Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dazzle
hallo,

Mijn nieuwe pup staat helemaal op het vers vlees en daar ben ik erg tevreden over. Heb echter ook nog een teefje van 9 jaar die op een speciale brok staat ivm nierfalen. Vanaf haar 6e jaar werken haar nieren niet meer zo goed. De oorzaak hiervan is niet te achterhalen. Op het moment gaat het redelijk met haar, maar moet haar wel in de gaten houden. Ze staat nu dus op een speciale brok (RC Renal). Daar doet ze het goed op (ogenschijnlijk). Vroeg me alleen af of ze ook moeite zou hebben met versvlees. In die brokken zit een heel laag eiwitgehalte, maar zijn natuurlijk andere eiwitten dan in vers vlees. Durf haar echter niet zomaar van die brokken af te halen en te experimenteren. Heeft iemand van jullie ervaring met nierfalen en versvlees?? Of andere suggesties??
Ik hou me aanbevolen.

Groetjes,
Ingrid
Laatst gewijzigd door Dazzle op ma 14 jun 2004, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Janet
Misschien kun je het beste contact opnemen met Tannetje de Koning (hier schrijvend onder Hitham). Zij is holistisch dierenarts en staat zeer positief tegenover verse voeding. Ik denk dat zij je wel verder kan helpen.
Door luca
Hallo Ingrid. Maily, onze 13 jarige terrier heeft eveneens nierinsufficientie ( te hoge waarden creatinine en ureum). De dierenarts raadde me aan om haar een nierdieet te geven ( brokjes RC Renal). Maily echter weigerde elk brokje, dus krijgt ze nog steeds Duck. Bij het laatste bloedonderzoek ( twee weken geleden )waren de creatinine- en ureumwaarden gedaald. Niet spectaculair, maar alle kleine beetjes helpen...
Hou je ons op de hoogte? Liefs, Marianne
Door Dazzle
Bedankt Janet en Marianne voor jullie reactie. Dazzle eet die Renal brokjes eigenlijk prima. Heb heel lang de creatinine en ureumwaarden laten controleren. Waren telkens te hoog. Ze heeft ook al een keer een paar dagen aan het infuus gelegen, omdat ze zichzelf gewoon aan het vergiftigen was. Dit is inmiddels 3 jaar geleden. Heb recentelijk het bloed niet meer laten controleren. Ik kijk nu goed naar de hond en kan meestal wel aan haar zien wanneer het minder gaat. Moet binnenkort toch met haar naar de DA ivm entingen (die discussie ga ik trouwens ook aan met de DA) en zal het bloed dan nog eens laten testen. Hou jullie op de hoogte.

Groetjes,

Ingrid
Door Lizzy
Als je het niet erg vindt, verplaats ik deze vraag even naar de medische hoek in de hoop dat Tannetje of Linda of Kniertje hier iets over kan zeggen.
Groetjes, Lizzy
Door Hitam
Lekker op versvlees zetten. Nierpatiënten doen het daar meestal erg goed op. Eventueel kun je de eiwitfractie iets verlagen door extra vetten te geven, maar pas op dat ze niet te dik wordt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door