Ik hoop dat ik met dit onderwerp jullie aandacht trek. en vooral de DA's onder jullie, want ik ben heel bang dat ik dit dier ga verliezen. "t Is wel een lang verhaal:
Wat is het geval: afgelopen vrijdag kwam ik thuis. beide werkers in paniek omdat de boxer Tiger, een gasthond, aangevallen was door een wespe-soort. Ik vervolgens hem heel nauw in het oog houden op een mogelijke allergische reactie. Die bleef uit. Het was natuurlijk wel pijnlijk gezwollen op de plekken waar hij geprikt was, maar geen een-en-el zwelling. Ikbesloot dus om niet naar de DA te rennen, waarbij m'n voornaamste reden was dat hij dan onherroepelijk een antibiotca injectie zou krijgen. 's Avonds at hij ook nog gewoon.
Maar ... de volgende ochtend kreeg ik al een hart attack bij het uit de hoken laten van de honden. Hij was namelijk zo enorm pijnlijk stijf dat hij erg veel moeite had om op te staan. Ach, dacht ik nog, dat komt door die prikken. Totdat hij z'n ochtend pies deed; puur bloed. Ik nu dus wel als een speer naar de DA.
Die vertelde me vervolgens dat ze nog nooit gehoord had van een , hoe noem je dat precies?, hemolytisch???reactie (waarbij de rode bloed lichammpjes in een nood tempo afgebroeken worden, bij deze bepaalde wespe-soort. Ze dacht eerder aan Babesia. Vertelde ze me ook nog dat die niet over gebracht wordt door teken, maar door horzels ??? ??? Ik vond dat raar omdat de hond voor de aanval nog prima in orde was en de problemen er 'vlak' na begonnen waren. Lever en nieren getest en die waren (nog) goed. RBC (of Hemocrit) was 47 en WBC iets toegenomen naar 17. Afijn, Tiger kreeg als voorzorg maarregel een antibiotica injectie met prednison tegen cystitis (begin nu aub niet te gillen, want dat doe ik al! Maar wat doe je dan als je meer dan 6000 km van NL af zit?) . Hij werd er niet beter van en de volgende dag begon hij licht geel te worden. De Da vertelde me dat dat een gevolg kon zijn van het bilibrium ofzoiets en dat de lever hiermee moeite heeft om het af te voeren.
Ze raadde wel 'salty-water' aan. Dus het arme beest de hele dag in de kliniek aan het infuus. Verder ijzer pillen, vit. B-complex en natuurlijk antibiotica en pred. Ik vroeg nog of dit niet teveel voor de lever zou worden, daar die toch al zo enorm moest werken. Maar daar hoefde ik niet bang voor te zijn. Aan het eind van de dag was z'n urine iets minder rood, kon zelf al wat doneker geel onderscheiden. En Tiger voelde zich wat beter. Volgende dag wel weer terug voor infuus en zelfde vit en medicijnen. Ik bracht hem om 8.30 en haalde hem op om 17.30. Hadden ze hem in de tussen tijd niet uitgelaten en ook zijn urine niet gecheckt. DAN VRAAG JE TOCH??? Ik liet hem uit en hij deed twee maal achter elkaar een mega plas. Tuis gekomen nog eens twemaal zo enorm veel. Ik viond dat al raar en hier boven op dat hij niet echt wilde eten. De vorige dag begon hij al weer lekker te eten. Vanmorgen, was de hond heel duidelijk erg ziek. Ik zag ook datj na drie stappen lopen hij ineens heel bleek werd. Verder hij hij heel veel oeite om te beginnen met plassen. Toen het eenmaal met een miezerig straaltje begon te lopen kwamen er nogmaals tweemaal mega plassen uit, die beide weer heel erg donker rood waren.
Ik was en ben nog steeds woest: een te grote hoeveelheid corticosteroid! Naar de Da, haar eerst (op de Thaise manier) de waarheid verteld. Denk nu niet dat ze verantwoordlijkheid nemen voor hun fouten... Vervolgens de lever weer getest; ALT is omhoog gegaan in drie dagen van 51 naar 247!!! Levensgevaarlijk hoog dus.
Nu mijn vraag aan jullie: De DA blijft zweren bij het blijven geven van Amoxy. Ze geeft geen pred meer ..."omdat ik het niet wil'' (daar krijg je toch direkt een beroerte en moord neigingen van

Moet ik dit maar accepteren? Haar redenering is omdat de WBC ook in drie dagen van 17 naar 21 omhoog is gegaan en de hemocrit is van 47 naar 50 omhoog gegaan. Maar ik begrijp dat dat dus heel goed mogelijk een gevolg van de uitdroging kan zijn. De hemoglobine was nog ergens in het midden van de normale range.
En wat denken jullie van homeopatische middelen (hoewel de dame die dat verkoop momenteel in Zwitserland is. Misschien dat haar assitent het voor me kan maken, zolang het geen mixen zijn, maar per iddel de dosis, dan kan ze het hopelijk wel). Verder geef ik hem 's ochtends en 's avonds 1000 mg Vit c (sodium ascorbate). Dan las ik nog aloe vera; gewoon tweemaal daags twee bladeren of zoiets.
IK MAG EN ZAL DIT BEEST NIET VERLIEZEN.
Nu wel heel erg zeer uitkijkend naar jullie reacties,
MVG, Nienke
P. S. sorry voor de taal en type fouten