Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
#11784
ik eet praktisch geen verse groenten,aardappelen ook zo minimaal mogelijk,fruit af en toe maar ook niet overmatig,mijn zeer gezond etende vriendin zegt altijd als het gezond is hoef je niet te vragen of ze ook wat wil want dat lust ze niet ,en zo is het vaak wel,ze heeft gelijk dus.Zuivel mwa wat zal ik zeggen af en toe een toetje,of een beker karnemelk met veel suiker als het heel warm is tussen de middag bij de boterham.
wat eet ik wel dan....nou s'morgens eet ik 2 bakkies koffie  ;) voorheen met peuk,tussen de middag...als kleintje alleen thuis is eet ik vaak niet mee, 3 x in de week luncht mijn vriendin hier met haar kids dan eet ik wel mee en dan zo;n 3 a 4 boterhammen met worst of kaas....o ja ik heb ook altijd wit brood want bruin lust ik niet.s'avonds een boterham ,pizza of iets met pasta en heel zelden eet ik mee met het "prakkje"
Daarbij zuip ik me klem aan de zwarte koffie en tot voor drie weken heb ik 28 jaar me eigen te pletter gerookt aan de camel filter.
Ik ben 41,ben nooit ziek (mijn healtfreak vriendin kan dat overigens niet zeggen  ;) griepje hier griepje daar)
mijn haar glimt en ik heb mijn eigen tanden nog.
Toch denk ik dat we het er allemaal overeens zijn dat bovengenoemd niet echt doorgaat voor gezond en iets wat je zou willen gaan navolgen,maar ik doe het er vooralsnog erg goed op,wat dus klaarblijkelijk niet gelijk is aan goed.l
Door oebaya
#11785
Nou Sylvia, zo ken ik er ook nog wel een paar. Maar die waren geloof ik al eens genoemd, zo van mijn opa rookte als een schoorsteen, maar werd 94.
De discussies over vers voer versus brokken is al lang geen open discussie meer.
Brokken is per definitie fout en vers vlees per definitie goed. En dat is dus wat ik niet geloof, mede gebaseerd op mijn eigen ervaringen.
Door Angelique
#11786
Wauw...een internetsite. Nou de commercie druipt er weer vanaf. Maar goed, ook die mensen moeten eten en hun hypotheek betalen en waarom mag meneer Pal wel een gigavermogen verdienen aan bagger in zakjes en de vleesfabrikanten die toch wel veel meer werk moete verzetten en aan regels zitten gebonden niet.

Beugeltje voor de hond, wat is daar mis mee, moeten we een hond soms euthaniseren vanwege het feit dat zijn bekkie scheefstaat, waardoor die niet lekker kan eten? Of ben jij soms zo'n tiepje die vindt dat alles wat niet 100% gezond is of niet voor 100% meer functioneert maar verzopen moet worden.


Het is wel duidelijk dat jij een zeer gelukkige brokkenvoerder bent en dat je ook werkelijk allerlei onzin uit de kast weet te trekken om maar weer een poging te wagen om het versvoeren belachelijk te maken. Het is echt jammer dat we een BigBang gehad hebben zodat anderen aan de hand van de voorgaande berichten van jou niet meer kunnen teruglezen hoe je zo bijna dagelijks je mening verdraait en dit alles ten gunste van die geweldige zak brokken van je. En dat je in de Bieb een boekje over wolven hebt gevonden is natuurlijk prachtig en daarmee kun je de versvoerder lekker om de oren slaan ...een wolfje doet dit niet en een wolfje doet dat niet... nou, op de eerste plaats vreet een wolf geen brokjes en gaat een wolf niet naar de DA, dus als je zo graag volgens het wolvenprincipe voedert en honden houd hoef jij ook nooit naar de Da, want als ze dan eens ziek worden dan ruimt de natuur dat zelf wel op.

Reclame heeft geen zin....das toch wel de meeste stupide opmerking die ik in jaren gehoord heb.
Reclame is datgene waar de hele wereldeconomie op draait en reclame is het medium wat ons op de hoogte brengt van het bestaan van produkten. Al eens op de Winner geweest?  geen grotere show in nederland waar het zo geel ziet van de pedigreereclame en wat denk je wat, het gros van het publiek denkt dan ook dat die showhonden/kampioenen enz. wel allemaal gevoederd zullen zijn met die zooi, en dat verkoopt hoor, benches vol voer worden er afgevoerd, omdat men denkt/de suggestie is gewekt dat die tophonden dit ook eten. Wetende wat reclame maken op dat nivo kost weet je ook dat wat er in die zakkies zit per saldo minder waard is als waar het in zit. De versvleesfabrikanten maken ook reclame, zij het veelal op een veel kleinere schaal, maar de beste reclame die die nog hebben is de mond op mondreclame en dat is de goedkoopste en beste reclame die je je maar bedenken kunt.



Kleine ambachtelijke bedrijven hoeven geen reclame te maken stel je. Nou, als dat zo was, dan hadden ze ook geen internetsite. Daarnaast is er nog een verschijnsel dat Fauconnier (Belgische professor in de communicatiewetenschappen, waarschijnlijk al met emeritaat) het 'paddenstoelen effect' noemt. Paddenstoelen hebben heel veel onder de grond zitten, de zgn. zwamdraden, als je je biologieles nog herinnert. Nou met produkten gebeurt ook zoiets, zowel negatief of positief: één persoon die door zijn omgeving zonder meer wordt geloogd, zegt iets positiefs of negatiefs over een produkt en hup iedereen gaat het kopen of houdt daar juist mee op. Dat effect is bewezen veel groter dan van de reclame die je dan als de paddenstoel moet zien.

Waarom dure reclamecampagnes? Om wat ik al schreef: de niet merkvaste consument pakt dan in de supermarkt of de dierenwinkel het produkt dat hij als laatste op tv heeft gezien.

Chemokuren en geriatrie voor honden, honden die hun leven lang prednison krijgen tegen de allergie (nou ja echt lang is dat leven niet met prednison), en je kan er vast nog wel meer bedenken. Is dat wat we willen, ja velen, die in hun hond geen hond meer zien. Een goede medische zorg voor een hond oké, niets mis mee, maar we zijn aan het doorslaan: beugels, valse tanden had ik die al genoemd?

Zeg niet dat ik nooit een kant-en-klare maaltijd eet, maar ik heb liever zelf gekookt eten. En de kwaliteit van kant-en-klaar maaltijden is niet echt om over naar huis te schrijven. Het is allemaal erg vlak en op de gemiddelde smaak afgestemd, dus ik vind de vergelijking met brokken nog niet zo slecht. En als ze brokken voor mensen gingen maken, ging ik ze niet eten, maar ik ken er genoeg die het wel zouden doen. Heb ze zelfs in mijn familie, die eten alleen, omdat je anders doodgaat, maar je kan de lekkerste dingen voor ze maken, de echte vreugde van eten en gezellig tafelen ervaren ze niet. Ze zouden echt brokken nemen als die er waren, zijn ze gauw klaar.

En dan nu mijn negatieve ervaringen met vers vleesvoer. De hond was zwaar allergisch en niets hielp, ook geen homepatische behandeling. Brokken zag hij niet zitten, hij weigerde gewoon te eten tot hij door zijn poten zakte van zwakte. In overleg met de dierenarts toen op vlees. Zelf de maaltijden gemaakt met groente, veel variatie in vlees en vlees voor menselijke consumptie, kortom het was allemaal heel verantwoord. Daarbij dan kant-en-klaar vers vlees voer. Qua allergie trad er geen verbetering op, maar was ook gezien de aard van de allergie (vooral huisstofmijt, katten en mensen) niet te verwachten. Na een aantal jaren kreeg de hond diarree die met niets te stoppen was. Na een speciaal dieet, dat ik ook zelf moest klaar maken (dus geen dieetbrok) kon ik de hond terugzetten op zijn voer. Ging dus niet. Heb hem op een brok moeten zetten en daarnaast mocht hij 1 hondenkoekje per dag, kreeg hij een 2e dan had hij al weer diarree.
Ik heb de hond met 9 jaar in moeten laten slapen, omdat hij zo voedsel gefixeerd raakte, dat hij alles en iedereen aanviel om iets te pakken te krijgen waarvan hij dacht dat het eetbaar was. Dat ging soms zelfs over een vuile vaatdoek waarmee ik wat jus of zo had opgeveegd.

Dan het volgende verhaal: ruim een jaar geleden nam ik een Labrador van 6 jaar in huis. Het beest had altijd brokken gegeten, maar van niet al te beste kwaliteit. Hier zette ik hem op het merk dat ik mijn andere honden ook geef en de hond begon te schilferen, hotspots te ontwikkelen, te verharen, maar toen die fase voorbij was, bloeide hij helemaal op. Het verharen werd minder, hij glimt als een spiegel en is nu met zeven een gezonde, vrolijke hond.

En verder eten mijn honden 1 tot 2 keer per week wel vers vlees. Gewoon lekker, als tractatie. Fruit, groentes e.d krijgen ze als ik aan het koken ben of zelf zoiets eet. Hondenkoekjes bak ik zelf van aan de molen gehaald volkoren meel en daar meng ik de ene keer groene kruiden door, de andere vis of fijngemalen pinda's (ongebrand en ongezouten) of een restje gekookte groenten.
Geen van de honden heeft huidproblemen, ze hebben allemaal een glanzende vacht en hun tanden houden we netjes met een recreatiebot. Tweemaal per jaar een reinigingskuur. Twee van de vier worden getraind (jacht, agility en showtraining), één doen we het rustig mee aan, want die heeft vanaf de geboorte een hartprobleempje en de Labrador heeft gehoorzaamheidstraining gehad en is verder erg op zijn rust gesteld. Die heeft zijn 1e 6 jaar genoeg drukte om zich heen gehad, dus die hoeft dan ook verder niets.
O ja, en één krijgt dagelijks wat karoteen door zijn voer om zijn prachtige vachtkleur te accentueren en de Labrador krijgt wat Boreage-olie voor zijn neus die anders te droog is en gaat schilferen.
De dierenarts zien we alleen als er weer iets geregeld moet worden voor een reis naar het buitenland, want in principe gaan de honden altijd mee in de camper. Ja en als er echt iets is, zoals laatst een ontstoken speekselklier door een beet bij een gevecht.

Klinkt dat naar ongezonde brokken honden Roger? Ik geloof het niet.

Door Paul_Barte
#11787
Oebaya,

Jij schrijft:
>>Wij hebben er voor gekozen het anders te willen en de industrie en de dierenartsen hebben slechts gereageerd met 'men vraagt en wij draaien'. <<

Na dik 20 jaar werkzaam te zijn geweest in de reclamesector mag ik rustig stellen dat jij absoluut NIET snapt hoe het werkt  :(

Het is precies andersom. Ik verzin een nieuw product en ga nu een manier verzinnen om het de maatschappij door de strot te duwen d.m.v. reclame!! Bij een nieuw product voor honden uiteraard het liefst door een 'topfokker' of een man in een witte jas want die weten inmmers wat goed is!!!

Natuurlijk zijn er hondjes die oud worden op brokken, waarom niet..er zijn ook mensen die oud worden met een compleet verkeerde levensstijl (totdat ze van het dak van een hotel afspringen ofzo) echter.........
Dat is absoluut geen garantie om te zeggen dat brokken goed zijn en dat honden het er zo goed op doen!!!!

Honden met diabetes, vachtklachten, huidklachten, hotspots, chronische diarree, maagklachten, verstopte anaalklieren, epileptische aanvallen enz. enz........de honden doen het zo lekker tegenwoordig.

Wat het trouwens niet Bertus die altijd riep dat je kleine hondjes (zoals Cesky's) nagenoeg ongestraft fout kan voeren?
Door roger
#11788
<<[quote]De discussies over vers voer versus brokken is al lang geen open discussie meer. <<



Oh jawel, maar dan moet je met keiharde argumenten aankomen die tonen dat brok wel degelijk een korrekte voedingis voor een hond die van kop tot aars een carnivore bouw heeft.

Zie je zelf het verschil niet tussen de levenlust van je honden wanneer je ze een brok dooie brok voorschoteld of een lillende lap pens geeft?

Dan ben jij zowat de enige op het forum hier die dat niet merkt denk ik.

Roger.
Door Lizzy
#11789
Oebaya, jij mag van mij heel erg happy zijn met de brokken die jij voert. Maar, barfplaats is dus bedoeld om te discussieren en vragen te stellen over rauwe/verse voeding.  Discussies "voordelen van brokken" en "wat is er tegen vers/rauw" past beter op een van de vele andere fora's thuis:


www.alledierentellenmee.nl

www.doggy.net

www.hondenforum.nl

Ik respecteer jouw mening en ik hoop dat jij de mijne respecteert.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 15 jul 2003, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
#11790
Lizzy for president! ;D

Oebaya, jij mag van mij heel erg happy zijn met de brokken die jij voert. Maar, barfplaats is dus bedoeld om te discussieren en vragen te stellen over rauwe/verse voeding.  Discussies "voordelen van brokken" en "wat is er tegen vers/rauw" past beter op een van de vele andere fora's thuis:


http://www.alledierentellenmee.nl

http://www.doggy.net

http://www.hondenforum.nl

Ik respecteer jouw mening en ik hoop dat jij de mijne respecteert.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Angelique op di 15 jul 2003, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door SHIVA
#11792
o ja mijn oma's hond at gewoon met zijn baasjes mee want aan hondenvoer kopen deden ze niet
mijn tante had vroeger koningspoedels waar ze ook mee naar de shows toeging die honden hebben nog nooit een brok hondenvoer gehad alleen vuile pens en vers hart in de ochtend en s`avonds met de pot mee ze zijn 17 en 16 jaar geworden nooit ziek geweest inenten deed ze niet aan fluiwekul vond ze en nu nog ze is 75 jaar en ze begrijpt ons dan ook niet helemaal nu begrijp ik haar pas
Door sylvia
#11793
Oebaya. in een andere thread sloeg je ook al flink de plank mis m.b.t. gedrag (recreatiebot). Ditzelfde gebeurd nu ook m.b.t. voeding.

<<en de Labrador heeft gehoorzaamheidstraining gehad en is verder erg op zijn rust gesteld. Die heeft zijn 1e 6 jaar genoeg drukte om zich heen gehad, dus die hoeft dan ook verder niets>>quote.

De mijne heeft ook genoeg drukte om zich heen gehad ;D.  Maar die hond behoort rond die leeftijd juist in de bloei van zijn leven te zijn......

gr.Ordell
is dat nou brokken hond versus versvleeshond  ;D ;D ;D
mijn 10 jarige hier loopt ieder groentje er nog uit achter haar bal aan...
Laatst gewijzigd door sylvia op di 15 jul 2003, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#11794
<<O de 1e eigenaar van Bibi zal best uit idealisme begonnen zijn. Het is niet uitzonderlijk dat mensen uit idealisme een bedrijfje beginnen, maar als ze vervolgens niet commercieel worden, dan is hun bedrijfje geen lang leven beschoren>>quote.

Het is maar goed denk ik dat Bertus dit niet allemaal meer hoeft te lezen. Alhoewel ik zeker weet dat hij bij het verschijnen van deze zin zich in zijn urn heeft omgedraaid.... >:(

gr.Ordell
hopelijk zat de dop er dan wel goed op ivm stof  ;)
Door oebaya
#11795
Wauw...een internetsite. Nou de commercie druipt er weer vanaf. Maar goed, ook die mensen moeten eten en hun hypotheek betalen en waarom mag meneer Pal wel een gigavermogen verdienen aan bagger in zakjes en de vleesfabrikanten die toch wel veel meer werk moete verzetten en aan regels zitten gebonden niet.

Ik zal de laatste zijn die iemand het recht ontzegd om geld te verdienen, winst te maken en commercieel bezig te zijn. Doe alleen niet alsof dat alleen door de grote brokkenfabrikanten gebeurt. Iedereeen die iets wil verkopen is op zijn manier commericeel bezig en maakt op de één of andere manier reclame.

Beugeltje voor de hond, wat is daar mis mee, moeten we een hond soms euthaniseren vanwege het feit dat zijn bekkie scheefstaat, waardoor die niet lekker kan eten? Of ben jij soms zo'n tiepje die vindt dat alles wat niet 100% gezond is of niet voor 100% meer functioneert maar verzopen moet worden.

Ik had het niet over hondjes die niet kunnen eten, maar over een tandje dat een beetje scheef staat zonder verder problemen te geven, het inplanten van ontbrekende tanden, zodat de hond toch naar de show kan. Van onderbijters honden met scharende gebitten maken, zodat ze op de show kunnen winnen. Arme tevenbezitter die dan van zo'n reu een dekking krijgt.

Het is wel duidelijk dat jij een zeer gelukkige brokkenvoerder bent en dat je ook werkelijk allerlei onzin uit de kast weet te trekken om maar weer een poging te wagen om het versvoeren belachelijk te maken. Het is echt jammer dat we een BigBang gehad hebben zodat anderen aan de hand van de voorgaande berichten van jou niet meer kunnen teruglezen hoe je zo bijna dagelijks je mening verdraait en dit alles ten gunste van die geweldige zak brokken van je. En dat je in de Bieb een boekje over wolven hebt gevonden is natuurlijk prachtig en daarmee kun je de versvoerder lekker om de oren slaan ...een wolfje doet dit niet en een wolfje doet dat niet... nou, op de eerste plaats vreet een wolf geen brokjes en gaat een wolf niet naar de DA, dus als je zo graag volgens het wolvenprincipe voedert en honden houd hoef jij ook nooit naar de Da, want als ze dan eens ziek worden dan ruimt de natuur dat zelf wel op.

Ik haal mijn boeken niet uit de bibliotheek. Ik koop ze overal waar ik datgene kan krijgen dat me interesseert. En die BigBang zal niet veel van mij hebben weggehaald, want toen zat ik nauwelijks op de site. En wolven aten geen brokken, maar ook geen groente (wel voorverteerde grassen en kruiden die door hun prooien waren gegeven en die vervang je niet zonder meer door groente), geen yoghurt, geen fruithappen. Kennis van wolven heeft nut om hondengedrag te begrijpen en om te weten wat honden moeten eten qua vet/eiwit verhouding en dat is de belangrijkste verhouding in het eten. Zie Dr. Verwer Het Groot Hondenboek.

Reclame heeft geen zin....das toch wel de meeste stupide opmerking die ik in jaren gehoord heb.
Reclame is datgene waar de hele wereldeconomie op draait en reclame is het medium wat ons op de hoogte brengt van het bestaan van produkten. Al eens op de Winner geweest?  geen grotere show in nederland waar het zo geel ziet van de pedigreereclame en wat denk je wat, het gros van het publiek denkt dan ook dat die showhonden/kampioenen enz. wel allemaal gevoederd zullen zijn met die zooi, en dat verkoopt hoor, benches vol voer worden er afgevoerd, omdat men denkt/de suggestie is gewekt dat die tophonden dit ook eten.
Er gaat op shows inderdaad heel wat mee in de benches, maar gek genoeg heb ik daar weinig Pedigree bij zien zitten.  En ook vers vlees fabrikanten kunnen een stand huren op een show, maar ik kom altijd alleen Duck tegen en die jongens die van dat voer hebben dat uit stokvis is gemaakt.
Wetende wat reclame maken op dat nivo kost weet je ook dat wat er in die zakkies zit per saldo minder waard is als waar het in zit. De versvleesfabrikanten maken ook reclame, zij het veelal op een veel kleinere schaal, maar de beste reclame die die nog hebben is de mond op mondreclame en dat is de goedkoopste en beste reclame die je je maar bedenken kunt.

Goed geloof jij maar dat reclame zo werkt, maar ik heb jaren in de reclame gewerkt. Reclame werkt niet, zoals jullie denken. Kan je trouwens ook een boekie over halen in de bibliotheek.


Laatst gewijzigd door oebaya op di 15 jul 2003, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#11796
Pardon.... ???

om te weten wat honden moeten eten qua vet/eiwit verhouding en dat is de belangrijkste verhouding in het eten. Zie Dr. Verwer Het Groot Hondenboek.

Ging het niet om de eiwitFRACTIE?

Waarom stoppen ze dan 60% koolhydraat in brokjes??

Krijg steeds meer de indruk dat je op een compleet verkeerd forum bent terecht gekomen  >:(
Door sylvia
#11797
WOW Nicolette driewerf WOW,volgens mij moet jij of heel oud zijn of je baantjes duren allemaal niet zo lang,want gedurende de tijd dat ik je tegen kom op forums kom je bij tijd en wijle ineens met allerlei baantjes op de proppen die je gelijk moeten ondersteunen,zo ben je journalist geweest jaren geloof ik want je was er errug goed in,je hebt in de gemeenteraad gezeten en ook errug lang gezien je daar ook zo ervaren in was,en nu heb je ook al jaren in de reclame gewerkt,ben ik nu nog iets vergeten  ???
knap hoor nu snap ik dat je die KK1 niet ziet zitten hij is niet te simpel voor jou maar je hebt er geen tijd voor
Door roger
#11798
<<zo ben je journalist geweest jaren geloof ik want je was er errug goed in<<


Owla........... waar heb ik da nog gehoord !!!!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door