Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door paul
hallo,
Ik ben in het bezit van een border collie van 10 maanden en gebruik al die tijd hetzelfde voer, nl. noblesse. Zij heeft nu last van huidschilfers en jeuk. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? ze heeft geen last van vlooien.
Door sylvia
Hoi Paul ,
Welkom op BP.
Het eerste wat ik je kan aanraden is, ga eens over op een kompleet versvoer heel vaak gaan dit soort problemen dan weg als sneeuw voor de zon.

www.ahv-breda.nl
www.banditvoeding.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.energique.nl
www.prinspetfood.nl
www.rodipetfood.nl

Is je hond trouwens ook nagekeken op huidmijten?
Laatst gewijzigd door sylvia op di 09 nov 2004, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
Noblesse(met een herder op de verpakking) voerden onze vrienden ook altijd,nu zijn ze op versvlees overgestapt en de honden doen het er waanzinnig goed op ;)
Zeker weten dat jouw hond binnen de kortste keren van de jeuk af is! ;)
Door Binno
Hoi Paul, welkom. :D
Ik zou in elk geval op kompleet versvlees overstappen. Heel veel kans dat jouw hond van de schilfers en de jeuk verlost is!!! :) Het is trouwens sowieso veel gezonder als brok.
Sommige honden kunnen in het begin wat ontgiftingsverschijnselen krijgen en gaan bvb tijdelijk wat meer verharen. Dat is heel normaal. Misschien zal jouw hond er helemaal geen last van hebben, maar schrik dus niet als het wel zo is. ;)
Door paul
Hallo mensen.
Bedankt voor jullie suggesties. Ik heb echter nog een vraag. De een vertelt alleen brokken geven, de ander vertelt versvlees geven. De ander zegt weer niet de hele tijd het voer veranderen, eerlijk gezegd weet ik het niet meer zo goed. En als ik versvlees geef, moet ik dit dan alleen geven of toch nog brokken.
Door paul
paul schreef: Hallo mensen.
Bedankt voor jullie suggesties. Ik heb echter nog een vraag. De een vertelt alleen brokken geven, de ander vertelt versvlees geven. De ander zegt weer niet de hele tijd het voer veranderen, eerlijk gezegd weet ik het niet meer zo goed. En als ik versvlees geef, moet ik dit dan alleen geven of toch nog brokken.
Door sylvia
Het beste kun je gewoon over stappen op helemaal vers.
Zeker met zo'n grote hond, op brokken groeien ze vaak ook nog te hard met alle gevolgen van dien.
Door Eidos
Heb ook een hond met gevoelige huid Paul.... Toen ik nog brokken voerde was het echt niet te houden voor Dos.. hij verging van de jeuk! Sinds hij op vers staat is dat over ( heel zelden nog eens wat ) en is het een totaal andere hond geworden.

Tja ... ieder mens zn eigen mening he ;).. Mijn mening is versvlees, en dan alleen maar vers !!! Ook verse rauwe botten en gezonde tussendoortjes zoals rauwe noten, kwark, fruit en dat soort dingen zijn goed... als het maar niet stikt van de granen en vooral alle geur kleur en smaakstoffen en andere chemische troep.

Dus lekker overzetten op versvlees en geef de brokje maar aan het asiel ofzo ;) ;D.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door