Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1755072
Fijn dat je nu een plan van aanpak hebt! Is toch alweer een wat positiever vooruitzicht ;)
Dan maar pred, maar als het werkt...dat is toch ook al heel wat! Soms heb je (of in dit geval je hond) wat 'rotzooi' nodig om beter te worden.

Ik kan je niet met je menu helpen :-\

Hou je ons op de hoogte?
#1755103
Inmiddels heb ik al heel wat antwoorden gevonden op de vragen die had over het menu.
Slim van me...maar de zoekfunctie werkte prima  :)
Ik heb nog wel wat vragen, maar zal het menu even posten bij menu's omdat ik daar specifiek vragen heb over het leversparenddieet.

Tja prednison is niet zo lekker spul, maar als ze daardoor nog wat jaren prima kan leven teken ik ervoor.
Ik heb goede hoop dat ze in loop van de week opknapt. Denk dat het pas spannend wordt als we de prednison gaan afbouwen.
Maar dat is iets voor later, hou niet zo van heel ver vooruit kijken  ;)
Ben al heel erg blij dat ze nu geen zielig hoopje hond meer is.
Vanmiddag kwam ze met een erg grote stok aandragen tijdens een rondje buiten, Bennie zei al: de grote van de stok bepaalt hoe ze zich voelt  :biggrin2:
Wel een typische Kaya-actie.
#1755283
Fijn dat ze vooruit lijkt te gaan, al is het op prednison (op een keer kan je dat niet meer schelen hè  :-[)!

Je zou haar artisjok kunnen geven om haar lever te ondersteunen. Yuk krijgt dat ook, zal even kijken wat voor merk het is (Het zijn capsules...poeder dus), of mariadistel kan natuurlijk ook.
#1755442
Thnx voor de tip Karin.
Ik ben al opzoek geweest naar Mariadistel, maar ze hadden bij de kruidvat niet die ik wilde hebben.

Ja prednison is rotspul, maar ik ben er even heel blij mee  ;)
Ik had het idee dat ze donderdag, maandag en gister zo om kon kiepen.
Ja dan heb toch liever even troep in haar, die haar een stuk beter laat voelen.
Dit is het hondje die sinds ze barft zo opgeknapt is, dat ze wel 16 moet gaan worden.
We gaan ons dus gewoon aan die afspraak houden! 
#1755460
Op de prednison gaan ze heel veel eten , drinken en plassen. Met het eten zou ik even in de gaten houden dat ze niet te dik gaat worden.

Fijn dat dit wel helpt, wat een verademing he !

Moet je ook weer langzaam af gaan bouwen?
#1755495
Ik ben blij dat ze weer eet, maar zal erop letten dat ze normale portie's krijgt.
Ze drinkt nu minder dan de afgelopen dagen, een goed teken lijkt me op prednison.
Ja idd, we starten met 3 tabletten deze week, dan naar 2 een week, dan naar 1 enz. met een maandje moet het dan ongeveer afgebouwd zijn.
#1755647
Fijn te horen dat ze goed op de pred. reageert! Soms zijn er gewoon even "harde middelen" nodig, helaas... Ik hoop dat Kaya het er goed op blijft doen en dat jij zelf ook weer wat rust krijgt. Nogmaals sterkte! :-*
#1756445
Super dat het weer wat beter gaat met Kaya, als ze niet willen eten is dat helemaal pet !!
Maar heeft de DA ook een alvleesklierontsteking kunnen uitsluiten?
Dit omdat wij hier met onze oudste dame het net achter de rug hebben....
Ook bij haar waren de leverwaarde`s verhoogd, maar dat kwam van de ontstekingen..
En een alvleesklierontsteking komt meestal niet alleen, de omliggende organen krijgen dan ook hun portie mee..
Bij Cheyenne was het goed te zien op de echo een wittige vlek waar de ontsteking zat..
Heeft ze ook een ander dieet nodig..en liever geen pret.
#1758748
Heb het idee dat het wel weer wat beter gaat met Kaya, de incontinentie was vandaag ook wat minder.
En haar vele drinken is ook weer wat minder geworden.
Ze is nu wel op strooptocht naar eten...maar dat lijkt me normaal met pred.
De dosering lijkt ook prima, want ze heeft geen terugval nu.
Al met al niet slecht, maar het blijft spannend wat er straks gebeurt als we weer gaan afbouwen  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door