalte in het bloed, waardoor hij ook langzamer groeit.
gelukkig krijgt hij sinds vandaag nog maar 2 tabletjes (=10 mg) pred per dag (van de 27,5 mg, die hij heeft gehad).
Verder zijn zijn bloedwaardes v.w.b. de werking van lever, nieren en schildklier allemaal in orde. Die zijn bepaalt, nadat hij 48 uur geen pred. had gehad.
Maar nu mijn vraag:
Is er d.m.v. voeding iets aan te doen, zodat dat eiwit gehalte wat opgekrikt wordt ?
Door Lizzy
Volgens mij kun je niet meer doen als goed verteerbaar eiwit geven (hoge biologische waarde, hoge verteerbaarheid) dus vlees, orgaanvlees en eieren geven.
Door K@rin
Lizzy schreef: Volgens mij kun je niet meer doen als goed verteerbaar eiwit geven (hoge biologische waarde, hoge verteerbaarheid) dus vlees, orgaanvlees en eieren geven.
Ik was er al bang voor, maar hoopte dat iemand toch iets zou weten, als het al uberhaupt mogelijk is .......
Maar bedankt voor de tip van de eieren ...
Verder staat ie voor 100% op de Carnibest, dus ik zou niet weten, wat ik daar aan moest verbeteren.
Hoevaak zou hij een eitje mogen hebben per week ??
Door Toller
Lizzy schreef: Ik zou hem zelf gewoon lekker ieder dag een eitje geven.
Ja ook ik zou hem elke dag een eitje geven hoor.
Honden hebben toch veel minder last van hoge cholesterol gehalten.
Succes met Arak. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door