Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cat
Nou het zit geloof ik allemaal niet erg mee. 2 weken terug heeft de DA beginnend nierfalen bij mijn BC reu geconstateerd. Dieet aangepast, fortekor gegeven. Maar het zat me toch niet lekker. Hij dronk zichzelf helemaal ongans en de laatste week begon ie ook wat urine te lekken bij het opstaan. Dus vandaag naar de DA geweest en wat blijkt, hij heeft dus een blaasontsteking. Ik vermoed dat die blaasontsteking al tijdenlang heeft gesluimerd helaas. Ik zit me nu dus ook af te vragen of die verhoogde nierwaardes (was nog niet zo hoog, maar toch...) er niet mee te maken hebben of juist een direct gevolg zijn van de ontsteking. Nou ja, hoe het ook zit, ik baal ervan want ik ga a.s. maandag voor langere tijd naar Zweden en de honden moeten mee.

Heeft iemand ervaring met een reu die blaasontsteking heeft gehad? Je hoort dat toch niet zoveel volgens mij. En hoe lang zou het moeten duren ongeveer dat hij opknapt van de antibiotica? Ik heb hem vanmiddag de eerste pil gegeven. Ik ga ervan uit dat hij al langer last heeft.

Cat
Door Lizzy
Het kan natuurlijk ook toeval zijn en dat het een niks met het ander te maken heeft. Is hij gecastreerd? Van ongecastreerde reuen weet ik dat ze nog wel eens blaasontsteking krijgen als ze loopse teven in de buurt hebben. Met de juiste AB moet je toch met 2 dagen wel verbetering zien hoor.

Sterkte!

En veel plezier in Zweden!

Barfplaats wordt gesponsord door