Nu heb ik Bas op diezelfde tijd dat Mufasa met de behandeling is begonnen ook na laten kijken omdat hij één vuil oor had. Volgens de DA was het binnenoor schoon. (Mufasa bleek trouwens 2 mnd daarvoor al vuile oren te hebben

Nu (dus 4 weken later) heeft Bas dus zeer waarschijnlijk wel een ontstoken oor. Ik kan niet in zijn oor kijken maar tot waar ik kan kijken lijkt het wel besmeurd met verlopen olie. Hetzelfde als bij Mufasa dus.
Mijn 'probleem': Ik heb Bas verzekerd, maar heb een wachttijd tot 13 nov. Heel erg balen dus. Uiteraard gaat bij twijfel de gezondheid van mijn honden voor, maar ik heb geen geldboom in de tuin en laat dus liever de verzekering uitbetalen.
Nu mijn vraag aan jullie: Zouden de middelen voor Mufasa kwaad kunnen bij Bas.
Als het dezelfde ontsteking is, zou dat toch moeten lukken. Ik zou het dan 2,5 week aan kunnen kijken en bij geen verbetering alsnog naar de da gaan.
Mufasa krijgt otifin oil 2x per dag in beide oren en Resorcine gtt 1x daags in beide oren 3 druppels.
Ik kan nergens vinden wat Resorcine is.
Wat denken jullie.
Wat zouden jullie doen.
Mufasa heeft me deze maand al meer dan 100 euro aan de dierenarts gekost (nog niet verzekerd, dat loopt nog). Natuurlijk weet je dat als je dieren hebt je wel eens veel geld kwijt kan zijn aan de da, maar zou ik het kunnen wagen met Bas, zonder ook maar enig risico te lopen voor een beschadigt oor.