Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sylvie
#9778
Ja, chocolade is echt gevaarlijk. Hoe hoger het percentage cacao, hoe groter het risico. Hoe kleiner de hond, hoe groter het risico.
Maar....wat chocola OOK heel gevaarlijk maakt, is dat het (theobromine, het giftige onderdeel van de cacao)  :'(blijft zitten in het lichaam.
Dus je hond kan een pond chocola eten en zich kiplekker voelen en de volgende keer jat hij 1 paaseitje en valt dood om.
Dus echt, het is een groot gevaar!
Door lobbes
#9779
Mijn buurman heeft van die cacao doppen in zijn tuin liggen.
Lobbes loopt daar vaak in te snuffelen.
Is dat dan ook slecht ????
Groetjes Ellen.
Door Sylvie
#9780
Voor zover ik weet wel. Bepaalde houtsnippers van bijvoorbeeld cacao e.d. zijn ook gevaarlijk voor honden en katten.
Dat is ook een van de redenen dat ik dat niet in mijn tuin durfde te doen.
Door Truitje
#9781
Een van mijn hondjes heeft laatst een doos 'zeevruchten' chocolade gejat en leeg gevreten. Nou vind ik dat spul zelf absoluut niet om te pruimen en ik verdenk die fabrikant ervan dat er 0,00001% cacao inzit want het smaakt eerder naar zeep dan naar chocolade.
De dief heeft ook geen nadelige gevolgen gehad van het eten van dat spul maar geloof me, ik zat wel ff goed in de stress toen ik merkte dat ze  de hele doos had leeg gesnaaid.
Door Truitje
#9784
Vast wel Paul. Ik kreeg ze kadoo....... en stiekum was ik allang blij dat ik van die doos was verlost.
En vannacht heeft madam weer iets gesnaaid. Een pak stroopwafeld! Het moet toch niet gekker worden.
wij waren naar een feestje en mijn dochter was op de bank in slaap gevallen( die had de avond daarvoor een feestje gehad). Dus de jongedame zag haar kans schoon, 'tijgerde' de kast in en jatte een pak stroopwafels. Ze heeft wel keurig de verpakking voor ons laten liggen.
Is dat nou haar dank naar mij voor het zelf draaien van kippenekken gehakt en pureren van groente en fruithappen? Ikga bijna denken dat ze iets tekort komt. Alleen, mijn andere hondje heeft dit soort idiote acties niet. Ik heb , vrees ik, gewoon een junkfood hond die haar grenzen met eten niet kent. Toen ze pup was, had de fokster 2 nesten tegelijk. Ze mikte op een grote ronde schaal 12 hoopjes voer en die puppen die wisten niet hoe gauw ze naar dat voer moesten waggelen en vechten voor hun eigen hapje. Zou ze daar soms een traumaatje aan hebben overgehouden.  Voortaan gaan alle eetbare dingen bij mij in een afsluitbare trommel. Anders krijg je zo'n cirkel van 'vasten' -'jatten'- afgepast eten'-schooien'- en dan weer van voren af aan.  
T'is wat zo'n koekiemonster.
Door Paul_Barte
#9785
Truitje..soms zijn er honden bij die je het liefst.......haha

Zou best met baknijd uit vroegere tijd te maken kunnen hebben.....hoeft niet maar kan wel!!

Heb ooit een bobtail gehad die was er een meester in LOL.
Ze loopt voorbij de salontafel en koek is weg. Ik zeg tegen mijn vrouw lag daar net geen koek? Geloof het wel maar weet het niet zeker zegt ze en we kijken naar de hond maar die ligt heerlijk te pitten en haar bek beweegt absoluut niet.
Zeker 20 minuten later staat de hond op en loopt naar de keuken..ik er achter aan....
Daar begint mevrouw de bobtail even heel snel te kauwen en te slikken om de gevulde koek die dus altijd in haar mond heeft gezeten naar binnen te werken!!!

En dan moet je nog kwaad worden ook LOL LOL.
Door jeanne
#9786
oeps, vanmorgen heeft Freule dus een pak hagelslag en vlokken naar binnen gewerkt (pakken waren halfvol of nog minder)
Ze heeft zojuist vreselijk dun gepoept! Net 10 minuutjes geleden. Maar ze oogt niet ziek, vind haar eerder actief vandaag. Moet ik me nu zorgen gaan maken? :-[
Ben wel al rijstwater aan het koken ???
Bassets,       zucht
Door Nelly
#9787
Als ik goed heb begrepen wat er op Animal planet werd gezegd, reageert een hond op cacao zoals een mens op ik weet niet meer hoeveel, maar héél veel koppen koffie zou doen, nl. met hartrazen, wat idd. kan uitdraaien op een hartaanval. Dus Jeanne, als Freule erg actief is zou ik toch maar ff uitkijken! :(
Door geer
#9788
Whaha...dat had ik laatst!! Ik zat vrolijk op de BP...ga twee POTTEN koffie kreeg ik het ineens wel heeel warm, en weer koud, en weer warm,  en weer koud... Ik ging hyperventileren, begon te trillen en mijn hart klopte als een debiel... haha...voortaan maar niet meer zoveel koffie  ;) :D
Door avalon
#9789
Je zou het zelf eens moeten proberen. Stel je hond weegt 20kg hij eet 200 gr chocolade dat is 10% van zijn lichaamsgewicht. Als je nu zelf 10% van je eigen lichaamsgewicht aan chocolade eet dan ben je dus echt kotsmisselijk. In deze hoeveelheden kan het zelfs voor mensen dodelijk zijn. Dus gewoon geen chocolade is het beste. De speciale hondenchocolade bestaad volgens mij alleen uit geur, kleur en smaakstoffen.
Door jeanne
#9791
NOu, niks aan het handje hoor. Mevrouw heeft weer een keurig drolletje gedraait. Heeft vandaag ook alleen maar rijst gehad!!
Ik ben van de koffie afgestapt trouwens, dronk twee weken geleden twee mokken koffie tijdens mijn pauze, en stond daarna echt te beven met de schaar in mijn hand, en zie dan nog maar eens netjes recht te knippen zo'n hondje  :-/
Drink nu dus alleen caffeine vrije koffie!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door