Moderator: Lizzy
danja schreef: Durf je zelf te knippen ???.dat de hond het erger vind als het iemand anders het doet ben ik niet echt mee eens.
Dat zou ik doen omdat, je hond toch de meeste vertrouwen in jouw heeft en niet in vreemde, die komen alleen maar dwingerig over en win je niet het vertrouwen.
Zelf hebben we thuis een Basset gehad en door de da laten nagels knippen. Dat ging dus ook totaal mis. Haar ogen draaide weg en de da deed het de tweede keer als het weer moest gebeuren niet meer bij haar bewustzijn maar, onder narcose. Dus toen haar nagels weer te lang waren en zij in mij het meeste vertrouwen had, heb ik haar op de bank gezet. Haar voetje gepakt en 1 nagel geknipt. En toen uitbundig(overdreven) blij zijn en even spelen. Zo ben ik doorgegaan tot alle nagels geknipt waren zonder dat iemand haar vasthield. En niemand in de buurt anders werd ze gek en kon ik weer voorafaan beginnen. Heb altijd haar nagels geknipt en was na 10 min klaar.
En dan uitbundig belonen en even spelen, zodat ze het ook leuk gaan vinden.
Mijn schoonmoeder haar cocker heeft ze bij een trimmer laten knippen die hond is helemaal verknipt erdoor. Nu gaat ze naar de da, omdat ze hem niet vertrouwt met nagels knippen. Hij krijgt een snoetje voor en dan knippen, dit moet zo'n 1 keer per 3 maanden gebeuren. Iedere 3 maanden die ellende en voor de hond vind ik het het ergst, maar voor de baas is het ook niet leuk.
Sterkte groetjes Anneke![]()
amber2 schreef: Ja, narcose gaat inderdaad wel heel ver, maar iemand hierboven had het daarover, ik had er zelf ook nog nooit aan gedacht. Maar zover is het voorlopig nog niet hoor!een trimmer weet wat die doet en daardoor zal je hond ook rustiger zijn, ik heb hier honden ook jonge honden die door de hele salon springen enz enz, en zelfs happen, maar ik denk niet dat je zo moeilijk over een trimmer moet denken, ten eerst zijn ze meestal met meer mensen, als dat noiet zo is(zoals bij mi) dan los het zich wel anders op.En natuurlijk maakt het bij honden die makkelijk te knippen zijn niet uit hoe oud ze zijn; maar een moeilijk te knippen hond die iets ouder is zal misschien iets rustiger zijn en dus iets makkelijker te knippen dan een drukke jonge hond zoals die van ons, dacht ik... Zijn broertje die even oud is, is heel makkelijk met nagels knippen en daar is het geen enkel probleem, dus misschien heeft het ook wel niets met leeftijd te maken hoor. Een trimmer leek mij geen optie omdat het er dus puur om gaat dat hij gewoon niet te houden is en uit angst zelfs wat aggresief word; ookal houdt je hem met een paar mensen vast dan gaat hij helemaal ontzettend tegenstribbelen waardoor je met geen mogelijkheid netjes zijn nagels kan knippen! Of heeft een trimmer hier een speciale methode voor? Als jij denkt dat dat wel een oplossing zou zijn dan wil ik dat best proberen natuurlijk; alleen ik wil voorkomen dat het weer mislukt zodat zijn trauma alleen maar groter wordt...!
![]()
amber2 schreef: wij wonen in drente; maar als ik het zo hoor moet ik de trimmer maar eens proberen: we hebben hier iemand vlakbij zitten die we al kennen, ik kan haar wel even vragen of ze dat wil doen! Bedankt voor je advies, ik laat binnenkort wel even weten of het gelukt is!Ook hier is knippen een drama, ook een ' verknipte' hond die nu heel panisch is. Komt nog een keer bij dat ik bang ben om in zijn leven te knippen omdat hij zo trekt met zijn poot.............![]()