Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door oebaya
#11878
Al mijn honden zijn al mee geweest naar Zuid-Frankrijk. Ik behandel ze met een natuurlijk middel tegen teken. Het zandvliegje is een ander verhaal. Hoor voor het eerst, dat er een halsband zou zijn die er tegen helpt.
Maar het zandvliegje is er alleen 's avonds, dus de honden dan binnen houden (behalve natuurlijk voor de laatste wandeling voor het slapen gaan). En hartworm zit al lang niet meer alleen in Zuid-Frankrijk, zoals iemand in zijn reactie zei. Het is aardig aan het optrekken en in Italië zit het al ten noorden van Toscane. En het komt gewoon hier naar toe, hartworm overleeft ook uitstekend in koudere streken. In Canada is ook veel hartworm, via de warme streken van de VS daarheen gebracht. En tegen hartworm is, bij mijn weten, helaas geen andere bescherming dan een chemische.
Nu gaan wij nooit in de warmste tijd van het jaar op pad en een autorit naar Zuid-Frankrijk met hoge temperaturen baart mij meer zorgen, dan die ziektes.
Door Truitje
#11879
;)Helemaal Anna! Je moet zijn in de 'MORVAN' een beschermd natuurpark in het hart van de Bourgogne. Geen industrie, geen hoogbouw, geen snelwegen, geen haasten, veel wandelpaden, veel kleine campings, heel veel meren en meertjes, heel veel loofbossen en allemaal vrij toegankelijk. Je kan uren wandelen zonder ook maar 1 auto tegen te komen. Het is daar zo stil, dat het bijna pijn doet aan je oren! Pikzwarte nachten met miljoenen sterren, want de lucht is niet vervuild door stedelijke verlichting of eeuwig verlichte kassen. Snachts hoor je de uilen, de slaapmuisen rommelen in het bos. Tijdens een wandeling steekt er regelmtig een hert, een vos of een wild zwijntje over. Je kan bij veel mensen thuis zelfgemaakte producten kopen zoals kaas, honing, jam en gerookte hammen. Er zijn daar ook aardig wat huisje te huur en er zijn ook gites en 'chambre d'hotes'. Als je er eenmaal bent geweest ga je elk jaar terug.  Ik heb een aantal goede sites voor je waarin je alles kunt terugvinden over dit gebied.
Ik wil ze ook wel op dit board zetten, maar ik weet nietof dat mag.
Anders moet je maar even prive mailen.
Door Anna
#11880
Hey Truitje,

Ik wil er absoluut alles over weten!!  ;D  Het klinkt als een paradijsje... en ik wil er heel graag even tussenuit met mijn hondenkind!  Als het dit jaar niet meer lukt, dan zeker volgend jaar.  Dus... laat maar komen, die info!

Groetjes,

Anna.

PS: Gaan jouw honden dan niet achter die herten, zwijnen en vossen aan?  Of andersom?  ;D
Door Paul_Barte
#11881
Truitje,

Het grote voordeel van dit forum is dat er veel mag..heel veel zelfs!!!

Dit forum is niet afhankelijk van adverteerders of andere mensen die moeilik kunnen gaan doen dus je mag rustig naam en toenaam noemen van campings in het gebied waar je op doelt!!

ALLES wat honden of baasjes van de honden wat gelukkiger kan maken of hieraan meehelpt is alleen maar positief!!!

Dus.......gooi het ermaar uit LOL LOL  :D
Door Truitje
#11882
Daar komt ie dan:

www.morvan-tourisme.org/
www.parcdumorvan.org/

Op beide sites kun je volop bladeren en neuzen en uitzoeken.
Als je nog vragen hebt, schiet maar, ik ben intussen een heeeeeel klein beetje expert op dat gebied.

En tja Anna, ze willen nog wel eens achter dat hertje aangaan maar verliezen het altijd. Ik heb overigens een fluitje en als ik daarop blaas, komen ze altijd terug, al is het soms met een kleine omweg.
De Vos kiest zelf meteen het hazepad - hmm? - en het zwijn gaat knorrend tussen de bosjes. In het voorjaar moet je oppassen voor zwijnen. Ze hebben dan biggetjes en de papa's kunnen jouw hondje zo op hun horens nemen en geloof me, dat ziet er daarna niet best uit!.

Voor ge-interesseerden, ik heb wel een paar leuke- alternatieve routes  via Brussel richting de Morvan,inclusief mooie rustplaatsen. U vraagt en wij draaien.
Door Truitje
#11883
Ik heb in ieder geval 1 erg goed adres voor liefhebbers. Het is de camping 'Etang de Fougeraie' in de gemeente St. Leger de Fougeret - gehucht 'Champs'.
Deze camping is van de 2 dames Michelin. Het is een kleine, zeer schone camping met alle faciliteiten. Het heeft een eigen grote zwemvijver, een visvijver en..... een zwemvijver voor de honden!
Je kunt deze camping ook vinden in de genoemde websites.
Door Truitje
#11884
Voor de liefhebbers:

Camping de l’Étang de la Fougeraie  
in de Morvan- Bourgondie - frankrijk

Mlle MICHELIN
Hameau de Champs
58120 SAINT-LEGER-DE-FOUGERET

Tél.  03 86 85 11 85
Fax. 03 86 79 45 72

e-mail [email protected]
Site : www.campingfougeraie.com
 
Ouverture : 01/05 au 01/10 pour camping et pour les chalets, toute l'année.

Langues parlées :  frans en engels
Door Anna
#11885
Bedankt voor de sites, Truitje!  Ik moet ze nog verder bestuderen, maar uit wat ik al even bekeken heb, lijkt het me daar een prachtige streek.  Heb eigenlijk echt zin gekregen om daar met mijn hond naartoe te gaan.  En zo'n fluitje moet ik me dan misschien ook maar aanschaffen, hoewel ik denk dat mijn hond een hert wel ongelooflijk interessant zal vinden.  ::)  Nou ja, we zien wel.

Groetjes,

Anna.
Door Truitje
#11886
Doen! Anna,een vakantie in de Morvan! Daar krijg je echt geen spijt van. Neem goede wandelschoenen mee want het is daar 1 groot wandelgebied.
De poort uit van camping l'etang de Fougeraie en je stapt zo de paden op en de lanen in. De dames Michelin kunnen jou ook  met plezier hele leuke korte routes geven.
En een fluitje moet je eerst wel even oefenen thuis.
Fluiten en meteen terugkomen is WORST of KOEK. Ze weten het al gauw en komen echt terug. Wel zorgen dat je wat lekkers in je zakken hebt natuurlijk anders vinden ze die hertjes toch nog een betere optie. Bovendien winnen die hertjes toch altijd de wedstrijd. Die springen over de bramenbosjes heen en dat laat jouw hond wel uit zijn kop, komt ie meteen in de doorns vast te zitten.
Ik ben benieuwd - als je gaat - wat je ervan vindt. Ik zelf ga in ieder geval nog steeds op herhaling naar dat gebied.
Door Anna
#11887
Truitje, sssssjjjjjjjt, niet te veel reclame, want ik heb nu even geen vakantie en je doet me echt watertanden...
Wat dat fluitje betreft, ik verwacht niet dat mijn hond daar automatisch op af komt, hoor!  ;D  Was het maar waar! 8)  Mijn hond kan trouwens erg snel rennen.  Hoe snel een hert rent, weet ik niet.  :-/
Maar goed, ik kan alvast gaan oefenen met zo'n fluitje.  Heb jij een speciaal fluitje of zo?  Ik wil er graag een dat niet iedereen heeft, je snapt wel waarom.  ;D

Groetjes,

Anna.
Gebruikersavatar
Door chooky
#11888
Chooky gaat hier ook wel achter de hertjes aan, maar ze komt altijd na zo ongeveer 10 minuten met de tong op haar tenen terug. Een enkele keer duurt het wat langer. Ze is zelfs een keeer teruggebracht door eeen hert. Ze was weg, dus wij fluiten zodat ze weet waar ze heen moet als ze klaar is met het hert. Kwam er ineens een hert recht op mijn vriend aflopen, en wie kwam daar achteraanstrompelen....... juist chooky. Ze kon niet meer. We hebben het hert maar even bedankt
Door Anna
#11889
als ze klaar is met het hert
Wat bedoel je precies??  :o
Pfff, Eva, ik zou al superongerust zijn als mijn hond 10 minuten spoorloos is. :(  Op 10 minuten kan ze al een hele afstand afgelegd hebben... ::)

Groetjes,

Anna.
Door Truitje
#11890
Anna, elk fluitje is geschikt. Je kunt zelf een variatie bedenken. 2x kort, of 1x lang + 1 x kort, of 1x met een hele lange uithaal.
Ik heb een zgn jagersfluitje gekocht. Dat kun je aan 2 kanten gebruiken en heeft dus ook 2 verschillende tonen. Handig als je 2 honden hebt die je wil leren op hun eigen fluitje te komen.
IK heb dat fluitje gekocht bij een heel groot tuinplanten warenhuis.......
Maar je kunt ook een schaapherdersfluitje aanschaffen, of een scheidsrechtersfluitje.
Succes
Ennuh, de Morvan loopt niet weg hoor, het is er ook nog wel als jij vakantie hebt.
Door Anna
#11891
Anna, elk fluitje is geschikt. Je kunt zelf een variatie bedenken. 2x kort, of 1x lang + 1 x kort, of 1x met een hele lange uithaal.
Een originele variatie bedenken is een goed idee...  Zou wel stom zijn als iedereen mijn hond bij zich kan fluiten of als de verkeerde hond komt wanneer ik fluit!  :-/
Ennuh, de Morvan loopt niet weg hoor, het is er ook nog wel als jij vakantie hebt.
Dat stelt me gerust...  :D

Groetjes en nog eens bedankt voor de info!

Anna.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door