Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door brenda
#10213
Wel, hier het vervolg van Cita:

Op zaterdag even haar kraag afgedaan, om schoon te maken, gaat ze aan haar hechtingen krabben.
Gelukkig geen hechtingen gesprongen, maar wel rondom wat bloed. Snel de kraag weer om.

Op maandag zijn de hechtingen verwijdert, wat vrij moeilijk ging, want er zaten nogal wat korstjes rond/bij/aan. Kraag mocht af van de da.

En dat hebben we geweten!

Vrijwel meteen toen we thuiskwamen, begon ze te krabben, en tegelijkertijd te piepen van de pijn, want wat deed ze?

Alles weer kapot krabben, gelukkig was ik er op tijd bij, en heb de kraag weer omgedaan, het was niet opengesprongen, maar wel veel bloed.

De da weer gebeld voor advies, de kraag moet nog 10 dagen omblijfen, en elke dag de wond ontsmetten met b.v. sterilon.

Wel is het litteken nog erg rimpelig, maar met de tijd komt dat goed zegt de da.

Groetjes van Brenda en een zielige Cita, die nog veel meer mankeert de laatste tijd.(kapotgebeten nagel, melkklierbobbel? daarover 10 dagen uitslag van)
Door ine
#10214
Sjonge, dat zat even tegen!! Je zal wel even geschrokken zijn! :-/
Die kapot gebeten nagel, is dat van na de operatie?
Heeft ze daar last van?
Laat je ook horen, wat de uitslag van dat bobbeltje is?
Door brenda
#10215
De nagel was gespleten voor de operatie. Tijdens de operatie hebben ze er een deel van af gehaald.
Elke keer als ze even haar kraag af had zat ze te likken aan haar teen. Dat kon geen kwaad dacht ik,totdat ik een keer goed naar haar nagel keek.
Je ziet echt het vlees zitten. Nu 2 x daags in de soda.(wat ze niet leuk vind)

Ze zal er wel last van hebben, maar in huis heeft ze nu een oude sok om en buiten een hondenschoen. Ze kan er niet aanzitten nu.

Er is een hechting blijven zitten heb ik gemerkt, daarom jeukt het ook zo!
Dus vanmiddag alweer naar de da.
Door ine
#10217
Het probleem is vaak, dat honden aan wondjes gaan likken en daardoor de wondjes gaan smetten!
Laatst hoorde ik iets over bitterwater(?), dat kun je erop spuiten en dan blijven ze ervan af! Het schijnt erg vies te zijn voor honden!
Ken jij dat ook, Lobbes?
Door brenda
#10219
Zilverwater lijkt me wel wat. Waar kan ik dat kopen?

De hechtingen waren donkerpaars, en de vacht van mijn hond is zwart, dus donker op donker, vrij moeilijk te zien. In totaal zijn er vandaag 2 hechtingen uitgehaald.

Groetjes Brenda
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door