Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#11639
nou shiva ik lees nu pas je verhaal, wat is aan de hand????
ze hebben toch eerder kippen vleugeltjes gehad?
laat het aub weten vanavond!!!!!ik maak me zorg hoor!!!
de gal was al voordat je de vleugeltjes gegeven hebt begonnen toch? toen had je vis gegeven.
als ik het goed begrijp heb heb je dinsdag vis gegeven en toen begon starlet met de gal en overgeven savonds was het weer goed en de dag erna heb je de vleugeltjes gegeven.
Ik denk dat het toeval is, maar gelukkig gaan ze vandag fotos maken.De koorts geeft aan dat er een obsteking ergen is (maar waar).Ik wens je veel sterkte en we horen het vanavond van je.Maar als het niet door de kippen vleugeltjes komt probeer het los te laten(ziek zijn hoeft niet altijd door het voer te komen) en door gaan zoals je bezig was.
Laatst gewijzigd door Lupa op do 17 jul 2003, 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#11640
Hoi Shiva, eerlijk gezegd hoop ik dat we zo snel mogelijk van je horen... Ik denk dat we allemaal erg graag willen weten hoe het met jouw hond is......

Groetjes, Lizzy
Door SHIVA
#11641
hoi lizzy en lupa
we kunnen weer lachen; om 6 uur vanochtend koorts gemeten geen koorts meer blij blij
om half 9 geen koorts meer ;eten gegeven bibi vlees ze at de bodem er weer uit;liep te slettebakken bij de reuen om ze daarna af te snauwen .
heerlijk he ,de da gebeld en verteld hoe ze er nu aan toe was hoefde geen fotos te laten maken
ik moest ze wel in de gaten houden ,maar tandvlees is weer mooi rose en de ogen staan helder.
ik geloof ook niet dat het aan de kip heeft gelegen
ik denk eerder dat er een ontgiftiging aan het werk is
ook omdat ze zo op de reiki reageerde
alleen zou ik graag willen weten of ik op de goede manier die kippevleugels geef
ga op de site lezen onderwerp vleugels
ik geef ze nu gewoon heel  zonder knipje of platgeslagen maar bedankt voor jullie steun  en lizzy ikgeloof dat ik nu wat duidelijker ben met schrijven
geen caps lock aan af en toe een , grapje
in ieder geval wat het is geweest weten we niet maar mijn ega had gisteravond er mooi borstkramp van ,
stoere bink maar niet als het om zijn hondje gaat
maar goed we zijn weer blij en vrolijk gr shiva
Door Lizzy
#11642
OHHH!!!!!!!!! WAT BEN IK BLIJ EN OPGELUCHT!!!!!!!! (even caps lock aan! Moet kunnen! Ik MOET even schreeuwen! Van blijdschap!)!!

Oh Shiva, ik ben echt heel blij en ik ben ook heel blij dat je het ons heb laten weten!

Ik zal je nog antwoorden op de kippenvleugels, maar ik ga eerst even eten!

Meid, wat ben ik blij en opgelucht! Pfff!

Ik spreek je later!

Groetjes, Lizzy
#11643
OHHH!!!!!!!!! WAT BEN IK BLIJ EN OPGELUCHT!!!!!!!! (even caps lock aan! Moet kunnen! Ik MOET even schreeuwen! Van blijdschap!)!!

Oh Shiva, ik ben echt heel blij en ik ben ook heel blij dat je het ons heb laten weten!

Ik zal je nog antwoorden op de kippenvleugels, maar ik ga eerst even eten!

Meid, wat ben ik blij en opgelucht! Pfff!

Ik spreek je later!

Groetjes, Lizzy
nou wij ook hoor,je bent als mens gelijk nergens meer als het om je beesje gaat . gr shiva
Door Lizzy
#11644
alleen zou ik graag willen weten of ik op de goede manier die kippevleugels geef
ga op de site lezen onderwerp vleugels
ik geef ze nu gewoon heel  zonder knipje of platgeslagen
Hoi opgeluchte Shiva! Kauwt jouw hond goed op de kippenvleugels? Als ze dat niet doet, dan raad ik je zeker aan om met een snoeischaar of bijltje het bot van de vleugel een paar keer door te knippen/slaan. Want, er zit een lelijk bochtje in de vleugel en deze kan (als de hond niet goed kauwt) ergens vast komen te zitten...

De reden dat sommige honden niet kauwen op vleugels zijn:

a)de hond is een schrokkop en werkt alles zo snel mogelijk naar binnen.
b)de vleugel is eigenlijk te klein voor de hond. Sommige grotere honden kun je betere grotere botten geven (desnoods een halve of kwart kip).

Om het bot en vlees van de vleugeltjes weer wat soepeler te maken en dus beter te verteren (dit geldt voor gevogelte maar ook voor vis en klein wild zoals konijn): leg de vleugels (of kippennekken of hele/rauwe vissen of konijnen) in heet water (NIET gekookt!!) en laat ze een minuut of drie in heet water ondergedompeld liggen. Want, door het invriezen worden de botjes en graatjes van vis en gevogelte ook wat harder en onbuigzamer.

Voor nOg meer zekerheid zou je kunnen besluiten om er ook 1 eetlepel haver of tarwezemelen over de vleugels te gooien. Zemelen werken als een soort beschermlaagje in de maag voor harde of splinterende botjes/graten. De zemelen hebben verder geen functie, het werkt alleen beschermend. Want, een wilde hond zal een prooi met huid en haar (of veren) veroberen. De haren, huid en veren werken dan als een soort beschermer voor scherpe/harde botjes.

Voor ongetrainde bot-etende honden, denk ik dat het goed is deze veiligheids-regels in acht te nemen! Want, sommige honden hebben echt even de tijd nodig om aan botjes te wennen! En, sommige honden blijven ALTIJD schrokken en deze honden kun je beter geknipte vleugels geven.

Groetjes, opgeluchte Lizzy
Door Lupa
#11645
nou shiva, gelukkig ;D
maar de vraag is natuurlijk,wat was het dan? maar ja iedere mens heeft ook af en toe pijn of koorts en dan is het weer over warom zou het niet zo zijn bij honden toch!!
(trouwens Lizzy heeft een nieuwe gedelte geopend met recepten dat is iets voor ons ;D)
Door SHIVA
#11646
lizzy bedankt voor de goede uitleg ,
ze is zeker een slokkop

lupa ik ga zeer zeker naar de pag toe om te lezen .ik heb vandaag 20 kilo bibi gehaald  even het zekere voor het onzekere nemen ,ik wens je een fijne vakantie toe ,we gaan nu even weg,maar vanavond weer lezen gr shiva
Door Femke
#11647
Hoi Shiva,

Fijn dat het weer goed gaat met je hond, ik lees het verhaal nu pas maar ik weet zeker dat ik dood- en doodongerust was geweest als ik niet nu de afloop al had geweten.

Nog een andere vraag, die bruine hond op de foto met de tennisbal in de bek, wat voor hond is dat? Mooi dier om te zien, echt het type hond waar ik op `val´.....


Groetjes Femke
Door Lupa
#11648
ik zal in plaats van shiva aantworden,(sorry shiva) het zijn allemaal flatcoated.
De bruine is de mama van mijn flatcoated de andere bruine is de broer van de mijne en de zwarte is de papa
Laatst gewijzigd door Lupa op za 19 jul 2003, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#11649
wauw ik vind die bruine (lever kleur? ) Flatje ook erg gaaf, zijn die ook met stamboom?
Door Lupa
#11650
ja zij hebben een stam boom,en wat voor een ;D

de mijne heet officiel Roughcovers Benola .
bruin is inderdaad leverkleur
Door Jolly
#11651
die bruine ook stamboom? wauw dan ga ik vriendje echt heeel lief aankijken, zijn dat ook slanke flats of zijn ze wat boller?
Door Femke
#11652
Hoihoi,

Mooie dieren, flatcoateds.... Echt wel mijn type hond maar voorlopig moet ik het maar doen met mijn staander-kruisinkje (ik HOOP dat ik nog 15 jaar met hem kan doen!!!!!)
Door Lupa
#11653
ja flatcoated komen voor in 2 kleuren de zwarte en de lever kleur.
ik vind persoonlijk de zwarte het mooiste de vacht van de lever kleur is gevoelig voor zon en water, en dat houd in dat in de zomar er uit zien alsof de kleurspoeling aan het uitgroeien is(sorry shiva :-[)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door