Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 1eboa
Het is nu in binnen een half jaar 2 gebeurd, dat een van mij honden gelijk nadat hij in een snel tempo zijn bak heeft leeggegeten en meteen in een soort kramp toestand komt. De symptonen zijn een vreselijke bolle buik, krom staan van de pijn, keihard aanvoelen, heel hard janken, de allereerste keer dacht ik aan een maagtorsie, dus in vliegende vaart naar de dierenarts, maagfoto genomen, buscopan gehad, in de loop van de avond ging het weer wat beter, later vreselijk overgeven en de volgende dag ook nog een keer. Gisteren was het weer bingo met hem, krom staan, zag er uit of hij kilo's gegeten had, maar jankte niet, dus weer meteen naar de da, buikkramp, dat kan door veel dingen veroorzaakt worden. Een zetpil buscopan is het advies. In de loop van de avond ging het wel weer goed, maar zag er nog erg opgeblazen uit. Vannacht is hij er 1 keer uitgeweest, wilde vanmorgen wel weer een kippenkarkas eten, heeft een minuut of 10 vreselijk lopen gassen. Nu is hij weer helemaal goed. Het eten weeg ik af, was 300 gram gemixed vlees met wat groente, er zaten ook 3 kippennekken bij. Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt, wat heb je er aan gedaan?
Door ellyenrob
Jeemig zeg niemand herkend dit.
Ik kan je ook niet helpen helaas!!!
Hoop dat je er snel achter komt wat precies de oorzaak is.
Door Lizzy
Nee, ik herken het (gelukkig) ook niet. Het klinkt inderdaad alsof ie een flinke krampaanval krijgt. Heeft hij het opgeschrokt, het eten? Wat had hij bij de vorige aanval gegeten? (ongeveer dan he. Was het brok of kvv of barf? Iets met vleesbot?).
Door 1eboa
Hij had aan het eind van de ochtend een kalfsbotje gehad, dat heeft hij helemaal kapot geknaagd. Het eten was afgewogen samen 300gram met pens, snijvlees, een paar kippennekken en wat groente, eigenlijk helemaal niets bijzonders. Hij had een rondje gelopen en kwam thuis en het eten stond klaar, meteen aanvallen. Hij krijgt altijd als laatste zijn eten en is toch altijd het eerste klaar. Het enige wat ik kan verzinnen is om hem kleine beetjes, niet meer dan 200 ons tegelijk te geven en dat fijn snijden. Hij barft, eet regelmatig botten, dat geeft nooit een probleem, ik blijf wel altijd in de buurt. Het geeft een heel onzeker gevoel, vooral als je geen oorzaak weet. Het was de 2e keer, de vorige keer heeft hij heel erg gejankt en beet hij me van de pijn. Een lastig probleem dus, vandaar een roep om hulp
Door *Natasja*
[quote="1eboa"]
Hij had aan het eind van de ochtend een kalfsbotje gehad, dat heeft hij helemaal kapot geknaagd. Het eten was afgewogen samen 300gram met pens, snijvlees, een paar kippennekken en wat groente, eigenlijk helemaal niets bijzonders. Hij had een rondje gelopen en kwam thuis en het eten stond klaar, meteen aanvallen. Hij krijgt altijd als laatste zijn eten en is toch altijd het eerste klaar. Het enige wat ik kan verzinnen is om hem kleine beetjes, niet meer dan 200 ons tegelijk te geven en dat fijn snijden. Hij barft, eet regelmatig botten, dat geeft nooit een probleem, ik blijf wel altijd in de buurt. Het geeft een heel onzeker gevoel, vooral als je geen oorzaak weet. Het was de 2e keer, de vorige keer heeft hij heel erg gejankt en beet hij me van de pijn. Een lastig probleem dus, vandaar een roep om hulp
[/quote]

Wat voor bot was dat? Dus welk deel? En had hij vorige keer toevallig ook dat bot op, weet je dat nog?
Door ~Joke~
Kan het zijn dat hij teveel lucht mee naar binnen heeft gekregen? Ik heb ook een schrokker, hij laat na het eten altijd een paar flinke boeren dan is hij het weer kwijt. Ik verspreid het eten goed door de etensbak zodat hij het niet zo naar binnen kan slurpen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door