Ze is beslist niet ziek

Even naar laten kijken, of even afwachten.

(ohjee, daar ben ik weer, de overbezorgde puppenmoeder)
Ze krijgt voorlopig ook geen kippevleugeltjes meer, de schrokop!
Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Hoe ist nou Jeanne?nog heel af en toe kuchekuchekuche, maar ze heeft geen kotsneigingen.
jeanne schreef: schoot me net iets te binnen.Goed mogelijk natuurlijk, tis tenslotte een pup en die zijn altijd vatbaarder. Mijn bakkes valt alleen open bij het lezen dat jij honden met kennelhoest toelaat in je salon. Voor hetzelfde geld wordt een ander zijn hond via jouw salon besmet en komen ze bij jou verhaal halen.
Ik heb dus een trimsalon, waar Bessy geregeld ff binnenwipt. Nu heb ik 2 weken geleden een cocker getrimd, wiens vriendje ziek thuis zat, met bleek later kennelhoest! Nu heb ik dat vriendje vrijdag getrimd, en nu bleek dus die andere kennelhoest te hebben
Zou Bessy besmet kunnen zijn, ze blijft aan het kuchen af en toe. Maar ziek is ze niet?
Angelique schreef:ho ho, dat wist ik dus niet!
Goed mogelijk natuurlijk, tis tenslotte een pup en die zijn altijd vatbaarder. Mijn bakkes valt alleen open bij het lezen dat jij honden met kennelhoest toelaat in je salon. Voor hetzelfde geld wordt een ander zijn hond via jouw salon besmet en komen ze bij jou verhaal halen.![]()
jeanne schreef:De eerste niet, maar die van afgelopen vrijdag was dus een gevaar voor zijn (lees: jouw) omgeving.
ho ho, dat wist ik dus niet!
ze zeiden, dat het broertje, die ik voor de volgende dag had gepland, niet kon komen omdat die ziek was. Toen wisten ze zelf nog niet dat het kennelhoest was!
Angelique schreef:Nee, dat heb ik ze dus ook gezegd. Ik hoorde dus pas gisteren dat het kennelhoest was geweest, en dat die andere nu ziek thuis zat! Heb het nagekeken, het is dus 3 weken geleden dat ik die eerste hond getrimd heb, en afgelopen vrijdag dus die andere.
De eerste niet, maar die van afgelopen vrijdag was dus een gevaar voor zijn (lees: jouw) omgeving.
Het maakt mij verder niet uit hoor, maar met een puppie in huis is het toch wat oppassen geblazen met de trimhonden die je over de vloer krijgt. Ook niet zo slim van die mensen om die hond toch naar je toe te brengen.
lekker kort schreef: de incubatietijd is 6 dagen voor kennelhoest,het hoesten is donderdag gebonnen.
Groet Fritz.
jeanne schreef:volgende week is het ook tijd voor de laatste enting, beter maar even wachten tot het hoesten voorbij is????
het hoesten is donderdag gebonnen.
Dat is dus drie weken na die 1e cocker. dus dat zou dus niet kunnen.
Maar ja, met wandelen komt ze met meer honden in contact, en ook met de honden in de salon heel af en toe. Meestal zit de deur dicht.
Voel me wel een beetje schuldig
Ik had nog Streptuss staan, dat heb ik haar zojuist gegeven. IK heb de kinderdosering aangehouden, dan zou ze dus 2 tot 4 maal daag 7,5 ml mogen hebben, ik heb haar 5 ml gegeven.
Wat kan ik nog meer doen ???
![]()
![]()