Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1167023
nou moet ik eerlijk zeggen dat ik 2x geiteribben heb gegeven en daar ook van genezen ben, hier poepte ze er heel moeilijk van en er lag s'morgens steevast uitgebraakte stukjes bot op de mat. Terwijl ze hier altijd pens voor de ribben krijgen..
Ik geef ze nu enkel nog lamsribben en daar hebben ze totaal geen last van!!
Die zijn over het algemeen ook zachter, sommige honden zijn nou eenmaal wat gevoeliger dan andere.
en ik persoonlijk zou nooit m'n honden laten rennen als ze een zere buik hebben en niet lekker zijn..
en daarbij moet je nooit je honden alleen laten met het eten!
dan eten ze maar wat later oid.
#1167042
Kay en Kaya schreef: Hij is iets opgewekter vandaag. Maar nog niet zoals de oude.
Die geitenribben waren er geloof ik 2 of 3. Mijn vriend heeft de honden eten gegeven, ik lag zelf met buikgriep op bed, dus ik weet het niet precies. Zal het eens na vragen.
Vanmorgen leek het wel alsof ik een hard stukje in z'n darm voelde zitten. Als dit bot is, wat kan ik dan het beste doen? Poept hij dat uit of toch naar de DA met hem?

Die ribben waren volgens mij iets van 300 gram..
Ik ben door dit alles wel erg gaan twijfelen. Ik vind dat barfen erg leuk, maar die botten hebben me vanaf begin af aan al tegen gestaan. Kaya heeft zich al een paar keer verslikt en nu dit met Kay. Ik durf die botten niet eens meer alleen te geven, alleen samen met m'n vriend. Vind het zo zonde, want ik zie echt dat ze het er beter op doen sinds ze barfen.
Je kunt ook heel goed barf voeren zonder (geiten) ribben. Hier krijgen ze sinds een goed half jaar ook alleen nog maar gevogelte en ik heb ze er niet slechter van zien worden.
Sterkte met Kay, hopenlijk kom je er snel achter wat er mis.
#1167051
Angelique schreef: Je kunt ook heel goed barf voeren zonder (geiten) ribben. Hier krijgen ze sinds een goed half jaar ook alleen nog maar gevogelte en ik heb ze er niet slechter van zien worden.
Sterkte met Kay, hopenlijk kom je er snel achter wat er mis.
De kippennekken gingen ook goed. Die van Kaya hakten we helemaal kapot, want die schrokt echt te erg en Kay kan dat heel goed kluiven. Maar krijgen ze niet te weinig variatie binnen als ik het daar bij houd?
#1167159
Kay en Kaya schreef: De kippennekken gingen ook goed. Die van Kaya hakten we helemaal kapot, want die schrokt echt te erg en Kay kan dat heel goed kluiven. Maar krijgen ze niet te weinig variatie binnen als ik het daar bij houd?
Hier krijgen ze ook nooit ribben hoor.
Die ik wel eens gekocht heb waren veel te hard dus voortaan geen ribben meer.
Hier krijgen ze meer gevogelte bv parelhoen,kwartels,eend,fazant.
Als je zorgt voor variatie ,ik dacht minstens 5 verschillende diersoorten,dan is het goed.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
#1167167
Kay en Kaya schreef: De kippennekken gingen ook goed. Die van Kaya hakten we helemaal kapot, want die schrokt echt te erg en Kay kan dat heel goed kluiven. Maar krijgen ze niet te weinig variatie binnen als ik het daar bij houd?

Met alleen kipnek wordt het wel heel schraal. Hier krijgen ze naast kip ook kwartel, parelhoen en eend.
#1167234
Parelhoen, eend en fazant heb ik nog niet geprobeerd. Dat gaan we dan maar eens doen, moet alleen even kijken waar ik dat vandaan haal. Vooralsnog alles bij IC in Rotterdam gehaald en dat hebben ze daar niet.
Konijn heb ik wel al gegeven, maar dat vond ik ook niet zo'n succes.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door