Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Eet jouw hond hondenpoep?

Ja, toen hij brokken at
87
17%
Ja, sinds hij vers eet
35
7%
Ja, alleen van brok-etende honden
35
7%
Ja, alleen van vers-etende honden
8
2%
Nee, mijn hond eet nooit hondenpoep
345
68%
#2274635
Mijn antwoord staat er niet bij. Volgens mij is het antwoord bij mij namelijk gewoon JA
Ze at poep toen ze op brokken zat en ze eet ook poep ( wel minder) nu ze op kvv zit En wat de honden waar de poep van gegeten wordt hebben gegeten weet ik niet!
Door Celicaatje
#2463670
Ik wil hier toch nog even een reactie op geven.
Mijn hondje Misty die is overleden heeft nooit poep gegeten.
Toen ze ernstig ziek werd deed ze dat ineens.
In Engelse literatuur werd verwezen naar een B12 tekort, ook in combi met de ziekte en de medicatie.
Ik heb toen B12 injecties toegediend aan haar een toen was het direct over.
Dus ik vraag mij soms toch wel af er een verband is met een tekort aan iets.
Het was bijzonder te zien dat het (eigen) eten van ontlasting ineens ophield na toediening van een injectie.

Omdat ik mij zorgen maak om mijn andere hondje (een fervente poepeter al van jongs af aan) ben ik wel eens bang dat ik haar misschien al jaren te kort heb gedaan. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Maar stel dat ze wel ergens te kort aan heeft, haar leven lang al en daarom poep eet? Dan kan dat misschien wel ernstige gevolgen hebben nu op latere leeftijd?
Gebruikersavatar
Door Thea
#2463691
Celicaatje schreef: Ik wil hier toch nog even een reactie op geven.
Mijn hondje Misty die is overleden heeft nooit poep gegeten.
Toen ze ernstig ziek werd deed ze dat ineens.
In Engelse literatuur werd verwezen naar een B12 tekort, ook in combi met de ziekte en de medicatie.
Ik heb toen B12 injecties toegediend aan haar een toen was het direct over.
Dus ik vraag mij soms toch wel af er een verband is met een tekort aan iets.
Het was bijzonder te zien dat het (eigen) eten van ontlasting ineens ophield na toediening van een injectie.

Omdat ik mij zorgen maak om mijn andere hondje (een fervente poepeter al van jongs af aan) ben ik wel eens bang dat ik haar misschien al jaren te kort heb gedaan. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Maar stel dat ze wel ergens te kort aan heeft, haar leven lang al en daarom poep eet? Dan kan dat misschien wel ernstige gevolgen hebben nu op latere leeftijd?
Waarom geef je dit hondje dan ook niet extra B12?
Door Celicaatje
#2463696
Thea schreef: Waarom geef je dit hondje dan ook niet extra B12?
Omdat ik het nog niet zo lang weet (mijn hondje is nog maar kort geleden overleden) en omdat ik pas maandag aanstaande een afspraak met de dierenarts heb voor een echo/bloedonderzoek en ik niet zo makkelijk B12 spuiten kan ophalen en zomaar toedienen zonder dat er een bloedtest aan vooraf is gegaan. Mijn DA is op vakantie en komt maandag terug, ze is niet accuut ziek nu. Ik zou misschien tabletjes kunnen toedienen maar ik ben niet op de hoogte of dit mogelijk kwaad zou kunnen bij mogelijke overdosering. De injecties kwamen nogal nauw qua dosering.

Het poepeten in combi met de ziekte die mijn hondje had werd beschreven als bijwerking van deze ernstige ziekte en de medicatie die ik heb ingezet. Mijn andere hondje doet dit al 10,5 jaar nu. Maar mocht ze wel een tekort hebben en dat komt aan het licht dan zal ik het hier posten. Mogelijk is er dan voor andere honden ook een optie om te laten controleren.
Laatst gewijzigd door Celicaatje op do 20 sep 2012, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#2464037
Een teveel aan B12 wordt uitgeplast, maar ik zou dat toch niet supplementeren zonder voorafgaand bloedonderzoek. Ik heb een hond met een voldoende B12 in zijn bloed en die eet ook allerlei soorten poep van de straat. Er is dus geen wetmatig verband.
#2467192
Ik heb poep eten van brokken etende hond ingevuld, aangezien ik hier geen enkele hond ken die vers eet :-\ 2 labradors, Zack eet zowat alles wat op straat ligt, maar gek genoeg bijna nooit paardepoep. Tiesto eet bijna geen hondepoep, wel gek op paardenpoep en heel af en toe een kattedrolletje.
#2469603
Heb JA ingevuld, onze 2 labradors vreten stront,  toen ze brokken kregen was het veel erger, dat wel. Maar nog steeds willen ze wel eens happen naar hondendrollen, paardendrollen, herten- en konijnenkeutels... maar wel al veel minder vaak en minder in hoeveelheid sinds ze op vers vlees zitten  ;)
Door star
#2469730
Mijn twee teven ( mechel herder en border collie) eten en hebben nooit poep gegeten.
Mijn xmechelse herder/Hollander eet alleen poep van brok etende honden eerst alle brok poep nu alleen nog van die vieze frolic poep Sins hij een jaar is.
#2472369
Ik kan niet stemmen omdat mijn optie er niet bij staat.
Ziva eet poep omdat ze dat 'geleerd' heeft van enkele anderen in de uitlaat roedel. Honden hebben namelijk vaak last van kopieer gedrag.
Als sommige honden individueel met de baasjes zelf op stap zijn, doen ze het niet. Ziva ook niet....
Ook zijn er honden die het van moeder's hebben gezien en dit om die reden doen. Die weten dus niet beter....
#2472724
Soms zie ze wel eens snel een hap poep nemen, dan denk ik altijd dat het onverteerde ballast is van broketende honden. Maar........katten begraven tegenwoordig ook lang niet meer alle kattenbrokkenpoep..................
#2474964
Mijn dalmaat heeft gelukkig nog nooit hondenpoep gegeten... paardenpoep probeert hij wel maar mag niet van mij... en hij heeft ook wel eens een poging gedaan om een katten keutel te pikken .. tenminste dat denk ik want hij stak zijn kop bij mijn moeder thuis in de kattenbak...  ???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door