Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#1187352
Rovanna schreef: Ja Rover heeft ook weleens een sok doorgeslikt en toen heb ik niets gedaan. Onder het mom van: "Die poept ie wel weer uit". En dat gebeurde ook.
Heb je ook al een groen vetbollen-netje gevonden .........  :-X
Door conleeuw
#1187373
Rovanna schreef:
O gunst ja da's waar ook ;D Nee ik heb niets meer gevonden..... :-\
;D niet goed poep geinspecteerd :-\

Nee even over de zout of niet zout, waarom niet gewoon waterstof peroxide in huis halen voor enige toekomstige kledingstukken die bij rover naarbinnen wordt geschoven :-\ kan je zo bij iedere drogist halen, kost geen drol en kan je best een tijdje in een kast bewaren, een kleine spuitje om het in de bek achter in te mikken, bewaar beiden bij elkaar in de noodgevallen doosje , en klaar is klara  ;) ik heb eigenlijk altijd H2O2 in huis, maar heb geen vreters van honden, gelukkig nog nooit moeten laten braken ;)
Door Bosliefje
#1203045
Na deze verontrustende berichten over zout geef ik mijn honden ook maar geen halve zoute haring meer. Ze waren het er niet mee eens, maar ja.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1203092
Bosliefje schreef: Na deze verontrustende berichten over zout geef ik mijn honden ook maar geen halve zoute haring meer. Ze waren het er niet mee eens, maar ja.
??? Die hoeveelheden zout zijn natuurlijk niet te vergelijken, dat kleine beetje over halve haring of een hele schep rechtstreeks in de bek....
Wat niet wegneemt dat een rauwe ongepekelde haring natuurlijk beter is, maar een incidenteel half zout harinkje, daar zie ik het gevaar niet van in.
Door Femke
#1203311
Bosliefje schreef: Na deze verontrustende berichten over zout geef ik mijn honden ook maar geen halve zoute haring meer. Ze waren het er niet mee eens, maar ja.

ik zou m'n hond sowieso geen zoute haring geven....
Door 202Spots
#1203594
Lizzy schreef: Maar goed, is er een huis-tuin-keuken-alternatief? Wie het weet mag het zeggen!
Daarom heb ik altijd 'n fles Hydrogen Peroxide 3% in de badkamer en in de keuken.
Makkelijk om wonden mee uit te spoelen en altijd bij de hand als 't nodig is om te laten spugen.

En 'n stukje haring zou ik echt niet met 'n lepel zout vergelijken ;)
Door evenstar
#1203639
Nitus schreef: ??? Die hoeveelheden zout zijn natuurlijk niet te vergelijken, dat kleine beetje over halve haring of een hele schep rechtstreeks in de bek....
Wat niet wegneemt dat een rauwe ongepekelde haring natuurlijk beter is, maar een incidenteel half zout harinkje, daar zie ik het gevaar niet van in.
Homeopatische DA Hella Metjox heeft mijn honden gewoon zout voorgeschreven.
Een klein theeleppeltje per hond omdat versvlees etende honden verder geen zout binnen krijgen
Het lichaam heeft zout nodig voor de prikkelgeleiding van de zenuwen en ook de slijmvliezen hebben zout nodig om vochtig teblijven.
Door sandrra
#1203738
evenstar schreef: Homeopatische DA Hella Metjox heeft mijn honden gewoon zout voorgeschreven.
Een klein theeleppeltje per hond omdat versvlees etende honden verder geen zout binnen krijgen
Het lichaam heeft zout nodig voor de prikkelgeleiding van de zenuwen en ook de slijmvliezen hebben zout nodig om vochtig teblijven.
??? hm hoe doet een wolf dat dan en alle andere in t wild levende en  vleesetende dieren?
Door Anthraciet
#1203744
evenstar schreef: Homeopatische DA Hella Metjox heeft mijn honden gewoon zout voorgeschreven.
Een klein theeleppeltje per hond omdat versvlees etende honden verder geen zout binnen krijgen
Het lichaam heeft zout nodig voor de prikkelgeleiding van de zenuwen en ook de slijmvliezen hebben zout nodig om vochtig teblijven.


Voor zover ik begrepen heb, is dit alleen nodig als je hond geen bloederig vlees binnen krijgt. Op het duitse barfforum wordt dit wel eens gedaan bij honden die veel mager vlees krijgen (ivm allergie of niet willen eten).
Als je hond genoeg bloed/bloederig vlees binnen krijgt, is dit niet nodig.
Door Brenda Ooms
#2152403
In de Onze hond van Oktober 2011 staat een artikel over het (NIET) geven van zout als braakmiddel . Voor de geintereseerden...kan ik het artikel aan je toesturen als je een emailadres achterlaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door