Hoi,
Wie weet waarom een hond verstopte anaal klieren krygt?Eigenlijk waardoor?
Groetjes Desiree
Moderator: Lizzy
Hoi,Nou, dat kan komen door te zachte ontlasting. Daardoor worden tijdens het poepen de anaalklierzakjes niet automatisch in werking gesteld. Tenminste, zo heb ik het geleerd. Maar volgens mij is het ook een beetje rasgebonden. Mijn hond (basset dus) had er heel veel last van, en de basset van mijn vriendin ook. :-/
Wie weet waarom een hond verstopte anaal klieren krygt?Eigenlijk waardoor?
Groetjes Desiree
Nou, dat kan komen door te zachte ontlasting. Daardoor worden tijdens het poepen de anaalklierzakjes niet automatisch in werking gesteld. Tenminste, zo heb ik het geleerd. Maar volgens mij is het ook een beetje rasgebonden. Mijn hond (basset dus) had er heel veel last van, en de basset van mijn vriendin ook. :-/Die basset van mij ook, heb ik pas nog uitgeknepen.
Wij hebben ook een basset met het zelfde probleem, hoe knijp jij de anaalklieren uit?
Die basset van mij ook, heb ik pas nog uitgeknepen.
Waarschijnlijk met de vingers Leo...en je moet niet vergeten om er met je gezicht pal achter te gaan staan ;D ;D
Wij hebben ook een basset met het zelfde probleem, hoe knijp jij de anaalklieren uit?
Gadver Paul!!!!!En die hond maar lachen
Zo heeft de bekende/beruchte nico dijkshoorn een keer per ongeluk, tijdens het optillen van onze hond het vol in z'n gezicht gehad!!!![]()
![]()
![]()
Waarschijnlijk met de vingers Leo...en je moet niet vergeten om er met je gezicht pal achter te gaan staan ;D ;D