Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door oebaya
#9823
Heb ook al eens ergens gelezen, dat bij sommige honden de anaalklieren verder naar binnen zitten waardoor ze ze moeilijker legen bij het poepen. Waar het aan ligt, ik weet het niet. Heb grote en kleine honden gehad, heb ze vers gevoerd en met brokken en zelden of nooit anaalklieren uit hoeven knijpen. En daar ben ik heel gelukkig mee, want ik heb een Perzische kat gehad die als ze gekamd moest worden zo nijdig werd, dat ze begon te blazen, te spugen en als 'toetje' haar anaalklieren volledig leegde. :-/
Door avalon
#9824

had ook altijd vieze smurrie in de orden. Dat is nu trouwens een stuk minder nu ik het erover heb, ze krijgt nu dik een jaar vlees, en heeft nog geeneen keer ooronsteking gehad. Ja wel vieze smurrie erin, maar dat heb je met zulke zware hangoren, maar geen onsteking meer, hahahaha, de dierenarts zal me wel missen ;D ;D ;D ;D
Als Avalon in vuil water gezwommen heeft doe ik preventief oorreiniger van prodier in het oor. En ze blijven dan goed schoon.
Door Nelly
#9825
Nou, ik heb in m'n leven al heel wat honden (van verschillende rassen) en katten gehad, al heel wat verschillende soorten voer gegeven, maar ik heb nog nooit 1 anaalklier hoeven leegduwen! :D Zou niet eens weten hoe het moet :-[ Zou het misschien komen omdat ik altijd meerdere honden en katten (en van beide soorten meerdere jongens en meisjes samen?) tegelijk heb gehad, zodat ze misschien idd. vaker en heftiger markeren? (Als Ashley bijv. geen druppeltje urine meer over heeft om te markeren tijdens het wandelen, perst hij z'n darmen zó leeg, dat er op 't laatst ook alleen nog maar wat vocht uitkomt).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door